Gå til innhold

Re Installere ALT

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt masse problemer med datan min og vil slette alt. Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg sletter alt og windows å alt det der??? Hvis jeg gjør det virker alt etter jeg har installert windows på nytt også installert drivere og slik???

Har to windows på datan en på C og en på F!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Du har kan windows på en cd, som du kan boote fra? Da kan du starte opp maskinen med den cd'n i, og så legge inn Windows på nytt. Da kan du med det samme formatere hele C:, altså slette ALT på disken. Pass på så du kopierer alt du vil bevare på en cd, eller en annen harddisk.

Lenke til kommentar

Sett inn winXP cd og start opp, den vil boote fra cden, så velger du hvor du vil installere og omn du vil formatere. WindowsXXp inneholder det meste av drivere, så alt vil virke. Men det lønner seg og installere nyeste driver fra produsent på chipset, agp, lyd osv. alikevel, det vil funke bredre og yte bedre da

Lenke til kommentar
Sett inn winXP cd og start opp, den vil boote fra cden, så velger du hvor du vil installere og omn du vil formatere. WindowsXXp inneholder det meste av drivere, så alt vil virke. Men det lønner seg og installere nyeste driver fra produsent på chipset, agp, lyd osv. alikevel, det vil funke bredre og yte bedre da

OK. Takk... skal prøve nå.

Lenke til kommentar

det letteste er nok helst å bare sette inn windows CDen når du er inne i wondows (anntar at du fremdeles komemr inn i windows da) og installerer derfra. Det er såpass enkelt å følge instruksjonene at hvem som helst kan gjøre det grunnleggende.

Husk bare å velge "fresh install / ny installsjon" og ikke "upgrade / oppgrader" ellers vil du ikke bli kvitt all dritten som lager problemer.

Ta stilling til om du virkelig vil slette alt på harddisken før du installerer på nytt. Du vil få muligheten til dette gjennom installsjonen enkelt og greit, men det er IKKE nødvendig å gjøre for å reinstallere windows og bli kvitt problemene. Det kan likevel være verdt å gjøre om du ikke har mye viktig på disken, siden du da unngår et kaos av gamle filer som du kanskje ikke husker hva er engang.

Lykke til, og si ifra om du får problemer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Beklager, det er mulig at du ikke får spørsmål om å formatere harddisken om du installerer rett fra windows. Dette husker jeg ærlig talt ikke. Det er mulig at du bare får denne muligheten om du booter fra CD'en og installerer på dene måten.

Jeg trodde begge medtodene gav deg mulighet til å formatere, men det er mulig jeg husker feil.

PS: Jeg snakker bare om WinXP og Win2000. Tidligere windows versjoner husker jeg ikek noe av, og dessuten bør du holde deg langt unnav alt som ikke er NT/XP/2000 (av windows produkter).

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Vel, du må slette partisjonen, trykke D mens den er merket eller noe, Så installerer du windows og får beskjed om at det er uformatert og får valget om å formatere Quick eller vanlig til Fat32 eller NTFS (velg quick og NTFS) så installerer den etterpå

Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg ;)

• Sett i Windows CDen og boot fra denne
  • Velg at du vil installere windows
  • Der det står hvor du skal installere velger du C:\
  • Velg å slette partisjonen med å trykke D eller noe når den er merket
  • Etter det velger du å installere på uformatert del av disken
  • Velg "Format Quick with NTFS" eller noe sånt :p
  • Og så installerer du Windows igjen

Lenke til kommentar
Blæhhh... Blir bare tull det. Nå funker ikke Xp`en`s Internett...

Med fare for å bli spydig......hva i all verden skal vi kunne gjøre på bakgrunn av den informasjonen?? :nei:

Du må si hva du har gjort så langt og nøyaktig hva som ikke virker (symptomer, feilmeldinger etc) og når det skjer. Jo mer fyldig og konkret informasjon du gir, jo større er sjansen for at noen kan gi deg et svar. :yes:

Prøv igjen!!

Lenke til kommentar

Jo du skjønner. På datan min nå har jeg installert to windows. XP begge to den ene på C:\ den andre på F:\ Så når PC`en starter får jeg valget mellom de to xp`ene. På F:\ xp`en virker windows ok men er litt treigt og internett virker. På den andre windows xp (C:\) er windows raskt men her virker ikke internett. Har ADSL fra telenor. Det jeg har gjort i det siste er å installere win xp på nytt på C:\ og slettet drivere med en driver cleaner. Nå har jeg installert driverern på nytt til nettverkskortet men det virker ikke får en feil melding om at det er funnet en feil med internett fobindelsen. (740). Har ringt til Telenor men de sa at jeg måtte kjøpe nytt nettverkskort og jeg har prøvd et annet nettverkskort som er helt likt men det skjedde ikke noe annet. Så hvis dere skjønner så kan dere kanskje hjelpe meg???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...