Gå til innhold

Video cd

Monica

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny i "faget" nedlasting av filmer fra nettet. Jeg har nå lastet ned 3 filmer med størrelsen fra 780MB til 1,1Gb. Men så skulle jeg gjerne ha fått de over på cd som Video CD, Bruker Nero 5.5, men filene er for store til å få plass på en cd.

Hva kan jeg gjøre. Filene er av Avi, Mpeg og Mpg.

Venter i spenning på svar.

Monica :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg en DVD brenner og noen DVD-R plater.. brenn i vei.. :p

Men pass på at det er lovlig da.. Og at DVD spilleren din til tv'en tar de formatene som du brenner filmene i(hvis det var slik at du skulle se på de på tv'en?)..

DVD-R cd tar vel rundt en 4Gb, hvis jeg ikke tar heelt feil..

Mvh. ThaAndre

Lenke til kommentar
Skaff deg en DVD brenner og noen DVD-R plater.. brenn i vei.. :p

Men pass på at det er lovlig da.. Og at DVD spilleren din til tv'en tar de formatene som du brenner filmene i(hvis det var slik at du skulle se på de på tv'en?)..

DVD-R cd tar vel rundt en 4Gb, hvis jeg ikke tar heelt feil..

Mvh. ThaAndre

Du kann ikke utenvidre brenne mpg,mpeg,avi,divx på en dvd plate, du kann heller ikke få en dvd til å funke som vcd eller s-vcd...

vanli DVDr plater lagrer opp til 4.7GB

Nero kan heller ikke brenne avi direkte til vcd, avi må konverteres til mpg først, men de fleste mpg filene kan brennes rett til vcd ( kommer litt ann på Bitrate i lyd å bilde)

Finn et program som konverterer mpg å avi til vcd www.divx-digest.com hvis du får beskjed om at filen er for stor så finner du kutte program også på denne siden

Velg vcd i nero, brenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...