Haraldson Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har et mørkt og et lyst område på mitt nåværende design som er på fødselsstadiet. Derfor må jeg ha to linkestiler, sånn at det ikke blir uleselig den ene plassen. Gjøre jeg dette ved å for eksempel å skrive <a2 href=" ...> i html, så har jeg en a { i css og en a2 { ? Har ennå ikke skjønt dette selv om jeg har lest igjennom en del sider som omhandler emnet, så hvis noen kunne bekrefte/avkrefte/fortelle framgangsmåten så blir jeg glad Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) css: .ekstrastil a:link, .ekstrastil a:active, .ekstrastil a:visited { blabla: bla; blabla: bla; } .ekstrastil a:hover { blabla: nei; blabla: joda; } html: <a class="ekstrastil" href="#" title="Saywut">Damtitam</a> F.eks EDIT: Tror jeg. Endret 17. april 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
kim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Regner med de svarte og hvite bakgrunnen allerede har <div> taggen.. Da blir det slik div.black { background-color: #000000; } div.black a { color: #ffffff; } div.white { background-color: #ffffff; } div.white a { background-color: #ffffff; } Anbefaler forøvrig w3schools.com Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Skal prøve det der etterhvert, PC. Sikkert bra det kim, men du skriver ingenting om hvordan man definerer de forskjellige "linke-modusene" (a:hover, a:visited osv). Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 denne løsningen er litt små-avansert men... du lager to php filer (svart.php og hvit.php) og to css filer (svart.css og hvit.css) så linker du svart.php til svart.css og hvit.php til hvit.css. så inkluderer du begge .php filene på hovedsiden Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 denne løsningen er litt små-avansert men... du lager to php filer (svart.php og hvit.php) og to css filer (svart.css og hvit.css) så linker du svart.php til svart.css og hvit.php til hvit.css. så inkluderer du begge .php filene på hovedsiden Snakk med å skyte spurv med kanoner La kim utdype med hover (orker ikke selv - er giddalaus idag) så er løsningen i boks Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Driver ikke med php, og kan ikke noenting av det (alle de variablene gjør meg ør i hodet). Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Skal prøve det der etterhvert, PC. Sikkert bra det kim, men du skriver ingenting om hvordan man definerer de forskjellige "linke-modusene" (a:hover, a:visited osv). Kim sin løsning er best, da man slipper å definere klasser eller id på hvert <a>-element... edit: se nedenfor... Endret 17. april 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 denne løsningen er litt små-avansert men... du lager to php filer (svart.php og hvit.php) og to css filer (svart.css og hvit.css) så linker du svart.php til svart.css og hvit.php til hvit.css. så inkluderer du begge .php filene på hovedsiden Snakk med å skyte spurv med kanoner La kim utdype med hover (orker ikke selv - er giddalaus idag) så er løsningen i boks enig at det er bedre å bruke css det med php var mest for moro skyld Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Kan jo for morro skyld anbefale han å bruke cold fusion og, men det er ikke noe godt svar på spørsmålet Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Så ikke noe om div's i første innlegget jeg da men. Tenker kanskje bare lite logisk i dag Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Joda, det er delt opp i forskjellige divs... Så, noen som kan si meg metoden da, kanskje....? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Synes jeg så at enden hadde skrevet den her , jeg.... tror jeg bør oppsøke lege... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) div.black { background-color: #000; } div.black a:link, div.black a:visited, div.black a:active { color: #FFF; } div.black a:hover { color: #CCC; } div.white { background-color: #FFF; } div.white a:link, div.white a:visited, div.white a:active { color: #000; } div.white a:hover { color: #555; } Slik blir det vel... Endret 17. april 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Fikk det til nå. Gøy å lære seg nye ting innen webdesign Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Gøy å lære seg nye ting innen webdesign Det er derfor vi har steder som w3schools og alistapart; for å lære Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Up! Du glemte denne siden; http://forum.hardware.no/index.php?showforum=76 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Uffda... dobbelpost. Endret 17. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Up! Du glemte denne siden; http://forum.hardware.no/index.php?showforum=76 så rett, så rett, men nå lar vi denne tråden dø ut, vel... Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Synes jeg så at enden hadde skrevet den her , jeg.... tror jeg bør oppsøke lege... Du så rett men jeg slettet posten (MAKT) da jeg så at noen postet en bedre idè med bruk av id rett før meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå