Gå til innhold

G5400, FW/SW oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg har en LG G5400 som jeg gjerne skulle ha fått oppdatert. Jeg er veldig fornøyd med telefonen, bortsett fra de tingene som sikkert kunne ha vært rettet opp med en oppdatering.

Men så er spørsmålet, hvor får jeg gjort dette. Jeg har sett her inne at det finnes oppdateringer, og at det ikke finnes. Er det noen som vet dette sikkert? Og så har jeg også lest at det er Zodiac som har service avtale med LG, må jeg da sende telefonen til Oslo for å få oppdatert? (bor i Bergen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har de oppdateriner til LG da, og hva vil noe slikt i så fall koste?

Noen som vet hva den nyeste SW/FW versjonen til G5400 heter, og hva den liksom har rettet opp?

Etter det jeg har hørt er siste versjon 1.08. Hørte rykter om at denne hadde fikset det meste av softwarefeil på telefonen, men det er bare et rykte.

Du må nok sende inn telefonen. Ring Zodiac eller butikken du kjøpte den i for å høre hvordan det er best for deg å gjøre det. Det er, som det står over, gratis å oppgradere programvaren i telefonen innenfor garantitiden.

Lenke til kommentar

Mailet MPX.no no..

Jeg kjøpte en LG G5400 hos dere for ca. 2 måneder siden og er stort sett fornøyd, men det er enkelte ting jeg gjerne skulle ha fått fikset. Som f.eks at telefonen henger seg opp av og til, det er ikke alltid batteriindikatoren viser riktig. Dette har jeg hørt at skal kunne fikses med en SW/FW oppdatering, og jeg lurer på hvordan dette enklest mulig kan gjøres for meg. Og hva som blir forbedret i den nyeste SW/FW versjonen.

Jeg bor i Bergen, og her er det så vidt jeg vet ingen Zodiac avdelinger (det er vel de som har service på LG utstyr). Så hvor lang tid vil en eventuell oppdatering ta? Og vil jeg risikere at noe på telefonen går tapt når jeg oppdaterer?

mvh.

***** ******** (sensurert grunnet en annen tråd)

Så var det bare å vente på svar, hvis det ikke kommer de nærmeste dagene så ringer jeg ;)

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Fikk svar i dag:

Heisann

Prøvde å finne ut om det var mulig med en software oppdatering direkte fra LG sine sider, men dette var ikke informasjon som jeg fant iallefall.

Da er det egentlig bare en mulighet igjen og det er å sende telefonen inn til Zodiac. Ved en softwareoppdatering vil all informasjon som ligger på telefonen forsvinne. Så her bør du iallefall kopiere alt av informasjon som ligger på tlf over på simkort. Det er litt usikkert hvor lang tid dette vil ta. Det tar jo noen dager i postgangen, og hvor lang tid det tar hos Zodiac er litt avhengig av hvor mye de har å gjøre. Jeg vil tippe totalt 1 - 1 1/2 uke før du har tlf. Hva som evt blir forbedret i en ny oppdatering har jeg dessverre ingen informasjon om. Prøvde å ringe til LG men de viste faktisk ikke.... Passe håpløst.

Jeg får håpe de får en nedlastingsmulighet på sine websider snart. Du kan evt sende den inn til oss så vil vi videresende den til Zodiac. Men dette vil nok ta et par dager ekstra i postgangen.

"La historikken i dette dokumentet følge til saken er avsluttet"

Mvh

Micro Parts Express AS

Dag Olav Knutsen

GPS/Mobilansvarlig

Tlf 33293400

[email protected]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ikke giddet. Tenker heller å få byttet den, da det er en god del irriterende feil på den. Feil som kan kalles mangler. Men problemet er at jeg ikke vil ha samme telefon igjen, og den eneste andre jeg kan komme på at jeg vil ha da er Siemens CX65, som ikke kommer før i Juni en eller annen gang.

Får bare håpe på at MPX.no fortsatt vil godta byttingen min da.

Lenke til kommentar

Sluffy: Husk på at om du ikke melder fra om feil, og venter til CX65 kommer ut, så kan MPX nekte deg reklamasjon da det har gått vesentlig tid fra feilen oppsto til den ble rapportert. Er vel ca 2 måneder som er normen her..men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Jeg må nok melde fra nå, er bare et par dager siden den begynnte å tulle skikkelig.

Den henger seg opp (men det var ikke akkurat noe nytt om telefonen), og så slår ytterskjermen seg av av og til (irriterende, for jeg må slå av og på telefonen for å få den på igjen), så driver den på å gi beskjed om at jeg får meldinger hele tiden (leger meldingslyd, uten at jeg får noe melding). Og så hender det at innerskjermen ikke slår seg på når jeg åpner telefonen, men da er det bare å trykke på en knapp, så slår den seg på.

Er dette store nok feil/mangler for å få hevet kjøpet tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...