E.T Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Heisann. Jeg har drevet med html/css i noen måneder nå, og har hatt som mål å lage en relevant og brukervennlig side til motocrossklubben min... www.sauda-motocross.com (ps: trykk gjerne på "styre" og "baneregler" på sida for å se invis/visibility og hva jeg bør forandre der) Takker for all kritikk! mvh Erlend Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvor mange ganger har Sauda-MCklubb hatt egen tråd nå ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Det første jeg tenkte på, var headeren, som var litt for anonym og kjedelig. Dessuten er den et par pixler bredere enn resten (FireFox). Få inn flere farger! Edit: Savner også hover på linker... Endret 17. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Synes siden din er bra som den er jeg, eneste jeg synes er om skriften på linkene kunne ha vært mere synlig etter min smak. Da mener jeg at teksten forsvant litt hvis du forstår. Ellers bra. Lenke til kommentar
andesh Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Bra, men innhold og fra styret va litt for mye trykt opp mot kanten, bruk padding. Også er er "innhold" midtstilt og "frå styret" er ikke. Ellers var siden ganske rein, å behagelige farger. kanskje jobbe litt mer med headern? Edit: skriveleif Endret 17. april 2004 av andesh Lenke til kommentar
E.T Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 hmm...Har bedd om kritikk en gang før for lenge siden .... + en banner... thx for all kritikk.. PS, hoveren funker i IE og opera, men ikke i firefox.. noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
andesh Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hoveren virker ikke i Opera, kjører versjon 7.23 Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ser du har brukt javascript som et alternativ til php include, og det vil si at folk som har slått av javascript ikke kan bruke siden din (php er mye bedre) Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) om logoen: aldri resize et bilde med HTML uten at du er helt nødt Fører til dårlig kvalitet (både viss du forstørrer og forminsker) edit: Kvaliteten blir vel kanskje bra viss du resizer proposjonalt når jeg tenker meg om.. Endret 17. april 2004 av no_remorse Lenke til kommentar
andesh Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Bare lurte på en ting, hvis du driver å lærer css. Hvorfor ordner du ikke hoover i css? Det virker i alle browserne. Og hvorfor har du tabeller i divene dine? Det skjønner jeg ikke. Er ikke de undøvendig? ser ikke at du har noe som trenger tabeller. Utenom en plass da. Å hvorfor har du hele siden i html fil? Er det ikke like greit å dele det opp? Bare lurer, kan hende jeg tar feil her. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Med en skikkelig header kunne denne siden blitt enkel og snacksy på sin egen måte, men slik det er nå - headeren er bæsj. Kast den. Den forsøpler. Upassende farger, og de "X-ene" skjønner jeg virkelig ikke hvorfor er der. På overskrifta i header ser vi hvor tydelig den er strukket. Virkelig kjipt. Ellers må jeg si typografien kan utarbeides. Først må teksten deles opp i "nyhets-likende" format, da det alltid blir mest oversiktlig. Deretter kan det være lurt med skikkelige, markerte overskrifter. Både brødtekst, navigasjon og "frå styret" trenger bedre overskrifter. Brødteksten er sånn mer eller mindre fin slik den er nå. Slikt kan selvsagt eksperimenteres litt med, men det vil garantert forbedre brukervennlighet, oversiktlighet og funksjonalitet. Menyen er fint oppdelt slik det er nå, men er det ikke litt kjedelig med standard <hr>? Jeg mener, det er fint til sitt bruk, men en tilpasset versjon hadde gjort seg mye bedre. BTW, det er veldig bra du deler opp, slik at det blir mer "luft" og lettere å lese. Jeg må si jeg virkelig savner mouseover! Det fikser du med noen få linjer tekst i et CSS-stilark. Hadde hjulpet mye, mye! Bare en tanke på slutten: Dette er ei infoside, ikke sant? Poenget er at folk skal lese seg til informasjon? Hadde det ikke vært lurt med litt større tekst? Det er jo ikke så mye tekst der nå, at det vil ødelegge noe. En tanke til: Siden designet egentlig består av noen bokser uten særlig grafisk innhold: Hvorfor kjører du ikke skalèrbart? Trenger ikke nødvendigvis 100% bredde, men hva med 50%? Enda en liten tanke : Prøv å utvid "meny"- og "frå styret"-kolonnene litt. Det blir veldig lite plass å skrive noe der nå. Et fett design trenger også mye luft. Stå på! Endret 17. april 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
E.T Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Tusen takk for respons! i css dokumentet mitt har jegbrukt a:hover{ } til mouseover greiene.. er det det som ikke funker? Vet noen hva jeg bør bruke istedenfor ? btw: Hva mener du med brødtekst? Takker for alle svar! Endret 17. april 2004 av E.T Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 bruk a { farge bla bla bla } a:hover { en annen farge bla bla } a:active { enda en farge? } Sikker på at du ikke bare har definert text-decoration, og har glemt farger? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 A:visited{ font-family: verdana; color: 7E7F85; font-weight: normal; font-size: 10px; text-decoration: none; } A:hover{ font-family: verdana; color: 111111; font-size: 10px; text-decoration: none; } A:link{ font-family: verdana; color: 7E7F85; font-weight: normal; font-size: 10px; text-decoration: none; } Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) EDIT: Bah, trodde det hadde noe å si, men neida. Med # eller uten #, samma sak visstnok. Endret 18. april 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
E.T Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 hmm... hjalp ikke = / Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 btw: Hva mener du med brødtekst? I en nyhet har vi vanligvis en overskrift, av og til dato og klokkeslett, og brødtekst. Altså, ribber man et word-dokument for alle overskrifter sitter vi igjen med brødtekst. Makan det var vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
andesh Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Du har ikke satt en stil for a { } eller har du? Har det noe å si om det er store eller små bokstaver i css? Hvorfor bruker du stor A fromfor istedenfor liten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå