endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har aldri oppdatert bios, det virker skummelt Men veldig nyttig Hadde store problemer med konstant reboot uten noen grunn i starten jeg også, men så tok jeg mot til meg og prøvde å oppdatere BIOS'en, og til min store overraskelse gikk det mye lettere enn ventet, i tillegg til at alle problemene forsvant helt og PC'en er nå stabil som et fjell. (Det var forresten komplett.no som anbefalte meg å gjøre det etter ca. 5 telefonsamtaler) Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Ok, jeg skal prøve Må takke alle som har prøvd å hjelpe meg i denne tråden ^^ Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Når jeg leser bruksanvisningen for å oppdatere bios, står det at jeg trenger en floppy disk. Men jeg har ikke diskettstasjon, kan jeg bruke vanlig cd, for så å boote fra cdn? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Da flasher du bios fra windows med programmet "abit flashmenu" . Bruker dette selv . http://www.abit-usa.com/downloads/bios/flashmenu.php Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Må jeg fortsatt gjøre det der med den ccmos jumperen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Man skal følge instruksjonene ja.. Etter flashmeny har programmert biosen , velg shutdown (istedet for restart ) Og deretter: "Switch off the power supply unit or pull off the power cord. There is a CCMOS jumper near the battery. Change the jumper position from default 1-2 to 2-3 for one minute to discharge the CMOS data, and then put it back to default 1-2. Switch on the power supply unit or pull in the power cord. Press the power-on button to boot up system. If it works, hit "Del" key to enter the BIOS setup page to do correct settings. " .... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Huff, nedlastingen av ny bios timer jo ut hele tiden -_- Lengste jeg har kommet er 68%. Velger "Wait" men virker ikke som det hjelper noe spesielt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Last ned biosen manuellt via i.e browseren . Link offisiell bios 23 for NF7-S v 2.0: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/nf7-s_2.0/nf7d23.exe Pakk den ut til en lokal mappe på c: Bruk flashmenu og update from file og pek på fila NF7D_23.BIN ... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Da var det gjort. Var skummelt med det ccmos tingen Men det var jo ikke så vanskelig som jeg trudde ^^ Takk for all hjelp syar2003 Lurer på om maskinen er stabil nå -_- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå