Gå til innhold

Maskin er ustabil og spontant-restarter

NoLimit_^

Anbefalte innlegg

Kjøpte to identiske corsair ram-brikker fra mpx. Jeg innstallerte begge og da fikk jeg feilmeldinger uansett hva jeg skulle gjøre; surfe på internett, starte et spill etc.

Jeg koblet ut ene brikken, og formaterte c: partisjonen, da ble det litt bedre, men jeg opplevde fortsatt spontant-restarter og at spill og diverse låste seg.

Jeg har prøvd begge brikkene på alle plassene, med varierende resultat, men det blir aldri helt bra.

Det kan jo hende at ene brikken var DOA men hvorfor er systemet så ustabilt når jeg bare bruker den andre brikken? Uansett hvor jeg har brikken også...

Noen som har opplevd det samme, og som kan foreslå noe som kan ordne ting.

Maskin min er som følgende;

Abit NF7-s ver 2.0

Athlon xp 3000+

En 160 gig harddisk, 4 partisjoner

Radeon 9800 Pro

3 kabinettvifter

Sound Blaster Audigy Platinium lydkort

Ingenting er klokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk feil når du har for liten strømforsyning. Virker litt rart at to små ram-brikker skal få det til å bikke over, menmen... Hvor stor strømforsyning har du forresten? Det trenger forøvrig ikke ha sammenheng med brikkene dine, men at den annen feil kan ha oppstått samtidig. Kanskje du har vært uheldig og kjørt litt statisk elektrisitet gjennom hovedkortet ditt elns...

Lenke til kommentar

Både TwinMOS og Corsair har relativt stor feilprosent med nForce2.

Dette er tatt opp i en god del tråder her på forumet, så du kan sikkert få flere svar ved å søke litt rundt. Har selv erfart samme problemer som du beskriver både med Corsair og nForce2 og TwinMOS og nForce2. Mange mener ustabiliteten når det gjelder TwinMOS kun er tilstede, hvis hovedkortet har integrert grafikk. Det var tilfelle for meg, men finnes sikkert andre med andre erfaringer...

Tror du må bytte minnebrikker ja...

Lenke til kommentar

Nei, ingen bluescreen.

Når jeg skulle innstallere windows xp etter formatering, så hadde jeg begge rambrikkene i. Da fikk jeg blåskjerm, men så tok jeg ut den ene (den som virkelig kødder ting til), da fikk jeg innstallert...

Skal prøve memtest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...