Gå til innhold

Hvordan få fjernet virus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt trojan et par ganger og hver gang har Norton varslet om det, og at Norton ikke klarer å slette det eller isolere det. Hver gang har imidlertid trojanen ligget i en av de skjulte filene som Microsoft har laget i windows.

Det er en rekke mulige måter å slette trojanen (og slike filer på), men hovedproblemet er at windows selv forbyr deg å slette filen fordi du ikke får tilgang.

Vet du hva filen heter og hvor den ligger, er det ikke noe stort problem å bli kvitt den, men "de skulte filene i windows" som inneholder kopier av og linker til alt du har vært inne på på internet i både "recent", dvs. siste versjon og "history". Dette betyr at du faktisk minst 3 versjoner av hvor du har vært på internet.

Trojanen legger seg naturligvis på en av disse skulte filene og du kan ikke søke etter den i windows heller.

Løsningen som er enkel - når du vet navn og adresse (vanligvis \termporary Intenet files\.......) er å gå ut i dos eller start windows i secure oppstart og slette filene da. Det funker vanligvis godt.

Det beste er imidlertid å slette hele ruklet - inkl. alt som heter skulte filer som faktisk ikke er hyggelig å ha liggende. Til dette må du bruke et kraftig verktøy og jeg anbefaler sterkt PurgeIE eller helst pro-versjonen. Begge gir deg 15 dagers gratis test/bruk og bare de dager du bruker den teller.

Les mere her Fuck Microsoft.

PurgeIE Pro har også en rekke plugins som gjør at du kan slette history for nær sagt alle program som du måtte ha på PC-en. Meget lærerikt er det også.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Hallo Gamer guru !

Ad-aware og Spybot fjerner ikke det som ligger i de skjulte filene. Når trojaneren ligger der som den vanligvis gjør, duger ikke disse programmene. Jeg har også forsøkt cleaner, men den duger mest til å fjerne ubrukte henvisninger i registry, jfr. også beskrivelsen til programmet.

Jeg anbefaler at du leser/prøver det jeg anbefaler ovenfor.

Lenke til kommentar

Men hva er egentlig grunnen til at Norton registrerer trojaneren, men klarer likevel ikke å fjerne det? Jeg har akkurat samme problemet med pc'en min akkurat nå.

Fikk opp en advarsel (rød farge) fra Norton om at det er registrert en trojaner med navn det og det som ligger der og der. Advarselen går heller ikke an å fjerne, så da må jeg starte i sikker modus for å få fjernet den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...