0|av Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hei Jeg har tenkt å kjøpe meg en SATA disk som jeg senere skal bruke i en maskin som jeg skal bygge. I mellomtid skal jeg bruke denne disken på en Windows2003 Server. Hovedkortet på den maskina har ikke støtte for SATA så jeg tenkte at jeg skulle bruke en konverter fra SATA-kabelen og over til ATA-kablen. Har aldri prøvd å gjøre noe sånt før så jeg lurer bare på om det er lett å få til? Blir det bare som å installere en IDE disk da? Er det noen som har noe forslag på hva slags konverter jeg burde kjøpe? Jeg har også et annet spørsmål: Er det først i 2.6 kjernen for Linux at det er støtte for SATA? Hvis noen vet det da. 0|av Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Tror det vil være enklere å bare kjøpe en vanlig IDE-disk. Har aldri sett en slik konverterer som du snakker om her.. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 jeg har en converter fra ATA til SATA, så det er ikke helt usansynelig at det finnes en fra ATA til SATA . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå