Gå til innhold

Heatpipe kjøler for VGA i Soltek QBic

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat gått fra vannkjøling til et Soltek QBic kabinett, og "oppdager" nå at skjermkortviften min bråker en del. Lurer derfor på om jeg får plass til en Zalman Heatpipekjøler i dette kabinettet.

Det er ca 2cm fra skjermkortet mitt til kabinettveggen, og ca 3cm bredt på baksiden av kortet.

Er det evt noen som har noen andre løsninger som vil fungere?

Finnes det evt vannblokker for GPU som er så tynne som 2cm?

har forresten et Sapphire Radeon 9700 (ikke pro) kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom ingen har svart på innlegget mitt, tenkte jeg at jeg skulle svare selv.

Var på datakjeden i dag og kjøpte meg en zalman heatpipe kjøler, og den fikk akkurat plass i kabinettet (måtte ta ut et pci-kort). Jeg var nødt til å lirke og tenke litt, men til slutt klarte jeg å få kortet på plass, og kabinettdekselet på.

Har enda ikke testet kortet i noe harde spill/programmer, men hittil funker det veldig bra!

Ps: Soltek QBic er altså et shuttle liknende kabinett dersom noen skulle lure..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan i huleste fikk du plass? :) Jeg prøvde også dette, men ettersom AGP og PCI-portene har bytta plass i mitt kabinett så stakk heatpipen ca. 1 cm ut av kabinettet. Hvilken QBic er det du har og er det AGP-porten som ligger nærmest kanten i ditt kabinett?

Jeg har QBic 3702 (AMD utgaven).

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har QBic EQ3401M (P4) og AGP porten er ytterst ja.

Det var som sagt veldig trangt, men med litt "bikking" på kortet fikk jeg satt kabinettet sammen igjen. :)

Dersom det ikke funker hos deg så kan det jo for alt jeg vet være at grafikkortet ditt er tykkere eller noe enn mitt ;)

Lenke til kommentar

Hmm. Da var det vel bare jeg som var feig. Jeg prøvde faktisk aldri å sette på lokket fordi jeg så tydelig at den stakk ut, trodde det var en tapt sak. Fikk dere satt på noe vifte på heatpipen? Den skal det vel ikke være plass til. I QBicen min blir det i hvertfall litt varmt og da kan nok et radeon 9800 pro slite litt.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen vifte på heatpipen, men har hittil ikke hatt noe problemer med stabilitet, så derfor har jeg heller ikke prøvd.

Har testet den 48timer i 3dmark03, og den var helt stabil gjennom hele testingen ihvertfall.

Vet ikke om radeon 9800 pro blir varmere enn 9700, så der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Anbefaler deg å teste, og sjekke om det blir ustabilt eller ikke. Hvis det ikke blir ustabilt, så er det antagelig ikke faretruende varmt ;)

Edit:

Åpnet opp kabinettet og sjekket nå, og jeg tror faktisk ikke det er nødvendig med vifte ettersom den viften som står på andre siden av kabinettet (den "flate" som blåser ut bak) trekker luft fra både skjermkort og prosessor. Men dette er bare min antagelse altså ;)

Endret av telifia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...