RostamX Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Siden sist tråd ble stengt av en moderator som har over 10000 poster (som forøverig er mest aktiv i kategorien søppel her på forumet) så velger jeg å starte en ny tråd uten å nevne butikkens navn! Men tilbake til saken Jeg fikk en del kritikk bla pga valget av nick her på forumet av en viss dagelig leder på en nettbutikk! Sånn som jeg ser det så skrev jeg et seriøst innlegg med noen kritiske spørsmål til denne karen og alt jeg fikk til svar var bare enda mer reklame! Men hvis dere leser mine 2 eller 3 innlegg i denne tråden også leser dere denne repotasjen i dagbladet.no (Media liker at folk innrømmer feil) her er forøverig et utkast! MEDIA LIKER AT FOLK INNRØMMER FEIL, at de tilstår, at de sier unnskyld. Det beste er om de både sier unnskyld, skammer seg, og lover å rette opp feil og urett. Journalister er derimot ikke kjent for slikt. Derfor ble det trangt om presseplassen da Gerhard Helskog og TV 2-sjef Kåre Valebrokk i november år 2002 kalte inn til en offentlige beklagelse av den mye omtalte «Rikets tilstand»-dokumentaren om medisiner under Lillehammer-OL. - Hvorfor bestemte du deg for å si unnskyld? - Fordi det var min feil, mitt ansvar. Derfor var det jeg som insisterte på selv å få fronte rettelsen og beklagelsen. Det skulle bare mangle. Har du gjort en feil, skal du gjøre skikkelig opp for deg uten å mukke. Det kan være litt tungt, men er det eneste rette, enten det er privat eller offentlig. - Hvordan var responsen? - Positiv. Ingen var i tvil om at vi hadde presentert et dokument som viste seg å være feil, og at jeg dermed hadde gått på en fortjent smell. Likevel sitter jeg tilbake med blant annet en tjukk ringperm med mer enn hundre mail fra folk som skrev og takket for at jeg beklaget. snekker`n kjenner du deg igjen? Det føles SÅ deilig å ha rett! PS har ditt inlegg ordet konspirasjonstori ditten og datten i seg så kan du gå å legge deg! Vennligs hold deg saklig og kom med saklige innlegg! Endret 17. april 2004 av Hooligan Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det heter vel "saklig" og "saklige"? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Bra jobba Hooligan. OT: anbefaller at du sjekker ut; Surplus: Terrorized into being consumers for litt hjerneføde Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det var fint å få belyst problemet med Lasso - det var positivt. Butikken innrømmet det rimelig kjapt og det synes jeg de fortjener pluss for. Om det var ledelsen eller enkeltansatte som gjorde det er vanskelig å vite. Det er ikke helt umulig at en ansatt har et ønske om å promotere bedriften vedkommende jobber i. Går det bra for butikken så er jo vedkommende sikret jobb og julebord i lang tid fremover. Det er en fin følelse å ha rett, men du trenger jo ikke overdrive ved å utbasunere det slik . Det er også fint at det er mulig å ha en debatt her og at ikke alle bare godtar det andre skriver ukritisk. Det gjelder både når folk kommer med erfaringer og når folk har mistanker om at personer ikke er den de utgir seg for. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Bra jobba Hooligan. OT: anbefaller at du sjekker ut; Surplus: Terrorized into being consumers for litt hjerneføde Det er masse bra videoer på atmo.se ja Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Jeg fikk en del kritikk bla pga valget av nick her på forumet av en viss dagelig leder på en nettbutikk!Sånn som jeg ser det så skrev jeg et seriøst innlegg med noen kritiske spørsmål til denne karen og alt jeg fikk til svar var bare enda mer reklame! Sånn jeg ser det, så poengterte du noe som måtte poegnteres før eller senere, og som burde poegteres i mine øyne, selv om jeg ikke synes denne saken er noen skrape i nevnte web-butikks lakk, og heller ikke har spesielt høy tro på din teori, så blir jeg litt lei av alt maset om å legge saken død, kanpt noen timer etter at den har kommet opp, la nå folk lufte sine synspunkter, så glir saken over kjapt uansett. Men når det er sagt var ikke ditt innlegg gjennonført sakelig, å kalle noen sleip, basert på din egen teori som kansje eller kanskje ikke stemmer, og i tillegg utbasunere at de juger, er ikke toppen av seriøsitet. Og snikreklame-kjeltringer er vel heller ikke en spesielt seriøs eller nøytral overskrift.. Forøvrig synes jeg nevnte butikks leders reaksjon var menneskelig, men fortsatt noe jeg personlig ville tonet noe ned, som "offisiell representant" for et firma, men det ble jo ikke sagt noe værre i det innlegget enn i ditt, så jeg synes ikke akkurat så veldig synd på deg. AtW Endret 17. april 2004 av ATWindsor Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nå har jeg lest innleggene til "lasso" og syns ikke det var SÅ mye (professionel) reklame at selve nettbutikken står bak dette. Storm i vannglass... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg fikk en del kritikk bla pga valget av nick her på forumet av en viss dagelig leder på en nettbutikk!Sånn som jeg ser det så skrev jeg et seriøst innlegg med noen kritiske spørsmål til denne karen og alt jeg fikk til svar var bare enda mer reklame! Tillater med å sitere deg i nevnte innlegg. Det Jeg tror har skjedd her er at du som den VELDIG flinke og "sleipe" forretningsmann du er har prøvd å snikreklamere ditt firma!Og når du ble oppdaget så tenkte du ut denne medarbeider planen før moderatorene fant ut IP adressen din og avslørte deg! Og siden du er så sleip så for du jaggu meg snudd om det hele til å bli at det var en MEDARBEIDER! som gjorde dette og at du som er "SÅ ERLIG" innrømmer dette! På denne måten så får du snudd det hele episoden fra komplett fiasko til en genial reklame *tar av seg hatten og klapper* Å nei da du Sherlock holmes du må mye lenger ut på landet enn sandefjord med den : Det var en av gutta på lageret teorien din! Akkurat hvor var du mest seriøs...? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nå har jeg lest innleggene til "lasso" og syns ikke det var SÅ mye(professionel) reklame at selve nettbutikken står bak dette. Storm i vannglass... Enig, basert på lasso sine innlegg er konspirasjonsteorien utrolig tynn. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 vi alle kan vel ha problemer med og innrømme feil av og til.. men hvorfor henge ut medlem med nick her: "snekker`n kjenner du deg igjen" ps:synes ikke han fortjener dette.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg leste innleggene til Lasso nå, og kan ikke si at jeg synes det han har gjort er så forferdelig, om dere ser på signaturen så beklager han seg og. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nå har jeg lest innleggene til "lasso" og syns ikke det var SÅ mye(professionel) reklame at selve nettbutikken står bak dette. Storm i vannglass... Enig, basert på lasso sine innlegg er konspirasjonsteorien utrolig tynn. Utrolig at noen i det hele tatt kom på tanken om at Lasso jobbet på Netshop... Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nå har jeg lest innleggene til "lasso" og syns ikke det var SÅ mye(professionel) reklame at selve nettbutikken står bak dette. Storm i vannglass... Kunne ikke sagt det bedre. Kanskje et par av postene til Lasso hentyder at hwb er bra, men det er på ingen måte noe skikkelig reklame. Ro dere ned folkens! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) "Det er ikke så gale"? Han har jo hatt ett formål med dette, og det er for å få oppfylt dette at han gjør det. Grunne til at han da evt er litt forsiktig er jo for å ikke vekke direkte mistanke, og det ser jo ut til å ha funket på for mange, før avsløringen kom... Forøvrig helt patetisk at en søppelkategoribruker-admin skal kunne stenge en såpass "stor" tråd som dette. Minner meg om newbadmin IRC nykker. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=232468 den originale tråden. Endret 17. april 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Siden du henvender deg til meg må jeg vel svare, og nei jeg kjenner meg IKKE igjen. Jeg har såpass lang erfaring i arbeidslivet (de siste 10 år med eget firma) at jeg kjenner til de fleste krumspring. Men hva dette i Dagbladet har med denne saken å gjøre skjønner ikke jeg , hadde det vært firmaet som hadde utført den "tabben" så var det greit, men her er det en annsatt som på egenhånd har gått ut og reklamert for firmaet på en uheldig måte og da kan jeg ikke se at firmaet skal bli skadelidende for dette. At firmaet da hjelper til i å rydde opp i dette skal vel heller ikke være et minus. Samme holdning har du jo overfir NC , ja vet det var firmaet i det tillfellet og de fikk sin "straff" , men det er ikke du fornøyd med. Fordi du mener dem skal straffes resten av livet , ordet glemme og tilgi har du hvist ikke hørt om. Med din holdning til slike ting så må jo det bety at om du gjør en feil og blir dømt for den så skal du ikke være ferdig med straffen når den er sonet, nei da skal alle som kjenner til dette følge med deg livet ut ot ved hver annledning peke på deg å si "sygg unna han der for han er en forbryter" Jeg er av den holdingen at jeg blåser ut når jeg føler det er behov for det, men så legger jeg saken bak meg og er ferdig med det. Har ingen problemer å gi en person eller et firma en ny sjans nesten uansett hva de har gjordt . For om samfunnet skal bygges på det prinsippet at er du en gang skurk så er du alltid skurk, ja da ble det ikke mange å stole på. Når det så gjelder Netshop ser jeg overhode ingen grunn til å dra dem frem i et negativt lys slik som saken står, det er bekreftet fra forumsledelsen at de ikke har noe med dette å gjøre og dermed velger jeg å stole på det . Hadde det imidlertid vist seg å være et triks fra ledelsen (som du anntyder) og at de da brukte "dagbladmetoden" etterpå , ja da ville saken vært en helt annen, ja faktisk værre en NC saken. PS: Håper det var "saklig" nok. Du fikk heller ikke en del kritikk for ditt "nick" det var nevnt en gang. Endret 17. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Sørgelig at folk ikke har bedre ting å finne på enn å sitte her på forumet og leke detektiv i lange nattestimer bare for å spy ut surt oppgulp basert på hysteriske teorier... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Poenget Snekker'n at pga slike som deg som forsvarer dem (forøvrig grunnen til at diskusjonen fortsetter) og naive kunder uten respekt for seg selv som forbrukere; får de ikke "straff". De får en liksomstraff som har en ENORM reklameeffekt når dere stormer til og trøster og tørker tårer av kinnet. Og DET er for gale. Det er visst slik man bør gjøre det heretter dersom man starter opp ny butikk; Spre løgn og juks og når man så blir tatt med buksene nede drar man opp en uforebeholden unnskyldning der man er nærmest på gråten??? Og VIPS, så har man den opprinnelige reklameeffekten x 10. Og hvordan vet du snekker'n sikkert at dette ikke er et stunt fra ledelsen; fordi du tar deres ORD for det? Du som skryter over å kjenne til det meste i bedriftsbransjen burde da være den første til å spare deg for slikt. Vi sier ikke at det er sånn, men at vi ikke vet sikkert at det er slik det er framstilt, og det akter vi finne ut av. Av erfaring krever dette at man spar hardt i dritten, noe vi så i NC saken. Og hvordan hadde du likt om noen i din bransje gjorde noe liknende og du tapte markedsandeler. Eller har du kanskje endel svin på skogen selv, og vil bedre samvittighet? Jeg bare lurer Endret 17. april 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Så my følelsa da Sørgelig at folk ikke har bedre ting å finne på enn å sitte her på forumet og leke detektiv i lange nattestimer bare for å spy ut surt oppgulp basert på hysteriske teorier... Snedig det der ja, men det heter jo seg at det blir ikke artigere enn man gjør det selv Men helt seriøst, å starte en ny tråd om dette når den forrige ble stengt er jo litt bak mål men også sammtidig litt forstålig, folk er jo opprørte så for all del la dem spy edder og galle så får vi som har et rolig forhold til slike i mine øyne fillesaker ha noe å le av. Jeg har såpass lang erfaring i arbeidslivet (de siste 10 år med eget firma) at jeg kjenner til de fleste krumspring. He he he, har de vist om hvordan ting kan gjøres og hva som blir gjort så hadde enkelte har saksøkt bedrifter vilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg