Gå til innhold

Asus A7N8X-E Deluxe... fortsatt blant de beste?

stokke

Anbefalte innlegg

Hei.

Mitt trofaste Abit-hovedkort har nå gått av med pensjon og jeg er på utkikk etter ett nytt hovedkort.

Jeg har kommet fram til Asus A7N8X-E Deluxe, men ser at dette kortet er jo relativt gammelt. Er det noen som har innspill på om jeg bør kjøpe dette eller bør jeg lete etter litt nyere kort? Mange av mine venner har dette kortet og skryter voldsomt av det.

mvh

Stokke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Asus A7N8X Deluxe (rev. 2.0) selv, og har ikke hatt et eneste problem med det. Stabilt som et fjell. Eneste at de er litt kresne på minne (spesielt i Dual Channel DDR mode). Så sats på kvalitetsminne (TwinMOS m/Winbond er bl.a. anbefalt av Asus, og de koster ikke så mye).

Lenke til kommentar

Asus er kjent for å lage gode og stabile kort. Hadde først et Asus P4T-E. Dette var det ikke noe tull med. Og nå har jeg et Asus P4P800. Fungerer også som en drøm. Jeg vurderer også å sette opp et AMD-system til å avløse min gamle Pentium Pro 200 MHz, og da er det dette kortet (Asus A7N8X) jeg vurderer, siden jeg har hatt så god erfaring med hovedkort fra Asus. Tror ikke det er siste gang jeg legger penger i lommen på Asus. Er det noen som kan hovedkort, så er det de.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

alle A7N8X kort er råå, jeg har selv bare A7N8X versjonen men det er det beste jeg har hatt. Men jeg er fortsatt ikke sikker på om det er den største inviestering du kan gjøre akkurat nå.

Synes du burde vente litt.. A64 blir mer og mer poppis, så det kan jo hende at priser på nforce2 kort synker bra drastisk om få uker. Eller ikke.

Lykke til med bygging iaff!

Lenke til kommentar

Har -E deluxe versjonen selv og er storfornøyd. Kan bare bekrefte alt det de andre har sagt her! Godt kjøp!

Jeg kjører Corsair TwinX512 PC3200 i dual mode på det kortet, og klokket en XP2500+ til 3200+ uten NOEN problemer, og dette er første gang jeg bygger min egen PC, har ikke mest peil så det sier litt :D

Lykke til, du blir ikke skuffa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...