Gå til innhold

hvordan overklokker man?

kidden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579
Overklokker man FSB, så overklokker man jo hovedkortet. Man sier jo "overklokke skjermkortet", selv om man mener "overklokke GPU-en" eller "overklokke skjermkortminnet".

Overklokker du FSB, så overklokker du CPU. Du kan ikke overklokke hovedkortet uten å overklokke CPU, så det er vel kanskje underforstått?

Spørsmål om definisjon tror jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Visst er det fullt mulig å overklokke PCI/AGP og få bedre ytelse på systemet,, i allefall hvis man prøver seg fram med 3Dmark Onion 200*. Hadde selv et slikt Dosbasert program (Tweak)som jeg kjørte på Win98, der man kunne fininnstille HK, Ram mm. Jeg klarte å få en god del flere poeng med å gjøre dette, faktisk så har jeg høyeste score (jeg har ikke sjekket på et år :p ) når det gjelder Celly Socket 370 366@527-128MB-Creative TNT2 32MB på Websiden til Mad Onion :D

Men hvor "lurt" der er å gjøre det vet jeg ikke,, kan sikkert griljere komponenter på HK ;)

Anyway,, det var før,, nå gidder jeg ikke å holde så mye mer på med slike Tweak progs. Men morro var det den gang :cool:

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

Når jeg mente HK så mente jeg at HK'et kjører bussene på høyere hastigheter enn spesifisert, f.eks du har et Abit NF7-S, som alle vet har den en databushastighet på maks 200MHz (400MHz DDR), så hvis man skrur opp FSB'en til f.eks 210MHz (420MHz DDR) så har man klokket HK'et :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...