Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Overklokker man FSB, så overklokker man jo hovedkortet. Man sier jo "overklokke skjermkortet", selv om man mener "overklokke GPU-en" eller "overklokke skjermkortminnet". Overklokker du FSB, så overklokker du CPU. Du kan ikke overklokke hovedkortet uten å overklokke CPU, så det er vel kanskje underforstått? Spørsmål om definisjon tror jeg Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Samme med meg! jeg får ikke endret verdiene i Bios noen som vet? Lenke til kommentar
Same- Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) FSB kaller vi vel det? Man overklokker ikke hovedkortet i seg selv Man gjør jo det, hovedkortet kjører på en høyere hastighet,høyere FSB. Hvis ikke det er å overklokke hva er det da liksom Endret 18. april 2004 av Same- Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Hei Visst er det fullt mulig å overklokke PCI/AGP og få bedre ytelse på systemet,, i allefall hvis man prøver seg fram med 3Dmark Onion 200*. Hadde selv et slikt Dosbasert program (Tweak)som jeg kjørte på Win98, der man kunne fininnstille HK, Ram mm. Jeg klarte å få en god del flere poeng med å gjøre dette, faktisk så har jeg høyeste score (jeg har ikke sjekket på et år ) når det gjelder Celly Socket 370 366@527-128MB-Creative TNT2 32MB på Websiden til Mad Onion Men hvor "lurt" der er å gjøre det vet jeg ikke,, kan sikkert griljere komponenter på HK Anyway,, det var før,, nå gidder jeg ikke å holde så mye mer på med slike Tweak progs. Men morro var det den gang Endret 18. april 2004 av Polarbastard Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Når jeg mente HK så mente jeg at HK'et kjører bussene på høyere hastigheter enn spesifisert, f.eks du har et Abit NF7-S, som alle vet har den en databushastighet på maks 200MHz (400MHz DDR), så hvis man skrur opp FSB'en til f.eks 210MHz (420MHz DDR) så har man klokket HK'et Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg er fortsatt ikke enig med det... Er jo mellom minne, cpu og northbridge som du øker frekvensen. Og chipsetet kommer ikke fra hovedkortprodusenten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå