Gå til innhold

hvordan overklokker man?

kidden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sludder & pølsevev! AGP/PCI kan også klokkes, men ofte vil HD-kontrolleren(e) slite litt. Har selv kjørt med PCI/AGP på 42/84MHz men måtte sette ned da jeg fikk ny RAID-kontroller.

Men det er veldig viktig og teste stabiliteten når man overklokker AGP/PCI. Og aller helst med en HD uten verdifulle data lagret.

Lenke til kommentar
Sludder & pølsevev! AGP/PCI kan også klokkes, men ofte vil HD-kontrolleren(e) slite litt. Har selv kjørt med PCI/AGP på 42/84MHz men måtte sette ned da jeg fikk ny RAID-kontroller.

Men det er veldig viktig og teste stabiliteten når man overklokker AGP/PCI. Og aller helst med en HD uten verdifulle data lagret.

Det er flere som har ødelagt flere HD'er pga manglende AGP/PCI-lock, skjermkort og andre ting kan også gå tapt, i tillegg til at det ikke er noe merkbar ytelse på å klokke AGP/PCI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Overklokke hva??

-CPU

-RAM

-Skjermkort

-HK

Sarkasme er fint det, men jeg MÅ bare spørre, når du har nevnt RAM, skjermkort og CPU, hvordan overklokker man et _hovedkort_?

Det er mulig det bare er meg, men det har jeg aldri hørt om :no:

Mener du FSB bør du spare sarkasmen...

Lenke til kommentar
Sarkasme er fint det, men jeg MÅ bare spørre, når du har nevnt RAM, skjermkort og CPU, hvordan overklokker man et _hovedkort_?

Det er mulig det bare er meg, men det har jeg aldri hørt om :no:

Mener du FSB bør du spare sarkasmen...

Det jeg også lurte på. Siden FSB klokker PCI\AGP om den ikke er låst på en frekvens og hastigheten mellom minnet og NB osv...

Lenke til kommentar

okey... jeg har også et spørsmål... har lest de fleste guidene her på hardware.no og overklokking.no.. men skjønte ikke no av det...

her kommer spørsmålet om cpu-overklokking:

etter at man har installert kjølesystemet på cpu'en, hva gjør man etter det? endre cpu talla i bios? kan noen forklare meg det?

Lenke til kommentar

Man kan klokke enten med FSB eller med multiplier. FSB er jo frekvensen som ting blir kjørt på mellom minnekontroller og cpu osv. Og multiplier klokker bare cpuen, men multiplier er nå låst på XP2500+ og alle Pentium4. Så når man klokker FSB klokker man også minnet og pci\agp frekvens, denne må låses for at harddisker og skjermkort ikke skal få anfall som resulterer i mulig kræsj eller at du må formatere. I bios har du mulighet til å sette opp FSB i 1mhz steg og multiplier 0.5 som regel. Det er i en slags drop-down menu...

Ja jeg vet, dette ble et ROTETE innlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...