kidden Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hvordan overklokker man? takker for alle svar. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 http://www.overklokking.no/guides/nybegynner/del1/index.html http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=143800 http://forum.hardware.no/index.php?act=SC&c=4 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Overklokke hva?? -CPU -RAM -Skjermkort -HK Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 overklokke hovedkort? Er vel dette man gjør når man overklokker RAM/PCI/AGP? Da vil jo bl.a. North-bridge kjøre på høyere hastighet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 det spørsmålet her er sikkert helt på trynet men er det mulig å overklokke nettverkskort? har ikke planer om det men er det mulig? Lenke til kommentar
marcen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 det spørsmålet her er sikkert helt på trynet men er det mulig å overklokke nettverkskort? har ikke planer om det men er det mulig? Ja, det spørsmålet var helt på trynet. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 det spørsmålet her er sikkert helt på trynet men er det mulig å overklokke nettverkskort? har ikke planer om det men er det mulig? Nei, dessverre. Kommer vel en gang i fremtiden så man kan få litt raskere kommunikasjon. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 overklokke hovedkort? Gjøre slik at North Bridge kjører på hastigheter over det spesifiserte. AGP/PCI må ikke klokkes!!! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Sludder & pølsevev! AGP/PCI kan også klokkes, men ofte vil HD-kontrolleren(e) slite litt. Har selv kjørt med PCI/AGP på 42/84MHz men måtte sette ned da jeg fikk ny RAID-kontroller. Men det er veldig viktig og teste stabiliteten når man overklokker AGP/PCI. Og aller helst med en HD uten verdifulle data lagret. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Sludder & pølsevev! AGP/PCI kan også klokkes, men ofte vil HD-kontrolleren(e) slite litt. Har selv kjørt med PCI/AGP på 42/84MHz men måtte sette ned da jeg fikk ny RAID-kontroller. Men det er veldig viktig og teste stabiliteten når man overklokker AGP/PCI. Og aller helst med en HD uten verdifulle data lagret. Det er flere som har ødelagt flere HD'er pga manglende AGP/PCI-lock, skjermkort og andre ting kan også gå tapt, i tillegg til at det ikke er noe merkbar ytelse på å klokke AGP/PCI. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ikke klokk AGP/PCI... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 FSB kaller vi vel det? Man overklokker ikke hovedkortet i seg selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Overklokke hva??-CPU -RAM -Skjermkort -HK Sarkasme er fint det, men jeg MÅ bare spørre, når du har nevnt RAM, skjermkort og CPU, hvordan overklokker man et _hovedkort_? Det er mulig det bare er meg, men det har jeg aldri hørt om Mener du FSB bør du spare sarkasmen... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Sarkasme er fint det, men jeg MÅ bare spørre, når du har nevnt RAM, skjermkort og CPU, hvordan overklokker man et _hovedkort_? Det er mulig det bare er meg, men det har jeg aldri hørt om Mener du FSB bør du spare sarkasmen... Det jeg også lurte på. Siden FSB klokker PCI\AGP om den ikke er låst på en frekvens og hastigheten mellom minnet og NB osv... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Overklokker man FSB, så overklokker man jo hovedkortet. Man sier jo "overklokke skjermkortet", selv om man mener "overklokke GPU-en" eller "overklokke skjermkortminnet". Lenke til kommentar
BlackPearl Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 okey... jeg har også et spørsmål... har lest de fleste guidene her på hardware.no og overklokking.no.. men skjønte ikke no av det... her kommer spørsmålet om cpu-overklokking: etter at man har installert kjølesystemet på cpu'en, hva gjør man etter det? endre cpu talla i bios? kan noen forklare meg det? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Man kan klokke enten med FSB eller med multiplier. FSB er jo frekvensen som ting blir kjørt på mellom minnekontroller og cpu osv. Og multiplier klokker bare cpuen, men multiplier er nå låst på XP2500+ og alle Pentium4. Så når man klokker FSB klokker man også minnet og pci\agp frekvens, denne må låses for at harddisker og skjermkort ikke skal få anfall som resulterer i mulig kræsj eller at du må formatere. I bios har du mulighet til å sette opp FSB i 1mhz steg og multiplier 0.5 som regel. Det er i en slags drop-down menu... Ja jeg vet, dette ble et ROTETE innlegg Lenke til kommentar
lizon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 det går ikke i BIOS på min compaq presario med pentium 3 osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå