Loomy Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Har nå fått 2-3 slike mailer: Hi. This is the qmail-send program at pop2.iktmail.no. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. <[email protected]>: 193.215.103.27 failed after I sent the message. Remote host said: 554 Transaction failed (too many hops) --- Below this line is a copy of the message. Fra: <[email protected]> Til: [email protected] Emne: Mail Delivery (failure [email protected]) Sendt: 16. april 2004 15:50:53 Vedlegg: DELETED0.TXT (152 byte) If the message will not displayed automatically, follow the link to read the delivered message. Received message is available at: www.meta.no/inbox/stig.hansen/read.php?sessionid-1265 This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. [email protected] Fra: <[email protected]> Til: [email protected] Emne: Mail Delivery (failure [email protected]) Sendt: 17. april 2004 10:21:18 Vedlegg: DELETED0.TXT (158 byte) If the message will not displayed automatically, follow the link to read the delivered message. Received message is available at: www.capcom.com/inbox/an/read.php?sessionid-20856 Begge mailene har vedlegget DELETED0.TXT (158 byte). Er dette et virus? Og er det i så fall jeg som har det? Og hva skal de der mailene bety? EDIT: Okey, har gravd opp litt info om dette. Mailene kommer altså fordi mailservern på de aktuelle stedene har fått virusmail fra meg, eller ihvertfall en som gir seg ut for å være meg. Er nok noen med min adresse i outlook/msn/etc. som har viruset, men jeg tar en full scan just in case. EDIT2: 0 virus funnet etter en full system scan. Goody, da er det ikke meg som er kilden Endret 17. april 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Lisa_Nilsen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hvilket anti virus program bruker du ?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Ingen Tok en online scan. Ingen virus funnet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Stor fare for virus, last ned avast.com home som er gratis og meget bra prog. Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg har fått en del slike mailer i det siste, jeg har ikke virus. Kjører ingen virusprogrammer. Noen ganger kan det være at folk plukker opp e-postadresser fra internettsider og setter dem som avsender i mailen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Jeg har fått en del slike mailer i det siste, jeg har ikke virus. Kjører ingen virusprogrammer. Noen ganger kan det være at folk plukker opp e-postadresser fra internettsider og setter dem som avsender i mailen. Yep, er nok det som har skjedd her. Har når jeg tenker meg om har jeg vært borti dette før. fikk for en tid tilbake en drøss mailer fra forskjellige bedrifter/offentlige institusjoner som påstår at jeg sender de virus. Og nei, jarmo... Jeg kommer ikke til å installere noe antivirusprogg Har ikke hatt det på mange år, og har ifølge månedlige online scanninger aldri hatt virus Endret 17. april 2004 av Loomy Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Hva skal man da med virusprogram ? {sim@snorkel:~}$ uname -a Linux snorkel 2.6.1 #3 Thu Apr 8 16:14:36 CEST 2004 i686 AMD Athlon(tm) XP 2100+ AuthenticAMD GNU/Linux Endret 17. april 2004 av sim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå