Gå til innhold

amd og intel

lizon

Anbefalte innlegg

En venn av meg sier at amd er bedre i både spill og video/audioredigering. jeg vet at amd er bedre i spill men i video/audioredigering så har vell intel alltid vert best?

hvem har rett, jeg eller han?

takker for alle svar! :)

edit: AMD ATHLON XP 3000 mot INTEL PENTIUM 4 3 GHz

Endret av lizon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en diskisjon som aldri blir ferdig. Smak og behag i alt. Spørs hva du leter etter. Kommer an på pris/ytelse bl.a.

I tillegg har selvfølgelig resten av systemet ditt masse og si.

Så det at amd er bedre til spill er en velidig rask konklusjon

Les forøvrig dette...

Lenke til kommentar

Intel med sin HT teknologi blir vel regnet som best innen audio/videoredigering, men tror i praksis forskjellen mellom dem er så liten at du skal kjenne godt etter for å merke noe(da tenker jeg både mht spill og audio/video).

Endret av kindings
Lenke til kommentar

P4 3,0 koster 2025.-

XP 3000 koster 1295.-

Av disse to yter P4 best i det aller meste inkl spill, i videoredigering/fotobehandling yter den mye bedre, i tillegg kan en P4 3,0 glatt klokkes til 3,8 menst en xp 3000 er en dårlig klokker . Det eneste en xp 3000 vinner på som er noe å snakke om er prisen.

Ja jeg har hatt disse selv.

Lenke til kommentar

Tror ikke du finner noe fasitsvar. Poenget må vel bli at XP 3000+ er en seriøs konkurrent til tross for at den koster langt mindre. Forøvrig blir det litt meningsløst å sammenligne to CPU'er med så stor prisdifferanse.

Selv går jeg for AMD, aner ikke hvorfor, men det kan ha noe med prisen å gjøre... dessuten føler jeg alltid empati med de små produsentene :-)

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...