Lucifer 666 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har tenkt å sette bort en maskin i et skap som server og lurer på om det er mulig å få bilde til denne opp der hvor jeg har hoved-pc'en? Slik at jeg kan gå inn å endre på forskjellige innstilinger og envt. reboote serveren uten å fysisk koble skjermkabelen inn i denne?? Begge kjører WinXP Pro. Kommer etterhvert til å kjøpe router slik at begge kan være på nett og i nettverk med hverandre Lenke til kommentar
insider Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Du kan bruke RealVNC Sette opp en VNC server på den ene så en client på den andre så vips kan du styre begge http://www.realvnc.com/ Endret 17. april 2004 av insider Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Du kan også bruke Remote Administrator. Du finner det på DOWNLOAD.COM Endret 17. april 2004 av Kronztad Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvorfor laste ned programvare når XP har innebygn en egen remote desktop? Sjekk start->tilbehør->kommunikasjon Der er Remote Desktop connection. For å sette opp for å tillate oppkobling sjekk: kontrollpanelet -> system >Remote Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Helt enig med TCi. Remote desktop er alt du trenger og det er innebygd i XP. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Takker for svar. Dette må testes ut. Da skal det vel gå å styre min maskin fra en annen plass i verden også da så lenge min er på nett?? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 i teorien ja, så lenge de nødvendige portene ikke sperres av en brannmur og at de har brukernavn og passord. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du kan også bruke en KVMswitch, slik som denne. Det gjør jeg, fungerer utmerket. Eller denne, hvis du vil ha USB Men vil du ha noe gratis, er nok det som er nevet tidliggere bedre. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 i teorien ja, så lenge de nødvendige portene ikke sperres av en brannmur og at de har brukernavn og passord. Vis jeg instalerte windows uten å skrive noe passord, hvordan får jeg da oppretta et admin passord? Det i BIOS er vel bare for bios eller?? Lenke til kommentar
D`Sypher Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Gå i kontrollpanel, dobbelklikk på Brukere og passord og klikk Angi passord etter at du har merket administratorkontoen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Gå i kontrollpanel, dobbelklikk på Brukere og passord og klikk Angi passord etter at du har merket administratorkontoen. Tror nok han har fått svar etter 1år.... :!: 17/06/2004 : 20:31 Hvor finner folk disse gamle postene? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Det er ikke lett når man er ny på forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå