[c]hassum Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Er det noen som har en god løsning på dette? På den PSU'n jeg bruker nå, detter 5V linja til under 4,72 under kraftig load. Planen var å bruke en Chieftech 340W dedikert til hovedkortet og den andre til resten. Jeg er ganske sikker på at det er nettom 5V linja som stopper FSB'en min. Har testet Chieftech'en i et annet system, og der forble den på 5,05 ved max load. Er det noen smart løsning på dette? Vil nødig bruke "strømtjuv" eller kappe opp kablene. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Du kan ta en titt her: http://www.hardwarebook.net/connector/powe...r/atxpower.html Det ser ut som du kan slå på psu'et ved å legge pinne 14 på atx-kontakten til jord (aktiv lav), evt. koble den sammen med tilsvarende leder på det andre psu'et. Dette er et typisk "på eget ansvar" prosjekt. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Husk å koble sammen 0V-linjene på begge strømforsyningene. Hvis du ikke gjør det vil nok PC-en avgå ved døden pga. spenningsforskjeller IKKE koble sammen spenningene fra de to strømforsyningene. Det kan føre til at strømmen går gal vei pga. små forskjeller i spenningene ut fra de to strømforsyningene, dette kan føre til at de overbelastes og ryker. For at strømforsyningene skal starte samtidig er det bare å koble sammen Pinne 14 på HK kontakten. Jeg vil fraråde å gjøre dette, men hvis den ene strømforsyningen brukes til å drive HK og den andre brukes til de andre enhetene burde det gå. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 du kan og ta ein gammle at psu og kople eit rele inn på den powerknappen og kople styrestraumen inn på 12v på den atx psu`en som du bruker no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå