Gå til innhold

Hvordan starte to separate strømforsynnger?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en god løsning på dette? På den PSU'n jeg bruker nå, detter 5V linja til under 4,72 under kraftig load. Planen var å bruke en Chieftech 340W dedikert til hovedkortet og den andre til resten. Jeg er ganske sikker på at det er nettom 5V linja som stopper FSB'en min. Har testet Chieftech'en i et annet system, og der forble den på 5,05 ved max load.

Er det noen smart løsning på dette? Vil nødig bruke "strømtjuv" eller kappe opp kablene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å koble sammen 0V-linjene på begge strømforsyningene. Hvis du ikke gjør det vil nok PC-en avgå ved døden pga. spenningsforskjeller

IKKE koble sammen spenningene fra de to strømforsyningene. Det kan føre til at strømmen går gal vei pga. små forskjeller i spenningene ut fra de to strømforsyningene, dette kan føre til at de overbelastes og ryker.

For at strømforsyningene skal starte samtidig er det bare å koble sammen Pinne 14 på HK kontakten.

Jeg vil fraråde å gjøre dette, men hvis den ene strømforsyningen brukes til å drive HK og den andre brukes til de andre enhetene burde det gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...