Carnifex Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. Synes ikke outlook 2003 er direkte genialt. Synes heller det motsatte. Hadde det fungert og vært feilfritt i tillegg til at det var umulig at noen klarte å lage et virus som utnytter bugsene så kanskje bono_head Eh javel? Og hvilke bugs snakker vi om da? Outlook 2003 ER genialt, så enkelt er egentlig det. hvis du hadde giddet å bruke litt tid på å sette deg inn i det så hadde det åpnet seg en ny verden for deg, det er jeg ganske sikker på Når det gjelder virus beskyttelse så er det faktisk stort sett ikke verre enn å holde antivirus oppdatert selv om du også i denne versjonen har mye bedre sikring enn tidligere. At folk er for dum til å gjøre dette er neppe Outlook 2003 sin skyld. Endret 17. april 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du må ha veldig gode datakunnskaper for å klare å kjøre et virus via Outlook 2003. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Synes ikke outlook 2003 er direkte genialt. Synes heller det motsatte. Hadde det fungert og vært feilfritt i tillegg til at det var umulig at noen klarte å lage et virus som utnytter bugsene så kanskje Kan ikke vi få høre litt om hvilke problemer du har med outlook 2003 da? At det er umulig å lage et virus kommer ALDRI til å skje så det kan du bare glemme først som sist. Så lenge det er datamaskiner kommer det til å være mer eller mindre virus i omløp. Det er uungåelig! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. [Off-topic] Er det noen som vet hvordan jeg får lagt Hotmail-kontoen min inn i Outlook 2000?? For å legge inn en mail-konto må jeg ha noe POP-greier (som jeg ikke skjønner en dritt av). I Outlook Express er det et eget alternativ for Hotmail. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. [Off-topic] Er det noen som vet hvordan jeg får lagt Hotmail-kontoen min inn i Outlook 2000?? For å legge inn en mail-konto må jeg ha noe POP-greier (som jeg ikke skjønner en dritt av). I Outlook Express er det et eget alternativ for Hotmail. POP-serveren er mailserveren som Outlook henter mailen din fra. Bruker ikke sånt Microsoft søppel som Outlook hvis jeg først er i windows, da bruker jeg Eudora. Så hvordan hotmail kan brukes i Outlook vet jeg ei. Endret 18. april 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Bruker ikke sånt Microsoft søppel som Outlook hvis jeg først er i windows, da bruker jeg Eudora. Så hvordan hotmail kan brukes i Outlook vet jeg ei. Eudora 6.0 er helt greit og har mange fine funksjoner. Likevel har Outlook 2003 mange av de samme + en del til og gjør jobben bedre etter min mening Det er så kjedelig og ikke minst tåpelig å lese sånne fjortis svar fra folk som egentlig ikke er interessert i å få frem en god og informativ diskusjon. Å si at noe som har fått god kritikk fra svært mange hold og som faktisk har slått Eudora på de testene jeg har lest er søppel er egentlig bare dumt. Euodora har en ting som gjør det litt mer aktuelt likevel og det er prisen. Det koster halvparten av Outlook såvidt jeg vet. Når det gjelder Hotmail er det såvidt jeg vet ikke lagt opp for dette i Outlook før 2002. Det finnes likevel noen tjuvtriks som kan gi deg mulighet til å sjekke hotmail gjennom Outlook. Her er en metode: http://www.slipstick.com/config/ol2000hotmail.htm Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. [Off-topic] Er det noen som vet hvordan jeg får lagt Hotmail-kontoen min inn i Outlook 2000?? For å legge inn en mail-konto må jeg ha noe POP-greier (som jeg ikke skjønner en dritt av). I Outlook Express er det et eget alternativ for Hotmail. POP-serveren er mailserveren som Outlook henter mailen din fra. Bruker ikke sånt Microsoft søppel som Outlook hvis jeg først er i windows, da bruker jeg Eudora. Så hvordan hotmail kan brukes i Outlook vet jeg ei. det er vel ingenting som heter pop-server så vidt jeg vet. Pop3 er en protokoll som brukes får å hente ned mail fra en mailserver til en mail-klient. Altså en pull-protokoll får å si det slik. Når det gjelder å sende mail, brukes en smtp-protokoll. Det finnes flere, men det nevnes ikke her. Ville bare rettlede, og ikke villede. bono_head Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) det er vel ingenting som heter pop-server så vidt jeg vet. Pop3 er en protokoll som brukes får å hente ned mail fra en mailserver til en mail-klient. Altså en pull-protokoll får å si det slik. Når det gjelder å sende mail, brukes en smtp-protokoll. Det finnes flere, men det nevnes ikke her. Ville bare rettlede, og ikke villede. bono_head POST OFFICE PROTOCOL: Dictionary Entry and Meaning Definition: (POP) A protocol designed to allow single user computers to retrieve electronic mail from a POP server. The POP server might be a computer with a permanent Internet connection whereas its clients might only connect to it occasionally, e.g. by modem. There are (in 1994) three versions: POP, POP2, and POP3. Later versions are NOT compatible with earlier ones. Endret 18. april 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Bruker ikke sånt Microsoft søppel som Outlook hvis jeg først er i windows, da bruker jeg Eudora. Så hvordan hotmail kan brukes i Outlook vet jeg ei. Eudora 6.0 er helt greit og har mange fine funksjoner. Likevel har Outlook 2003 mange av de samme + en del til og gjør jobben bedre etter min mening Det er så kjedelig og ikke minst tåpelig å lese sånne fjortis svar fra folk som egentlig ikke er interessert i å få frem en god og informativ diskusjon. Å si at noe som har fått god kritikk fra svært mange hold og som faktisk har slått Eudora på de testene jeg har lest er søppel er egentlig bare dumt. Euodora har en ting som gjør det litt mer aktuelt likevel og det er prisen. Det koster halvparten av Outlook såvidt jeg vet. Når det gjelder Hotmail er det såvidt jeg vet ikke lagt opp for dette i Outlook før 2002. Det finnes likevel noen tjuvtriks som kan gi deg mulighet til å sjekke hotmail gjennom Outlook. Her er en metode: http://www.slipstick.com/config/ol2000hotmail.htm Forsiktig med hvem du kaller fjortis her nå.. hvis jeg mener at Outlook er søppel, så mener jeg det, er ikke "fjortis" å si hva jeg mener om Microsoft og deres produkter.. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Denne diskusjonen burde kanskje returnere med hva første post handlet om. Outlook er en del av ms-office og kan avinstalleres via add/remove programs. IE og outlook express kan ikke avinstalleres men kan skjules. Derimot bør man fremdeles gå på Windows Update siden automatiske oppdateringer kun tar de kritiske oppdateringene og ingen andre. Oppdateringer til Office tas eller ikke automatisk. Bruk link "office update" på Windows Update. Det er opp til enhver hva de synes om et produkt, men da må man samtidig la andre få bestemme selv hva de vil mene! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Forsiktig med hvem du kaller fjortis her nå.. hvis jeg mener at Outlook er søppel, så mener jeg det, er ikke "fjortis" å si hva jeg mener om Microsoft og deres produkter.. Jeg kaller deg ikke fjortis. Ikke sier jeg at du er uten kunnskap heller. Jeg syns bare at svaret du ga i denne situasjonen var ubegrunnet og egentlig uten mening i den sammehengen. Det er som jeg skulle slenge ut "Eudora stinker" i annenhver setning uten å føle noe behov for å begrunne dette dypere. Jeg tror at du kanskje hadde funnet det litt irriterende og? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Synes alltid det er like morsomt og hyggelig at diskusjoner tar en litt annen retning enn det opprinnelig var ment. Det er jo allment kjent at det er veldig populært å lage virus som retter seg mot Microsofts produkter. Derav kan vel outlook regnes med også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå