Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan avinstallere Internet Explorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm. jeg tror ikke det er så veldig lett å fjerne noen av delene, men for å prøve så kan du gå til "legg til eller fjern programmer" i kontrollpanel. Der kan du velge "legg til/fjern windows komponenter". så kan du rote igjennom den listen og se om det hjelper å fjerne hakene foran outlook og explorer, så trykke neste...

Dette er vel en av tingene Microsoft har fått mye bråk for, at det er nesten umulig å fjerne explorer. de burde saksøkes igjen og igjen til de faller om helt konkurs og ødelagt! :devil:

Lenke til kommentar

Internet Explorer er så for****** dårlig browser, så hvorfor han vil fjerne det er ikke noe mysterium.

WindowsUpdate kan du oppdatere uten MSIE.. Det kalles Automatiske Oppdateringer og er integrert i WinXP.

Sjekk www.tweakxp.com for å se etter en metode for å fjerne MSIE, finnes sikkert.

Lenke til kommentar

Skal bli kvitt internett explorer 100%, må du legge inn f.eks. Linux. :)

Har jobba litt med den saken sjøl (nei, ikke lag en "hvorfor ikke bare bruke ie 'a?"-diskusjon!) og t.o.m fjerne iexplore.exe manuelt, men etter neste omstart kommer den tilbake igjen. Desverre er den for integrert. Det skal dog være mulig å fjerne linken på skrivebordet via kontrollpanelet. Har vurdert å lage et lite skript som sletter fila ved oppstart...

Windows Update kan også brukes uten IE fra Win2K m/SP3

Tror mange er interesserte i en metode som fungerer 100%

Lenke til kommentar

Har jobba litt med den saken sjøl (nei, ikke lag en "hvorfor ikke bare bruke ie 'a?"-diskusjon!) og t.o.m fjerne iexplore.exe manuelt, men etter neste omstart kommer den tilbake igjen. Desverre er den for integrert. Det skal dog være mulig å fjerne linken på skrivebordet via kontrollpanelet. Har vurdert å lage et lite skript som sletter fila ved oppstart...

Hahaha, fjerne linken på desktop ?? , høyreklik > slett

Lenke til kommentar

skal du bruke en annen browser til å browse nettet kan du stille inn hvilket program du vil bruke i "angi programtilgang og standardprogrammer" øverst på startmenyen.

for å så åpne html sider med egendefinert browser velger du bare "åpne i" og velger programmet.

Å fjerne IE helt er vanskelig, IE motoroen ligger integrert i explorer.exe.

Lenke til kommentar

Kanskje det er forskjell på winxp og w2k som jeg bruker? Jeg måtte iallefall via kontrollpanelet for å få "lov" ettersom den var en del av systemet. Mulig det har blitt endra med noen patcher....

Lenke til kommentar

Kanskje det er forskjell på winxp og w2k som jeg bruker? Jeg måtte iallefall via kontrollpanelet for å få "lov" ettersom den var en del av systemet. Mulig det har blitt endra med noen patcher....

okei da :) stemmer det.. win2k er litt slem på det der..

Lenke til kommentar
Du kan innstalere et program som heter XPLite. Med det programmet kan du fjerne det meste av applikasjoner du ikke behøver :yes:

Mulig at det kan virke ja, men det koster vel noen kroner? :)

http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q318378

Her står det følgende:

By default, Internet Explorer 6 is preinstalled in all versions of Windows XP and cannot be removed.

Jeg ser heller ingen grunn til å stresse med dette. Det er jo som andre har sagt bare til å bruke annen software istedet?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke forstå poenget med å fjerne Internet Explorer... :roll:

Selv om den er der, trenger du jo ikke å bruke den. Jeg har selv installert Opera, og bruker aldri IE explorer.

Nå har jeg ihvertfall valgt å avinstallere Internet Explorer, Microsoft Outlook og annet tull som er installert. Vet ikke hvor smart det er.

Installerte faktisk Linux Mandrake, men det fucket systemet mitt fullstendig opp slik at jeg måtte avinstallere hele greia. Litt kjipt, men fant ihvertfall ut hva jeg ikke skal prøve på neste gang. Tok meg 2 dager å installere driten på nytt igjen.

Men nå har jeg win xp, og skal prøve meg på Linux til sommeren.

Lenke til kommentar
Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten.

bertie

Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. :)

Lenke til kommentar
Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten.

bertie

Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. :)

Synes ikke outlook 2003 er direkte genialt. Synes heller det motsatte. Hadde det fungert og vært feilfritt i tillegg til at det var umulig at noen klarte å lage et virus som utnytter bugsene så kanskje

bono_head

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...