marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg har lyst å avinstallere Internet Explorer og Microsoft Outlook. er det noen som kan hjelpe meg med det? bono_head Lenke til kommentar
Armitage Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hmmm. jeg tror ikke det er så veldig lett å fjerne noen av delene, men for å prøve så kan du gå til "legg til eller fjern programmer" i kontrollpanel. Der kan du velge "legg til/fjern windows komponenter". så kan du rote igjennom den listen og se om det hjelper å fjerne hakene foran outlook og explorer, så trykke neste... Dette er vel en av tingene Microsoft har fått mye bråk for, at det er nesten umulig å fjerne explorer. de burde saksøkes igjen og igjen til de faller om helt konkurs og ødelagt! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Har ihvertfall gjort det. Så får vi se om det fungerer. takk for tipset! bono_head Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvorfor skal du avinstallere Internet Explorer?? Hvordan skal du da komme deg på Windows Update og patche os'et ditt? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Internet Explorer er så for****** dårlig browser, så hvorfor han vil fjerne det er ikke noe mysterium. WindowsUpdate kan du oppdatere uten MSIE.. Det kalles Automatiske Oppdateringer og er integrert i WinXP. Sjekk www.tweakxp.com for å se etter en metode for å fjerne MSIE, finnes sikkert. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Skal bli kvitt internett explorer 100%, må du legge inn f.eks. Linux. Har jobba litt med den saken sjøl (nei, ikke lag en "hvorfor ikke bare bruke ie 'a?"-diskusjon!) og t.o.m fjerne iexplore.exe manuelt, men etter neste omstart kommer den tilbake igjen. Desverre er den for integrert. Det skal dog være mulig å fjerne linken på skrivebordet via kontrollpanelet. Har vurdert å lage et lite skript som sletter fila ved oppstart... Windows Update kan også brukes uten IE fra Win2K m/SP3 Tror mange er interesserte i en metode som fungerer 100% Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det er mindre jobb å legge inn linux... Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Skal bli kvitt internett explorer 100%, må du legge inn f.eks. Linux. Har jobba litt med den saken sjøl (nei, ikke lag en "hvorfor ikke bare bruke ie 'a?"-diskusjon!) og t.o.m fjerne iexplore.exe manuelt, men etter neste omstart kommer den tilbake igjen. Desverre er den for integrert. Det skal dog være mulig å fjerne linken på skrivebordet via kontrollpanelet. Har vurdert å lage et lite skript som sletter fila ved oppstart... Windows Update kan også brukes uten IE fra Win2K m/SP3 Tror mange er interesserte i en metode som fungerer 100% Hahaha, fjerne linken på desktop ?? , høyreklik > slett Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Skjønner ikke helt avinstalleringshysteret - det er fint lite harddisk-plass du frigjør, og hvis du ikke vil bruke et program er det jo bare å la være... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Explorer er vel en av de tingene som nå er bygd inn i selve Windows OS'et. Det begynte med Windows 98 Lenke til kommentar
texaco Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 skal du bruke en annen browser til å browse nettet kan du stille inn hvilket program du vil bruke i "angi programtilgang og standardprogrammer" øverst på startmenyen. for å så åpne html sider med egendefinert browser velger du bare "åpne i" og velger programmet. Å fjerne IE helt er vanskelig, IE motoroen ligger integrert i explorer.exe. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Skal bli kvitt internett explorer 100%, må du legge inn f.eks. Linux. Har jobba litt med den saken sjøl (nei, ikke lag en "hvorfor ikke bare bruke ie 'a?"-diskusjon!) og t.o.m fjerne iexplore.exe manuelt, men etter neste omstart kommer den tilbake igjen. Desverre er den for integrert. Det skal dog være mulig å fjerne linken på skrivebordet via kontrollpanelet. Har vurdert å lage et lite skript som sletter fila ved oppstart... Windows Update kan også brukes uten IE fra Win2K m/SP3 Tror mange er interesserte i en metode som fungerer 100% Hahaha, fjerne linken på desktop ?? , høyreklik > slett Kanskje det er forskjell på winxp og w2k som jeg bruker? Jeg måtte iallefall via kontrollpanelet for å få "lov" ettersom den var en del av systemet. Mulig det har blitt endra med noen patcher.... Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Skal bli kvitt internett explorer 100%, må du legge inn f.eks. Linux. Har jobba litt med den saken sjøl (nei, ikke lag en "hvorfor ikke bare bruke ie 'a?"-diskusjon!) og t.o.m fjerne iexplore.exe manuelt, men etter neste omstart kommer den tilbake igjen. Desverre er den for integrert. Det skal dog være mulig å fjerne linken på skrivebordet via kontrollpanelet. Har vurdert å lage et lite skript som sletter fila ved oppstart... Windows Update kan også brukes uten IE fra Win2K m/SP3 Tror mange er interesserte i en metode som fungerer 100% Hahaha, fjerne linken på desktop ?? , høyreklik > slett Kanskje det er forskjell på winxp og w2k som jeg bruker? Jeg måtte iallefall via kontrollpanelet for å få "lov" ettersom den var en del av systemet. Mulig det har blitt endra med noen patcher.... okei da stemmer det.. win2k er litt slem på det der.. Lenke til kommentar
salif Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du kan innstalere et program som heter XPLite. Med det programmet kan du fjerne det meste av applikasjoner du ikke behøver Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du kan innstalere et program som heter XPLite. Med det programmet kan du fjerne det meste av applikasjoner du ikke behøver Mulig at det kan virke ja, men det koster vel noen kroner? http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q318378 Her står det følgende: By default, Internet Explorer 6 is preinstalled in all versions of Windows XP and cannot be removed. Jeg ser heller ingen grunn til å stresse med dette. Det er jo som andre har sagt bare til å bruke annen software istedet? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg kan ikke forstå poenget med å fjerne Internet Explorer... Selv om den er der, trenger du jo ikke å bruke den. Jeg har selv installert Opera, og bruker aldri IE explorer. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Jeg kan ikke forstå poenget med å fjerne Internet Explorer... Selv om den er der, trenger du jo ikke å bruke den. Jeg har selv installert Opera, og bruker aldri IE explorer. Nå har jeg ihvertfall valgt å avinstallere Internet Explorer, Microsoft Outlook og annet tull som er installert. Vet ikke hvor smart det er. Installerte faktisk Linux Mandrake, men det fucket systemet mitt fullstendig opp slik at jeg måtte avinstallere hele greia. Litt kjipt, men fant ihvertfall ut hva jeg ikke skal prøve på neste gang. Tok meg 2 dager å installere driten på nytt igjen. Men nå har jeg win xp, og skal prøve meg på Linux til sommeren. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Microsoft Outlook er da ingen tvang å ha hvertfall. Bare å gå inn på add/remove programs, velge Microsoft Office, og velge "change". Så huker man vekk Outlook når man får muligheten. bertie Outlook 2003 er faktisk helt genial, men jeg regner med at det er Outlook Express vi snakker om her.. Synes ikke outlook 2003 er direkte genialt. Synes heller det motsatte. Hadde det fungert og vært feilfritt i tillegg til at det var umulig at noen klarte å lage et virus som utnytter bugsene så kanskje bono_head Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå