Ebola_4_U Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg kjøpte 200 DVD-RW 1X plater for 18 måneder siden. Da var disse et knallkjøp for under dollaren. Jeg har snart brent 100 og har hatt lite problemer. Når jeg nå startet på en ny spindel har jeg hatt mye problemer. Det mest vanlige ved dataverifiseringen er at DVD filene er utilgjengelige (#30 VERIFYERR 4 File UDFCompilationImpl.cpp, Line 5894 CD File is inaccessible). Det medfører at dersom jeg har DVDen i når jeg booter maskinen så vil DVD brenneren prøve å lese DVDen og bootingen henger der. Etter en del søk og lesing finner jeg jo ut at Princo nok ikke er det en bør satse på om en vil ha kvalitet. Men hva var forskjellig mellom disse to spindelene? DVDene ser like ut på utsiden, hvit topp og det står Princo trykket på dem. Ved å kjøre (DVD identifier) har jeg funnet ut følgende: De DVDene som har fungert bra på min Pioneer 104 brenner er: Unique Disc Identifier : [DVD-RW:PRINCO] -------------------------------------------------------------------------- Disc Type : [DVD-RW] Manufacturer ID : [PRINCO] <----------------------------------- OK! Disc Application Code : [unrestricted Use : Consumer Purpose] Recording Speeds : [1x] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3 MB = 4.38 GB] Mens de som fungerer dårlig er: Unique Disc Identifier : [DVD-RW:TDK401saku=3] -------------------------------------------------------------------------- Disc Type : [DVD-RW] Manufacturer ID : [TDK401saku=3] <----------------------------DÅRLIG! Disc Application Code : [unrestricted Use : Consumer Purpose] Recording Speeds : [1x] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3 MB = 4.38 GB] Men hva er TDK401saku=3? Er disse diskene egentlig produsert av TDK? Og i så fall så burde de jo være av bedre kvalitet? Vil oppgradering til en bedre brenner f.eks Nec 2500A kunne løse problemene mine? Råd ønskes på det sterkeste! jim Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hei! Du kan jo prøve å oppgradere firmware, det hjelper svært ofte. Hvilken brenner har du? - Judaz - Lenke til kommentar
Ebola_4_U Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Hei! Du kan jo prøve å oppgradere firmware, det hjelper svært ofte. Hvilken brenner har du? Jeg har Pioneer DVR 104 (gikk ikke så klart frem i innlegget mitt). Jeg har oppgradert til siste firmware 1.41. Det har ikke hatt noen effekt, dessverre. jim Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Dette er nok et tilfelle av at Princo har stjålet TDK sin medie kode! (De gjorde det samme med Princo DVD-R 2x plater - stjal TDK sin ID for at flere brennere skulle støtte platene). Det som da muligens skjer: Brenneren prøver å bruke TDK brennestrategi på princo produserte plater - noe som ikke går bra sammen og platen ender opp uleselig. Lenke til kommentar
Ebola_4_U Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Det som da muligens skjer: Brenneren prøver å bruke TDK brennestrategi på princo produserte plater - noe som ikke går bra sammen og platen ender opp uleselig. Var ikke klar over at det er lov å ta andres ID, men ser jo at det sannsynligvis er tilfelle. Om da disse ikke er piratlagde DVDer fra en jungel i Kina (men da ville de vel ikke printe Princo med små bokstaver på platene, men kanskje heller TDK eller Verbatim)... Så, jeg har nå kjøpt en DVD brenner (NEC 2500A) som jeg skal prøve i kveld. Kanskje den nye NEC'en kan takle disse diskene. jim Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Tviler - men du kan jo prøve. Nei det er IKKE lov å ta andres ID - men useriøse produsenter gjør det likevel! Princo samt mange Hong Kong produsenter stjeler koder for å gjøre sine plater bedre støttet av flere DVD-Brennere. Det er ikke alltid at resultatet er så bra. Koder som ofte blir stjålet: TDK (TDKG0200000 samt den du nevnte) Maxell (MXL RG01 MXL RG02) Sony (SonyXXX) XXX = variable verdier alt etter type og medie hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå