Thomas99101 Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Noen som vet hva som er problemet når jeg putter i et webkamera i usb portn og når jeg skal gå i programmet står det bare at kameraet ikke er tilkoblet...kameraet virket under innstallasjonen, men det ser ut som det liksom ikke "aktiveres" på en måte... er et logitech kamera... Virker når jeg prøver det på en annen pc... har prøvd å formattert, det halp ikke, skal prøve å legge inn WIN XP å se om det går. Lenke til kommentar
bjornna Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Heisann. Jeg har noe av det samme problemet. Mitt nye Logitech Quick Cam Express vil ikke fungere. Kameraet fungerer fint i noen sekunder, så fryses alt. Bildet henger. Programmet henger. Alt henger. For å komme videre må jeg trekke USB kontakten ut, og vente til jeg får beskjed om at kameraet ikke er tilkoblet. Er det noen som kjenner har erfaring med dette problemet ? Hardware: Hovedkort:Abit KT7-Raid VIA 133 Skjermkort: Gainward GeForce 2 MX Prosessor: AMD Duron 700 ( Ikke overklokket ) Minne: 512 Lenke til kommentar
ols Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Til den første vil jeg si: 1.Forsøk å oppdatere/reinstallere drivere. Forsikre deg om at det er de riktige. 2.Steng alle programmer som tusler og går i bakgrunnen før du installerer programvaren. Virker programmet nå? Når du har restartet maskinen? 3. Hvis ikke, ville jeg ha forsøkt med å installer bare kamera-drivere (ikke programvaren), og bruke et annet video capture program. Det finnes flere gratisprogrammer. Last ned og kjør vidcap32.exe for eksempel (eller se etter ome du ikke allerede har det på maskinen..). Det er viktig å ha flere gode komprimerings codecer installert (Divx er ikke dumt). se også nedenfor. Til den andre. 1.Gå inn på egenskaper for video. Sett ned billedstørrelsen og framerate. Prøv deg frem. Har du en svak maskin kan det hende du må skru av preview funksjonen når du gjør opptak med litt stort bilde. Legg i så fall også capture filen til en defragmentert stasjon, det skader ikke. Sjekk også at lydinstillingen er riktig satt. 2. Hvis det ikke hjalp: Forsøk å stenge alt som rusler og går i bakgrunnen, innkludert antivirus og skjermsparer. (det lille gratisprogrammet enditall er fikst). Hvis alt virker som det skal nå, da har du eleminert en konflikt. Den kan så lokalises med litt tålmodighet (ctrl+alt+del og stenge programmmene enkeltvis). Eller forsøk et annet capture program (se ovenfor). Må understreke at jeg ikke er noen ekspert, og at jeg heller ikke kjenner det aktuelle fabrikatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå