RolfOve Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg er på utkikk etter en måte å montere hjemmemapper via ssh i windows. Noen som vet om et slikt program? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Jeg er på utkikk etter en måte å montere hjemmemapper via ssh i windows. Noen som vet om et slikt program? putty? edit: jeg missforstod kanskje Endret 17. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 ssh client . Slik som denne ? : http://www.ece-help.gatech.edu/faq/ssh_install.html Komersiell download/buy: http://esd.element5.com/product.html?produ...0ac0451346d8b3c Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hmmmmm... Tja. Finnes programmer som WinSCP for å drive med filer på en Linux server/maskin fra en Windows. -- Men noen rett integrering inn til Windows har jeg ikke kommet over enda. Er du kjent med Linux vet du at det er veldig enkelt å montere eksterne mapper. Om du må ha denne integreringen kan du jo alltids bruke Samba - som jeg kjører for enkelhet for den ene computeren i huset som ikke kjører linux, men windows2000. -- Ved oppstart blir da hjemmeområdfet til brukeren du logget deg på med bli montert til "s:" Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Velmont: Det er lettere å montere en mappe i linux vha samba, men det er andre veien jeg er interrisert i. Dere andre: Dere missforstår. Jeg er ikke interrisert i en ssh klient, men et program som kan logge seg på en ssh server (ala ssh klient) og lage et slags virtuell mappe i windows med filene fra hjemmedirektoriet fra linux. Endret 17. april 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Og det er viktig at trafikken mellom dem er kryptert ? Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hmm, kom over denne. Forklarer hvordan du kan få Samba til å gå over SSH. På den måten vil det jo ikke være noe vanskelig å sette det opp med tilgang fra windows maskinen(?). Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Ekstern maskin har ikke samba, og har ikke mulighet for å få dette heller. jaja, får vel lete videre da. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hmm, kanskje ikke helt det du er ute etter, men 'sftp' fungerer. Alt går gjennom SSH. Muligheten for å montere dette som hjemmekatalog er jeg usikker på. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Ja, jeg er kjent med sftp. Det jeg hadde ønsket det var at filer kunne synkronsieres automatisk mot hjemmekatalogen feks hver gang filen ble endret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå