Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 89'

Opus

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Golf 89' 1,8i som har gått 261.000 :ermm:

Fyren skal ha 10.000 for bilen.

Han sier det ikke er noe rust, motoren ser grei ut(endel nytt, svetter ikke ++).

Det er en bulk helt fremme på taket, på bakluken, samt på høyre bakdør.

Bulkene er ikke spesiellt store.

Bilen skal visst være senka(nuvel), sota lykter, 90' fangere mm.

Er bilen verd 10k? Eller er 10k suspekt billig?

Synes den har gått litt langt til å være en 89'...Eller?

Han sier at jeg ikke trenger å betale reg.avgift, går det an?

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er innen 3mnd siden han kjøpte bilen slipper du å betale omreg på den. Men sørg for å sjekke med biltilsynet om det stemmer. :)

Bilen er tross alt snart 15år gammel, og den har ikke gått spes langt for å være så gammel. De fleste biler fra begynnelsen av '90-tallet begynner jo nå å nærme seg det samme.

Når det gjelder rust, blir det fort masse skjult rust på golf. Spes under matter, rundt bakluke, rundt og innunder bensinlokk, samt kanaler og skjermer. Spesielt innunder mellom ytter og innerskjerm samler det seg ofte dritt som fører til rust. Drivknuter kan også slite litt, alt etter hvor hardt bilen er kjørt. Men det er jo en enkel sak å bytte, og fåes kjøpt i kurant stand hos høggere.

Dersom den er i god stand er 10k en grei pris. Hadde ihvertfall ikke betalt noe mer..

Lenke til kommentar

Takk igjen, dr...

Fyren jobber på bilverksted her i byen, der sjekka han visst dørken, skjermer og det som var av "lure" plasser.

Yttre drivknute på høyre side er slitt, men det er en jobb som jeg kan gjøre i søvne.

Han kjøpte visst bilen på nyåret, derfor er jeg også litt mistenskom til det plutselige salget.

Lenke til kommentar
Fucked Up Beyond All Recognition

Tatt fra Saving Privat bla bla bla, men brukt i militær sammenheng i mange tiår. :)

ROFL!

Han ga 5000,- for bilen, kjøpte/monterte deler etterpå for 7-8000,-

Nå har ikke jeg sett kvitteringer dog...

Årsaken til salg, skal visst være en dårlig rygg. :hmm:

Endret av Opus
Lenke til kommentar

kjøpte bilen min for 15000, da hadde den gått 257000. Det er en Golf 1987 1,8L forgasser. Nylakkert, strøken innvendig, nyoverhalt motor. Kjøpte den av en Vw mekaniker, og det har hittil ikke vært noe feil på den. Men gamle golfer pleier å koste mye, derfor lurer jeg på hvorfor den du vurderer å kjøpe er så billig.

Lenke til kommentar

Hehe...Gamle Golfer er ikke dyre....Maks 8.000,- for en Golf I i supreme stand med soltak +++.

Edit: Men som du sier, jeg stusser også litt over prisen, spess siden forrige eier ga 5000,- for den.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...