Gå til innhold

Nokia 6230 og D-Link DBT-120

Anbefalte innlegg

Har nettopp koblet i, og installert D-Link DBT 120 (USB).

Jeg har til tider store problemer med å få kontakt med telefonen, og må først koble til med programvaren for D-Linken, deretter med Nokia PC Suit.

Overføring av MP3 er så og si umulig. Små filer går greit, men når jeg beveger meg over 3 MB går det ikke. Den skriver nesten hele filen deretter får jeg meldingen "Telefonen frakoblet", eller den slår seg av, eller Nokia Audio Manager fryser. Et annet problem er at uferdige sanger tar opp plass på minnekoret - og for å få slettet de må jeg formatere hele kortet, og da forsvinner sanger jeg har klart å overføre...

Noen som har noen forslag, eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen slet hele natta første dagen jeg kjøpte meg d-link dtb120. Men det jeg fant utav (kanskje mye undøvendig arbeid??) Slette alle programmer/drivere til pc-suite og dtb-120 og reinstalla programvaren for dtb-120 (sjekk manual for installasjon) Så brukte jeg bare filoverførings-verktøyet i bluetooth-programmet til å sende filer fra pc til mobilen. Innstallerer jeg Pc-suite i tillegg så får jeg ingen forbindelse mellom pc og mobil, og da må jeg gjenta hele prosessen. Funke fint dette, men tror jeg går glipp av mye funksjoner i pc-suite programmet som f.eks "application installer" og kanskje vise video-opptak fra mobilen på pc'en (ukjent filformat).

Se om du får til dette, og si ifra hvis du finner utav noe.

mvh,

Don

Lenke til kommentar

Har ikke lenger problemer med å få koblet telefonen til.. Det fungerer nå fint med Nokia PC Suite, men den sliter fortsatt når jeg overfører mp3filer. Det er nærmest en håpløs oppgave.. Telefonen slår seg av, eller fryser, programmet fryser eller PC mister forbindelsen... Så jeg bruker bluetoothen bare til synkronisering og redigering av kontakter og meldinger.. Har kjøpt med minnekort-leser til 129 på clas ohlson, som er på vei posten. Trur det fungerer bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...