Gå til innhold

minne oppgradering for å makse min nåværendet pc

Anbefalte innlegg

Har startet å lete nye minne brikker til pcen, jeg har fylt mitt asus deluxe kort med no name + en twin mos(1gb tilsammen), cpu barton 2500+ clocket til 2800. Jeg har aldrig satt meg inn i minne standarer osv men har forstått det slik at "kvalitets minne" ikke bare er pynt.

Spørmålene blir da, vilken ddr minne standard er det heftigste, hvem for du mest igjen for pengene for, pc2100 til pc4200 går det på kapasitet og frekvens på minne eller er det også forkjellige standarer??.

Takk for alle svar!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK tenkte meg det, men jeg vill jo da trenge ramm for 3000kr på den maskina ;)  :p

takk for svar

Alle DDR brikker er samme standard (dvs de passer om hverandre), men forskjellen ligger i hvilke frekvens og timing de klarer å yte.

PC2100 = 266 Mhz

PC2700 = 333 Mhz

PC3200 = 400 Mhz

etc...

I tillegg kommer CAS latency (timings) som varierer fra 3 - 2,5 - 2 Hvor lavest er best.

De fleste minnebrikker kan "overklokkes". F.eks så klarer de fleste PC2100 brikkene PC2700 hastighet, selv om fabrikanten ikke kan love dette.

Hva slags minnebrikker har du? PC2100 eller PC2700?

NB! P4 systemer trenger høy frekvens, mens AMD systemer (XP) yter best ved lave timings.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...