Xoduz Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Om jeg øker multiplier på min P4 1.7ghz (willy), er det ikke da kun prosessoren som går raskere? Spør med tanke på om jeg trenger mer "kapabel" RAM, f.eks, for å få maskina stabil etter overklokkingen.. Bakgrunn for spm er at jeg las følgende på overklokkingsguiden på overklokking.no: Quote: Den store forskjellen er at ved bussoverklokking er hele hovedkortet overklokket fem prosent, ikke bare prosessoren. Dermed går også internminnet og andre ting som er styrt av av hovedkorthastigheten fem prosent raskere. Det krever sitt av utstyret, men kan gi en pen ytelsesøkning... Så vidt jeg vet er busshastigheten på alle P4 cpu'er låst, er den ikke det? Leser en del meldinger på forumet der folk med P4 cpu'er lurer på hva slags RAM de skal bruke...men siden det er bare multiplier som kan økes - vil ikke dette kun virke inn på CPU? Henger ikke helt med i svingene på dette punktet, så om noen kunne oppklart dette for meg så... :razz: Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Tror du blander sammen litt. P4 er multiplier-låst, man kan bare forandre bushastigheten. Og hvis man overklokker bushastigheten så blir hele systemet overklokket (pci, agp, minne, prossessor, osv). Når man forandrer multiplier så er det riktig det du sier, bare prossessoren blir overklokket (eller underklokket, men hvem vil vel det :wink: ). Jeg er ikke ekspert på området, men dette skal vel være rett :smile: Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 For å ungå skader på det andre ustyret så husk på å ha : Pci nærmest 33mhz Agp Nærmest 66 mhz Cpu Høyest Muligst ! Ram Høyest mulig ! Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Doh. Var noe som ikke stemte helt ja. Takker for rett info :smile: Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 20:08, Prog_Kick skrev:For å ungå skader på det andre ustyret så husk på å ha :Pci nærmest 33mhzAgp Nærmest 66 mhz Cpu Høyest Muligst ! Ram Høyest mulig ! Ikkje så nøye!! Med litt kvalitet så vil komponentane tåla mykje meir. Har kjørt med pci på 42 og agp på 83,5 i over eit år uten problem :smile: Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Kan kanskje være et lite problem at jeg ikke kan stille på PCI/AGP Mhzene.. er i alle fall ikke noen options for det i Biosen min. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå