Gå til innhold

NetCom eller Tele2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Storbruker:

250 samtaler, tilsammen 600 min & 600 SMS.

(50% dag/kveld, 50% mobil/fast, 30% til Netcom-nett)

 

Chess King : 4094,05

Tele2 Mobil Pluss : 4700,85

Netcom Active Talk : 4889,65

 

Så da kan du evt. spare de 6-700 kronene du sparer hver mnd og bruke de til å kjøpe ny mobil. Chess har heller ingen bindingstid...

 

Jeg har forøvrig brukt Chess King i snart ett år, aldri hatt noe problem. Ringte kundesupport for å aktivere MMS, 5-6 sek ventetid...

Lenke til kommentar

Er ikkje heilt enig med det oppsettet til picko.

 

setter opp eit par punkt som eg synes ikkje er rett/vektlagd

 

1) Ein normal "Storbruker" har ofte ikkje så stort sms behov

 

2) Tjenester (personsvar, gsm data, hispeed) koster både i bruk og mnd avgift

Dette er tjenester storbrukere benytter seg av.

 

No er eg ein netcom forhandler, og ser at chess er billigest på ringing og sms. Men den proffe bruker trur eg får et bedre tjeneste tilbud hjå anten Netcom eller Tele2 enn kva chess gjer. Men sidan eg kan best Netcom sett eg opp ein del forklaringer til mine påstander.

 

Litt aktiv bruk av personsvar (lytte til meldingar) så forsvinner fort penger sparte med chess (0.89 pr min mot 0,- hjå netcom)

 

Berre å ha mulighet for GSM data koster 100, etablering og 31,- pr mnd mot gratis hos netcom (og tele2 trur eg)

 

Hispeed er dobbelt så dyrt i etablering og har 31,- prmnd hjå chess, ingen mnd hos netcom. (fotnote telenors hispeed er raksere enn netcoms og dermed kan legitimere prisen)

 

 

Chess er billigest der ingen ekstra tjenester skal brukes utenom

 

Netcom / Tele2 kjem nok bedre ut når meir av ekstra tjenestene skal brukes og betales for.

 

 

 

Remi77 :rekner med at dette forbruket er i forbindelse med jobb.

Kan jo påpeike at netcom har bedrifts abo (som er litt bedre enn vanlig active talk)

men dette må ei bedrift tegne ein avtale på.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Hei

 

Dette koster det hos netcom se her

Til Jankee:

Personsvar ikke gratis å bruke hos netcom,som du hevder,mulig du har avtale med netcom da.

 

Dette koster hos Chess:

 

http://www.chess.no/abb_tek/tjenestepriser.asp

https://secure.chess.no/index.php?c_=ViewPr...&m_=showAboForm

 

I tillegg så kommer vel abb.priser og der er Chess billigere enn Netcom og Tele2,skal man regne hva det koster så man ta med alt og da tror jeg Chess billigere ut.

Endret av smoker2
Lenke til kommentar

Er dette bra? :)

 

Priser for mobilabonnement BusinessTALK

Priselement Priser Avtale pris

Innmeldingsavgift kr 0 kr 0

Abonnementsavgift kr 125,00 kr 100,00

Oppstart kr 0,48 kr 0,38

Samtaleavgift kr 0,69 kr 0,55

NetCom bedriftsinternt kr 0,39 kr 0,31

Oppstart bedriftsinternt kr 0,35 kr 0,28

SMS kr 0,69 kr 0,55

Inkludert i mobilabonnementsprisen er NetCom Personsvar, NetCom ID, NetCom Dobbel, NetCom Konferanse, NetCom GSM data

og NetCom GPRS Standard. NetCom Personsvar Pluss kan legges inn uten tillegg i prisen dersom kunden ønsker å benytte denne tjenesten.

 

Har Tele2 Chess eller noen andre et bedre tilbud?

Lenke til kommentar
Nå var ikke jeg klar over at du skulle ha Bedrift da,tror ikke Chess har dette,ikke noe vanlige abb.matcher bedrift abb.

Mener å huske at Chess har noe som heter Chess Company, men har ingen info. Men har man et org.nr så får man sikkert det fra Chess...

Lenke til kommentar

Dette koster det hos netcom  se her

Til Jankee:

Personsvar ikke gratis å bruke hos netcom,som du hevder,mulig du har avtale med netcom da.

 

Det som står der for betaling er startavgifta for samtalene! (denne avgidta er det uansett)

Denne avgifta tar Chess også dermed er det forsatt forskjell på at chess tar betalt for min pris for bruk av presonsvar, netcom gjer det ikkje.

Til chess fordel tar dei faktisk 5 kr mindre i mnd enn netcom så du "må" bruke personsvar 5min og 37 sek pr mnd før at netcom kjem billigare ut. (det er vel ca 3 beskjeder i mnd det)

 

smoke2: Viss du hadde lest litt nøye i innlegget mitt ville du sett at eg er netcom forhandler, og bør ha kontroll over slike ting. Gjerne ring 05050 for å sjekke dette opp!

 

I Norge er det gratis å lytte til meldinger. Unntaket er abonnementene NetCom Kontant, mthr_KONTANT, NetCom YoungTalk og NetCom Kontroll. Med disse abonnementene betaler du ingen månedsavgift, men du belastes en minuttpris pr. avlesing

 

 

 

Over til meir viktige ting som trådstarter er interessert i:

 

Remi77: husk at dei prisene på B. Talk er eks. mva, viss du skal betale det sjølv blir reell pris 24% meir, men viss bedriften skal betale kan dei trekke frå mva, derfor står det uten mva hjå netcom.

Lenke til kommentar
Har du sett på dette

.Owners Business er i utgangspunktet et NetCom Business TALK abonnement for bedrifter, som rabatteres i henhold til ringevolum. I tillegg til gratis innmelding får du NetCom Personsvar, NetCom ID, NetCom Dobbel, NetCom Konferanse, NetCom GSM data og NetCom GPRS Standard gratis inkludert i mobilabonnementsprisen. NetCom Personsvar Pluss kan også legges inn uten tillegg i prisen dersom du ønsker å benytte denne tjenesten. Dette er tjenester du normalt må betale ekstra for hos våre konkurrenter (ca. kr 100,- i i innmelding pr tjeneste pluss bruk).
Owners Business er Norges desidert gunstigste abonnement for deg som ringer for for mer enn 200-300,- kroner pr. mnd. Får du med deg vennekretsen eller familiemedlmmer inn i Ownersbuy, vil du spare ekstra mye på den interne ringeprisen (38 øre pr min. inkl. mva).

Topprabatten på 22% nås ved et ringevolum på kr 833.000,- pr. mnd for hele Ownersbuy. Fra 10. desember 2003 er du garantert 18% rabatt. Vårt ringevolum øker for hver måned og med topp rabatt får du disse prisene inkl. mva.:
Lenke til kommentar

Dette koster det hos netcom   se her

Til Jankee:

Personsvar ikke gratis å bruke hos netcom,som du hevder,mulig du har avtale med netcom da.

 

Det som står der for betaling er startavgifta for samtalene! (denne avgidta er det uansett)

Denne avgifta tar Chess også dermed er det forsatt forskjell på at chess tar betalt for min pris for bruk av presonsvar, netcom gjer det ikkje.

Til chess fordel tar dei faktisk 5 kr mindre i mnd enn netcom så du "må" bruke personsvar 5min og 37 sek pr mnd før at netcom kjem billigare ut. (det er vel ca 3 beskjeder i mnd det)

 

smoke2: Viss du hadde lest litt nøye i innlegget mitt ville du sett at eg er netcom forhandler, og bør ha kontroll over slike ting. Gjerne ring 05050 for å sjekke dette opp!

 

I Norge er det gratis å lytte til meldinger. Unntaket er abonnementene NetCom Kontant, mthr_KONTANT, NetCom YoungTalk og NetCom Kontroll. Med disse abonnementene betaler du ingen månedsavgift, men du belastes en minuttpris pr. avlesing

 

 

 

Over til meir viktige ting som trådstarter er interessert i:

 

Remi77: husk at dei prisene på B. Talk er eks. mva, viss du skal betale det sjølv blir reell pris 24% meir, men viss bedriften skal betale kan dei trekke frå mva, derfor står det uten mva hjå netcom.

Jrg har da vært inne på netcom sine sider og sett der og de lyver vel ikke!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...