kdog Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Heisann, la inn en post om ødelagte piksler på mitt CP 775, å lurer på hvor mange jeg skal akseptere?? det er ett kraftig rødt midt i bildet og en mindre blå flekk litt utenfor.. det er litt kjedelig, å jeg vurderer om jeg skal sende det tilbake..eller er dette noe man må akseptere? erfaringer om dette? Lenke til kommentar
goggi Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 jeg hadde i hvertfall ikke akseptert noen som helst før garantien var utgått.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Det er vel slik at du må aksepter rundt 3-10 døde pixler - Alt avhengig av produsent. Lenke til kommentar
chauple Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Gjør disse seg gjeldende ved vanlig dagslysfoto ved korte lukkertider? ELler bare ved nattfoto? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Det er kun ved mørke bilder at disse vises, men da ganske kraftig. skal legge ut et eksempel senere i dag.. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-03 08:26, kjerts skrev:Det er kun ved mørke bilder at disse vises, men da ganske kraftig. FWIW: http://www.imaging-resource.com/ARTS/HOT/HOT.HTM beskriver fenomenet og hvordan man kan teste det. Artikkelen konkluderer (mer eller mindre) med at noen hotte pixler må man nesten regne med (ved lengre eksponeringer/høy ISO)... :-/ -- Rune Lenke til kommentar
kdog Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 jepp.. det går an å leve med, men om jeg ikke gjør noe med det, er det svært irriterende. sente det inn til reprasjon i går.. om dette er en feil de kan fixe, eller om de må gi meg et nytt, kommer akkurat på det samme.. Ringte og spurte, å det skulle fixes.. greit for meg.. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Det er ganske utrolig at produsentene kan bestemme at det er ok med feil på en til tre piksler. Dersom det er feil med noen piksler så er jo ikke produktet i 100% stand. Kan ikke leverandør rette på feilen, så burde man få heve kjøpet.... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Her gjelder det å holde tungen rett. Det er opp til butikk/produsent hva en garanti skal gå ut på, her kan det i vilkårene for garantien bestemmes at x antall døde piksler må godtas. Produsentene kan imidlertid ikke seg i mellom definere hva som skal regnes for å være en kjøpsrettslig mangel. Det kan derfor regnes for å være en kjøpsrettslig mangel, selv om bare én piksel er død. Men dette vil avhenge av hvilken informasjon selgeren gir, hva formålet med kameraet er osv. MLW Lenke til kommentar
kdog Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 jeg har sendt det inn til interfoto AS, og fått det tilbake igjenn. har enda ikke testet om det ble bra, men jeg snakket med de om hva de gjorde, å de kjører et program som reset'er de punktene å får de til å hente info fra punktene rundt.. det er jo ikke helt perfekt det heller, men det vises jo ikke.. det gikk på garantien. slik var det før! det er vurderingssak om man gidder å sende det inn, men jeg hadde bare irritert meg over det om jeg ikke gjort noe.. jeg har sett at mange andre har tendensen også.. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 heh.. kult. fikk det tilbake, ja. det var testet og verdiene var innenfor Nikon's grarnti.. altså urørt.. men jeg ringte, å det skulle fixes.. det var bare dåli merket fra min side, da, for de sjekker ikke døde pixler på en standard test.. uh! jaja.. sender det tilbake på nytt.. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 endelig! merket med haster, å navnet på personen jeg snakket med ordnet det seg fort:) tips til alle eiere av defekte pixler: sjekk om det går på garantien. det varierer litt fra importør og hvor ille det er. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg synes ikke man skal akseptere noen ødelagte piksler, selv om man kan leve med det. Dette fordi når du en gang skal selge kameraet, blir ødelagte piksler brukt som argument til å enten prute ned prisen, eller at kjøper ikke vil ha kamera. Lenke til kommentar
Tore M Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Døde pixler er ikke bra! Jeg har en CP5000, og har fått fikset dette på garantien. På kvitteringen fra Interfoto var det besktevet at det var gjennomført en "død pixel kalibrering". Jeg har før og etter foto, med 15sek. eksponering, og jeg har ingen døde pixler nå. Hva er egentlig døde pixler. Kan de døde vekkes til live? Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
goggi Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hvor lang lukkertid må til for å få død-pixels ?? På mitt Canon A40 er det innebygd støyreduksjon ved lenger lukkertid enn 1.3sek. Vil døde-pixler inntreffe kun ved lukkertider over ca. 1 sek. ? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 *her* er en liten sak om dette. det jeg ble forklart, var at man kunne reset'e de døde/defekte punktene, å programere slik at punktet tok snitt-fargen av punktene rundt seg. da blir det ikke noe glødende punkt der, men punktet bare jatter med på hva pikslene rundt forteller.. det blir jo ikke helt riktig, men jeg har gransket området rundt den fiksa pikselen, å jeg ser ikke noe unormalt. Lenke til kommentar
RSy Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Noen som raskt og enkelt kan forklare meg hvordan dette testes? RSy Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 http://www.digitalkamera.no/nyheter/januar.../dodpiksel.html MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå