Oracel Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har fått litt trøbbel med mitt Sapphire Radeon 9600 XT Fireblade etter at jeg fikk meg en ny 17" monitor. Når jeg har begge skjermene mine tilkoblet, så nekter Windows å starte. Hvis jeg kobler fra en av dem, så fungerer det helt fint. Begge skjermene fungerer prikkfritt hver for seg altså, men tilkoblet på samme tid fører det til problemer. Det fungerte også fint med doble skjermer tidligere, før jeg fikk den nye skjermen. Jeg har prøvd de nyeste driverene fra ATI uten suksess. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å utbedre situasjonen? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Siden du nevner: "ikke nok strøm": hvilken PSU har du?? Er ikke noe galt med kortet da?? Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Strømforsyninga er en rimelig solid 350W, har ikke hatt problemer med den før. Ikke virker det som den sliter så veldig heller, den er såvidt lunken. Jeg har testet litt mer nå, og det virker rett og slett som om det er noe galt med skjermkortet. Er et par måneder siden jeg kjøpte det, kan jeg fortsatt bytte det tror dere? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 høres ut som et veldig rart problem, dette. har du muligheten for å få sjekket med et annet 3dkort? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Kople begge til mens windows er oppe da . Og konfigurere de i driver'n (primær/kloned osv. ) .... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 9600 serien bruker svært lite strøm i forhold til 9500, 9700 og 9800 seriene. Dermed tror jeg nok at du kan utelukke at strømforskyningen har skylden, forutsatt at du ikke har andre komponenter som trekker ekstremt mye. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Kople begge til mens windows er oppe da .Og konfigurere de i driver'n (primær/kloned osv. ) .... Er disse koblingene hot-pluggable da? Ville sjekket det først, men jeg tviler egentlig... Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Kople begge til mens windows er oppe da . Og konfigurere de i driver'n (primær/kloned osv. ) Jeg har allerede forsøkt det, men skjerm nr. 2 nekter å skru seg på. 9600 serien bruker svært lite strøm i forhold til 9500, 9700 og 9800 seriene. Dermed tror jeg nok at du kan utelukke at strømforskyningen har skylden, forutsatt at du ikke har andre komponenter som trekker ekstremt mye. Jepp, det har jeg på en måte funnet ut av selv nå. Jeg er rimelig sikker på at det er skjermkortet som rett og slett har tatt kvelden, av en eller annen grunn. Ting som dette går på garantien, ikke sant? Jeg tror jeg bare sender kortet tilbake til komplett og ber om et nytt =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Et lite spm: har du koblet skjermene via strømforsyningen på PC`en, eller plugget de "rett i veggen"? En 17" CRT trekker gjerne 100-110 watt. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Alt sammen er koblet "rett på nett" ja :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå