StianA Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Er på jakt etter et program som kan sniffe på en VPN forbindelse. Ønsket er at programmet skal kunne gjennkjenne og luke ut IPsec pakker, slik at jeg kan vha f.eks John the Ripper knekke DES krypteringen på disse pakkene. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Du kan bruke ethereal, men tvilsomt at john the ripper klarer å decrypte etter på. Dog om IPSec forbindelsen bruker Pre-Shared Key så kan du taste den keyen inn i ethereal og den vil decrypte on the fly for deg. Lenke til kommentar
StianA Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Holder på med en hovedprosjketoppgave der formålet er å teste hvor sikker egentlig en VPN forbindelse er, og vise hvordan en hacker kan knekkke DES eller 3DES krypteringen. Så egentlig blir det litt feil å skrive inn en key som egentlig ikke en hacker vet om. Hvis noen hvet om noen hacker forum eller lignede, vil jeg gjerne at dere kommer med forslag. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Da ville jeg sett på RFC'er, whitepapers og div analyzer store sikkerhets sites gjør. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Programvare skal i programvarekategorien. Flyttes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå