Ernie Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Jeg kom tilfeldivis over en avisartikkel fra det herrens år 1994. Skulle gjerne scannet den inn, men jeg har ikke tilgang til scanner akkurat nå så da har jeg gjordt det manuelt. BRUMUNDDAL: - Overfor de etterlatte beklager jeg sjølvsagt det som skjedde. Men det var et hendig uhell som ingen kan lastes for, og jeg ser også det komiske i situasjonen. Dette sier kappellan Geir Hansen i Brumunddal som nylig skled ned i ei grav under jordpåkastelsen. - Plutselig forsvant grunnen under beina mina. Jeg hadde ikke muligheter for å unngå det som skjedde før jeg sto i jord til knes. Det var bare å kravle seg opp igjen og fortsette handlingen, sier kapellan Geir Hansen. Uhellet skjedde på den nye delen av kirkegården ved Brumunddal kirke. Hansen var akkurat i ferd med å foreta jordpåkastelsen. Han hadde sagt «av jord er du kommet» og idet han sa «til jord skal du bli», sviktet grunnen og han skled ned i grava. - Jeg fikk tatt meg litt for og ble heldigvis bare stående i jord til knes. Derfor var det heller ikke vanskelig å komme seg opp igjen. Jeg børstet av meg og sa «dette var litt av en påminnelse» før jeg avsluttet med «av jord skal du igjen oppstå». LØS SAND Geir Hansen forteller at det er løs sandjord på den nye kirkegården, og at dette nok var årsaken til at grunnen sviktet. - Heldigvis gikk dette bare utover meg og ingen av de andre som deltok i begravelsen. Vi har også alt hatt et møte om saken og bestemte oss for å benytte ei plate for å forhindre at noe lignende skjer igjen. Dette var et hendelig uhell som igen kan lastes for, sier kapellanen Geir Hansen. Endret 16. april 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå