fredrio Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Vi er 4 stk som deler en SDSL linje. Noen liker å laste ned musikk/film, mens andre liker å spille cs med BRA ping. Dette er vanskelig å kombinere. Lurer på om det finnes ruter-programvare der ute som kan splitte bredbåndslinja slik at t.eks. 512 kbits dedikeres til et par maskiner på LAN og resten (eks. 1024 kbits) dedikeres til resten? Evt. kan man splitte opp bredbåndslinja mht til port'ene istedenfor LAN klientene? På forhånd takk!! [ Denne Melding var redigert av: fredrio på 2002-04-02 19:07 ] Lenke til kommentar
utilx Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg vil også vite om dette er mulig... plz! Vet at jeg kan tune webserveren min, men vil gjerne at ruteren skal gjøre det. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 selv bruker vi en fysisk brannmur for å begrense internett linja opp til en skole oppi høgget. Men jeg er redd det vil bli vanskelig å oppretteholde en god ping selv om du struper linja. Lenke til kommentar
OIS Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 det enkleste er vel at han som laster ned filer begrenser hastigheten selv, går fint an i mIRC, getright, og sikkert diverse (musikk) fildelings program. Lenke til kommentar
fredrio Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Siden Getright o.l. programmer kan begrense bruken av båndbredden selv, lurer jeg på om det finnes progammer som kan installeres på de lokale maksinene som begrenser båndbredden til andre programmer som kjører på samme maskin. Med utgangspunkt i mitt opprinnlige ønske, flytter man ansvaret fra ruteren/brannmuren til de lokale nettverksklientene. Likevel er det er en akseptabel løsning for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå