Gå til innhold

Hvilket av disse...hmmm...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-02 19:13, Basus skrev:

Leste litt på Microsoft sine sider, der står det at Advanced Server er det samme som Pro bare med litt ekstra funksjoner, er ikke da det et bedre valg?


 

Win 2000 AS er som navnet tilsier beregnet for servere. Tror ikke du har bruk for noen av de ekstra funksjonene, dessuten krever AS mer av maskinen en Pro gjør.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 19:17, Basus skrev:

Så Pro er den beste allroundversjonen, hmmm...vil ha litt flere meninger som bekrefter dette før jeg tar konklusjon.



 

Bruk Pro. uten tvil! AS er totalt unødvendig så sant som du ikke har tenkt til å bruke maskinen som serveri nettverk.. Laster du ned SP2 samt alle hotfixs til Win2k Pro blir det knakendes stabilt etterhvert. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 19:05, Basus skrev:

Hva burde jeg velge: NT.4, Win2000, Win2000Pro eller Win2000 Advanced Server. Operativsystemet skal være et all-round og vil ha en av alternativene overfor og ikke noe XP eller Win98 greis her.




 

win2k pro... men hva er problemet med xp pro? har prøvd alt(95,98,98se,me,2000pro,xp pro) og må si at xp er digg!

Lenke til kommentar

Enig med siste mann. XP er jo i bunn og grunn bare en oppdatert versjon av w2k(dvs NT kjernen) og kjører det meste relativt problemfritt. Det begynner å bli bra med drivere også til XP nå. Du skrur fint av "pynten" i XP, dersom den plager deg. Dessuten har vel XP bedre kompatibilitet med spill etc og en veldig kjekk recovery funskjon.

 

Windows 98 har ingenting med XP å gjøre, så det er uheldig å sammenligne dem,

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

win2k pro, med service pack 2, security roundup patch 1 og programvare-kompatibilitets patchen. har du i tillegg oppdaterte og problemfrie drivere slik som meg har du en rimelig fet og problemfri windows.

 

skal legge til at jeg vurderer å installere winxp snart. venter bare på første service pack. (juni/juli?)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

Quote:


skal legge til at jeg vurderer å installere winxp snart. venter bare på første service pack. (juni/juli?)


 

oops! glemte å si at jeg har en winxp som er uten det software activation kukeriet til M$!

Lenke til kommentar

Og det er det sikkert ingen andre her som har :smile: Selv om jeg personlig synes det er fair at man skal betale for ting, finnes det en grense for hvor mye trøbbel man vil ha og hvor mange ganger man vil betale for nesten det samme produktet. Jeg kan nevne at jeg har 3-4 lisenser på MS OS. Kjipt å betale for oppgraderinger av OS som enten burde vært der i første omgang eller som burde vært gratis. F.eks skulle NT4 og W2K brukere fått oppgradere til XP for 100.-, dvs omtrent det det koster å lage en CD med litt info og sende den etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...