Gå til innhold

Lage gyldige snarveier til filer.


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg sitter idag med et lite 'problem'.

 

Jeg har masse filer jeg vil dele med andre brukere når jeg er på DC ++ og sånt, men jeg har et "ryddig" Windows og vil gjerne fortsette å ha det.

 

Det er noen filer jeg har på visse mapper som inneholder andre filer jeg ikke ønsker å dele. Så for eksempel når jeg skal ha f. eks. Windows XP på en mappe som heter My Files, og jeg vil KUN dele den filen, ikke de andre.

 

Jeg har da lyst til å lage en mappe som heter My Shared Folder, og der vil jeg putte en snarvei til alle filer jeg ønsker å dele.

 

Hvordan gjør jeg det?

 

Jeg vet det bare er å lage en snarvei til den filen jeg skal ha, men når jeg gjør det, kommer det bare f. eks. Windows XP Pro.ink, som er en ubrukelig fil for brukeren som laster opp fra meg.

 

Jeg vil heller ikke kopiere de filene over, ettersom jeg har filer på flere GB jeg skal dele, og det ville vært kjipt om jeg kopierte dem, fordi jeg har en liten hardisk.

 

Kan noen please hjelpe?

 

Tusen hjertlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du bruker NTFS filsystem kan HardLinker være løsningen.

Eller start kommandolinje og kjør en kommando som dette:

fsutil hardlink create <nytt filnavn> <eksisterende filnavn>

 

Husk at det ikke er lov å dele Windows XP via fildeling da... :no:

Tusen hjertlig for svaret.

 

Også? Jeg bruker ikke Windows mye, fordi det er et dritt os. Linux er MYE bedre.

 

Jeg kommer _aldri_ til å kjøpe en XP. Skal vedde på at de fleste her sitter med en OEMversjon eller en pirat. Selv om mange nekter.

 

Nei, ellers har du rett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...