Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet/tvilen ligger vel egentlig på om jeg skal ha dyse eller ikke ;)

 

Med de plexi platene jeg har tilgjengelig, står det mellom: 5mm (1x3mm) over core, 6mm (1x2mm) over core 2mm (2x3mm) over core eller 4mm(2x2mm) over core.

 

Med tanke på gjennomførbarhet bør plexi platen helst være 1x2 eller 1x3mm (eventuelt og trolig best 1x4mm, men da grønn GRRR).

Lenke til kommentar

Det er ingen stor tvil, ska Dysen fungere bra, så mye du nok nærmere bunnen en 8mm

Nettopp. Det bør ikke være noe særlig tvil om det.

 

Men er fortsatt litt skeptisk til det relativt store vannvolumet i blokka, som kanskje ikke skiftes ut fort nok.

 

Nå håper jeg ikke at jeg oppfattes som negativ, fordi jeg "gnir meg litt i kjakene" omkring løsning / design på blokka!

Det er slett ikke meningen.

Lenke til kommentar
Nå håper jeg ikke at jeg oppfattes som negativ, fordi jeg "gnir meg litt i kjakene" omkring løsning / design på blokka!

Det er slett ikke meningen.

Hehe, we are only here to help :D

 

 

Btw, AveMORphine, ja jeg tror også grønn vil gi best, så lenge ikke hullene blir for små eller store. 1/1.5mm hull burde bli bra.

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar
Spørsmålet/tvilen ligger vel egentlig på om jeg skal ha dyse eller ikke ;)

 

Med de plexi platene jeg har tilgjengelig, står det mellom: 5mm (1x3mm) over  core, 6mm (1x2mm) over core 2mm (2x3mm) over core eller 4mm(2x2mm) over core.

 

Med tanke på gjennomførbarhet bør plexi platen helst være 1x2 eller 1x3mm (eventuelt og trolig best 1x4mm, men da grønn GRRR).

Jeg tror definitivt at du bør bruke en dyse, så tett ned mot bunnen som mulig, uten at det går vesentlig utover flow.

En vanskelig kombinasjon riktignok, men jeg tror det lønner seg.

 

Edit; Joda Pritorian, det er jo hensikten! Takker for den. :D

Lenke til kommentar

Ser vel ut som jeg må prøve å få til en løsning som gjør at høyden innvendig i blokken blir ca 4mm.

 

Alternativet slik jeg ser det blir å lage to 2mm plater, hvor den ene har en åpning som er lik utgangen på min reviderte nippel (13.6mm x 7.42mm) og den nederste da har en form for dyse. Eventuelt med nedfreste kanter opp mot utgangsniplene dersom jeg ikke enkelt og greit skal felle disse inn i de to platene også.

Lenke til kommentar
Ser vel ut som jeg må prøve å få til en løsning som gjør at høyden innvendig i blokken blir ca 4mm.

 

Alternativet slik jeg ser det blir å lage to 2mm plater, hvor den ene har en åpning som er lik utgangen på min reviderte nippel (13.6mm x 7.42mm) og den nederste da har en form for dyse. Eventuelt med nedfreste kanter opp mot utgangsniplene dersom jeg ikke enkelt og greit skal felle disse inn i de to platene også.

Da er neste dag med moro(arbeide) klart ;)

 

Kutting av plxi med tanke på et dyse design med mindre totalt volum i blokken.

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Hadde egentlig lagt meg jeg, men fant ut at jeg bare ble liggende å tenke på hvordan jeg skulle lage dyse-innlegget til blokken.

 

Har som sagt tenkt litt over det, og kommet frem til at det mest korrekte vil være å lage dyse-innlegget ut ifra en 8mm plate. Platen vil jeg da slipe ned ganske så mye, vil ta utgangspunkt i at volumet skal halveres og høyden da være 4mm i hele blokken. Prøver å felle inn nippelen så overgangen blir så smooth som mulig. Og når det er gjort borre med ett så lite borr som mulig ett mønster fra denne nippelen og ned til core. Bunnen slipes deretter med dremel til 4mm, eller eventuelt mindre over core. Til slutt vil jeg borre opp utgangshullene i denne platen og montere alle niplene i den. Når jeg da lager toppen til blokken vil denne bli "uavhengig" av dysen og niplene. Med andre ord kan jeg da lage ett hull som vil gi rom for slangene helt eller nesten helt ned til innlegget.

Lenke til kommentar

en kraftig pumpe er på sin plass her.. en hydor er overhode ikke nok. har prøvd meg på et par dyse blokker jeg og, og aqua bee'n min (up2000) senket tempen med 3-4 grader på load i forhold til l20'ene jeg hadde.

 

har mange planer ute på rusletur ejg og, men faen, jeg bor langt faen utti skogen , så alt jeg må ha tak i blir en fobanna kamp, og da dør inspirasjonen i mellomtiden..

 

men ellers, må ejg nok bare si at ejg ikke har den helt store trua på filosofien om så tynn bunn. jeg tror ikke vannet vil klare å fjerne 80w med amd varme fra det lille arealet du tenker å gjøre bruk av.

Lenke til kommentar

da er det vel ikke noe problem med trykk.

 

men en ting og være obs på: det er temmelig sære gjenger på den jeg har, og da regner ejg med at det er det på den du kjøper og.

 

de eneste jeg fant var i stål, og ruster derfor ganske mye dessverre.

jeg skal høre med en kammerat av meg om det er mulig å lage gjenger på noe, i såfall skal jeg gi han en hundrings eller noe slik for å lage et par i kobber til meg.

 

de som var med, var av plastikk, og var vel ca 16mm indre diameter eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Det haster ikke, det er lenge til jeg kommer så langt at jeg kan tenke på tanken ;)

 

Når det gjelder dysen, så tenker jeg nå at jeg skal lage en rad med 1.5mm hull på midten og en rad med 1mm over og under. Det burde la seg gjøre.

 

Hadde ikke hatt noe imot en søyleborr nå :roll:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...