Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt vanskelig å måle med 10liters bøtte.... Så nei ;)

Edit: Men har ikke gått videre inn for å måle det heller da det ikke virker som den klarer å hemme flow (ut ifra hvordan bølgen i tanken ser ut).

IOM at det fremdeles er rene flodbølgen inni der regner jeg med det er bra nok flow (på den ene enden er vannflaten 2cm lavere enn den andre). Så det skal nok svært mye til for å hemme flow med pumpa mi :D

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

LOL!

Ok, da høres det jo ut som om den er åpen nok, takket være "taterpumpa" di! Gleder meg til å se hva du får av resultater med det der!

Btw; Det ser jo ut som om du er i ferd med å ta innersvingen på et visst annet og lignende prosjekt, som ser ut til å dra ut i det uendelige.........

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Regner med å starte bygging av CPU Rev1.1 i morgen.

Hadde håpt å ha Rev1.1 og mine MCW6000 clones med meg på OK.no treff, men tiden vil vise hva jeg får ferdig. Kabinettet vil jeg ikke gjøre "fort og gale" da materialene koster såpass som de gjør. Men om alt nå går etter planen er Rev 1.1 blokkene klar innen en uke og kabinettet om ett par uker (uten lakkering, aner ikke når jeg får lakkert det).

Om jeg mot formodning ikke får ferdig kabinettet vil jeg da allikevel ha blokkene med meg, men da er det heller vanskelig å få de opp å gå pga mottrykket i de (de er avhengig av pumpen min) da pumpen blir tied down til kabinettet er ferdig.

Edit: blokken jeg har testet med er i aluminium, den jeg starter på i morgen blir i Kobber.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har lest kjapt igjennom hele workloggen nå, men har noen spørsmål.

Trykktester du vannblokkene hjemme til deg, evt. hvor gjør du det?

Hvor kjøper man slike kobberblokker og hva er best av verktøy å bruke for å få til en bra vannblokk?

Utrolig mye nice du hadde lagd :D

Lenke til kommentar

Takker :)

Jeg tester blokkene på to måter. Første er meget enkel, bare å holde blokkene under vann mens jeg blåser så hardt jeg klarer mens jeg blokkerer utgangen.

Den andre metoden jeg bruker er rett og slett å teste blokken med en pumpe over tid mens blokkene ligger på toalettpapir. Selv om vannet vil kunne ha tørket opp vil det vises på papiret at det har vært fukt der.

Kobberblokker finner en ofte hos el-leverandører ol. Ta en ringerunde på metallverk ol. Bruk fantasien.

Kobberplater fås på clasohlson, men jeg har gått mer og mer over til å bruke kobberklosser.

Jeg bruker nå mest en gjerdesag med metall-blad på for å lage sporene i blokkene, deretter sliper jeg vekk kanten rundt og lager en plaxiplate som vegger i blokken. Ala Skrue`s TDX kloner, men med massiv bunn. Det finnes ørten fremgangsmåter.

Mange av planene og blokkene jeg har laget har jeg ikke lagt ut her, og vil neppe gjøre det heller. Er ikke mange av de som har fungert helt etter planen :p

Swiftech MCW6000 kloner og WW kloner er det jeg har hatt mest hell med og vil ta med på TG05 og vise frem. Disse er enkle å lage i teorien men krever at en har en god "sagearm" (spesielt MCW6000 klonen er strevsom for armen gitt).

Fordelen med MCW6000 er at den fungerer bra med lav flow også. WW yter litt bedre men er også mer restriktiv (noe som passer dårlig med fremtidige planer om lang vannføring (bortimot 10-15 Meter med slanger/rør)).

Lenke til kommentar

okey..

Jeg skal lage meg ei egen vannblok for GPU og senere til CPU.

Jeg kjøpte meg Thermaltake Big water settet som sikkert halve Norges befolkning gjorde, men jeg tror jeg skal bytte ut pumpa og bygge meg min egen tank.

Noen anbefalinger på pumpe?

Helst så billig, men bra som mulig (under 700kr og ta med link og flere alternativer) :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du vil gjøre det enklest mulig er det vel bare å bytte ut tank/pumpen din med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302310&cks=PRL

Ellers er det jo Eheim 1048 som er det greieste valget tror jeg. Har hatt ett par Hydor L20 ol men de er ikke like gode som Eheim pumpene jeg har hatt til akvarier og også kjørt i vannkjøling. Kvaliteten på Eheim er vesentlig bedre og de opprettholder flow bedre.

Det desidert beste valget på pumpe imo atm er Swiftech MCP650 for de som tar seg råd til den. Har veldig gode mottrykksegenskaper (er en stor fordel i vannkjølingssystemer) men koster dessverre deretter.

Lenke til kommentar

Skal se hva det blir, håper at det er mulig med litt hjelp fre dere når jeg begynner, men først å fremst nå så skal jeg skaffe meg ny PC.

Hvis jeg får solgt den jeg har nå så kan det bli litt lenge til jeg begynner med vannkjølinga, men hvis jeg ikke får solgt den så kan jeg begynne i løpet av neste uke :D

Jeg har lenge tenkt på Alphacool AGB-Eheim Pumpe&Tank 1000 l/h, men jeg tror jeg tar Swiftech sin istedet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...