Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Desverre taklet ikke tanken trykket når jeg brukte Akryl. Så jeg må bruke Lexan på fronten (65x20.5x1cm), brønnene (40x20x0.4cm x2) og topp/bunn (17x15x0.4cm x2) og bakplate (10x15x0.4cm) i tanken. Noe som kommer til å koste endel. Jeg har nettopp bestilt meg A64-M og HK, så tiden vil vise hva jeg sitter igjen med av peng til ny plexi. Regner med det vil gå bra, og at den nye front/tank/brønn konstruksjonen er i hus relativt snart.

Lenke til kommentar

Holder på med sketchup plan av tanken, er endel ting jeg vil gjøre mer grundig denne gangen da materialene koster omtrent det dobbelte av det jeg prøvde med først.

 

Tanken, brønnene og fronten er altså en del når det hele er satt sammen.

 

tank2revised_thumb.jpg tank2revised2_thumb.jpg

 

Edit: takk til Varjagy @ OCshoot for hjelp med tankdesignet :thumbup:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Grunnen til nøye planlegging er kostnader på Lexan (som det meste av dette skal bygges av). Jeg har allerede prøvd ut deler av det i Akryl, men festene gav etter og hele fronten/tanken/bays`ene var derfor penger rett ut vindu....

 

Edit: min variant av HDD-Heaven:

 

hdd-heaven_thumb.jpg AluPlexi-maxi12_thumb.jpg

 

(har ikke tegnet inn vanngangene i plexi`n på sidene av HDD`s enda)

 

Edit: 7x HDD (vannkjølt) + 3x 5.1/4" brønner (en til Cdrom, en til Digital Doc5 og en til Rheobus)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Vel, jeg testet det med en alu-blokk og det så ut til å gå bra. Området rett over Core får seg en skikkelig trøkk for å si det mildt, og hele kammeret bærer preg av TRØKK for å si det slik.

 

Rillene i bunnen er 0.75mm høye og 1mm brede (8 spor) på modellen, er noe usikker på den reelle bredden irl (vanskelig å måle) men det er noe i den duren.

 

Pumpen ser ikke ut til å ha noe særlig trøbbel med den (UP2000/1) men Hydor`n skal jeg ta ett bilde av etterhvert da det var heller tragikomisk å se på :p

 

Edit: Den øvre delen av denne blokken vil jeg bruke på andre blokkkonstruksjoner også da den sprer vannet på en god måte og sørger for skikkelig flow i hele bredden av blokken.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...