Apathy Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Her er en mer korrekt innmat (med unntak av den doble PSU`n og Meanwell PSU`n på toppen). Den doble PSU`n og Meanwell PSU`n er gjort plass til, da det kan bli aktuelle tillegg. Endret 24. oktober 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det ser kjempebra ut dette... Har du lagt hovudkortbrettet selv?(Sketch up modellen) Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hovedkortbretter er en modell fra bit-tech forumet som jeg har redigert litt så det stemmer med mitt kabinett. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 damn, det første bildet så jo KNALL ut ser fram til dette Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Desverre taklet ikke tanken trykket når jeg brukte Akryl. Så jeg må bruke Lexan på fronten (65x20.5x1cm), brønnene (40x20x0.4cm x2) og topp/bunn (17x15x0.4cm x2) og bakplate (10x15x0.4cm) i tanken. Noe som kommer til å koste endel. Jeg har nettopp bestilt meg A64-M og HK, så tiden vil vise hva jeg sitter igjen med av peng til ny plexi. Regner med det vil gå bra, og at den nye front/tank/brønn konstruksjonen er i hus relativt snart. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Holder på med sketchup plan av tanken, er endel ting jeg vil gjøre mer grundig denne gangen da materialene koster omtrent det dobbelte av det jeg prøvde med først. Tanken, brønnene og fronten er altså en del når det hele er satt sammen. Edit: takk til Varjagy @ OCshoot for hjelp med tankdesignet Endret 4. november 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 ser bra ut dette Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Skal sette på fronten og føye det hele sammen med Sketchup av resten av maskinen strax Endret 4. november 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Likte virkelig løsninga med pumpa og tanken Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 det ble lekkert! når er det du får satt igang med dette prosjektet da? bare lurer... siden du planlegger det såpas nøye så blir det antakeligvis et supert resultat! lykke til vidre Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Grunnen til nøye planlegging er kostnader på Lexan (som det meste av dette skal bygges av). Jeg har allerede prøvd ut deler av det i Akryl, men festene gav etter og hele fronten/tanken/bays`ene var derfor penger rett ut vindu.... Edit: min variant av HDD-Heaven: (har ikke tegnet inn vanngangene i plexi`n på sidene av HDD`s enda) Edit: 7x HDD (vannkjølt) + 3x 5.1/4" brønner (en til Cdrom, en til Digital Doc5 og en til Rheobus) Endret 4. november 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Nice! Dette prosjektet må du gjøre! Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hva nblir kjøleløsningen for hd'ene da? regner med at du skal ha en siden du har så mange på et sted (ser varmt ut ) hehe, lexan tåler jo mer en akryl så tror ikke du trenger å være så redd for at dette skal gå galt Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Tror HDD skal få det godt der, jeg nevnte det i forrige post at jeg ikke har tegnet inn vannkanalene enda Lexan er nå bestillt så jeg regner med å være i gang ganske så snart ja. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Lexan er nå bestillt så jeg regner med å være i gang ganske så snart ja. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Sketchup av CPU blokk Rev 1.1 Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dette ser bra ut Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Blokka ser jo uhyre smekker ut! Er svært spent på hvor mye vann den slipper igjennom, ettersom den ser relativt trang ut? Men du har jo en real pumpe i bakhånd, så den trykker vel på så det holder! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Vel, jeg testet det med en alu-blokk og det så ut til å gå bra. Området rett over Core får seg en skikkelig trøkk for å si det mildt, og hele kammeret bærer preg av TRØKK for å si det slik. Rillene i bunnen er 0.75mm høye og 1mm brede (8 spor) på modellen, er noe usikker på den reelle bredden irl (vanskelig å måle) men det er noe i den duren. Pumpen ser ikke ut til å ha noe særlig trøbbel med den (UP2000/1) men Hydor`n skal jeg ta ett bilde av etterhvert da det var heller tragikomisk å se på Edit: Den øvre delen av denne blokken vil jeg bruke på andre blokkkonstruksjoner også da den sprer vannet på en god måte og sørger for skikkelig flow i hele bredden av blokken. Endret 5. november 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå