Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Jeg er noe usikker på om jeg kan lodde denne, så jeg vil prøve å sette den sammen med AS termisk lim først for å få ett overblikk.

 

Kommer til å bruke standard 60/40 loddetinn med mindre noen kan tipse meg om hvor jeg kan få tak i loddetinn med sølv?

 

Edit: jeg driver også med ombygging av mitt Raidmax Alu kabinett for å gjøre plass til Aquabee UP2000L pumpen ved siden av HDD, noe som er avgjørende for om jeg skal bygge denne blokken (L20II`n løper nok å gjemmer seg bare ved tanken på det mottrykket ;)).

 

Edit2:

 

2000L-v-l20II_thumb.JPG

 

David mot goliat :p

 

2000L_thumb.JPG

 

Jeg lager en ny HDD cage med plass til 6HDD som vil stå ved siden av pumpen der L20II`n står på det øverste bildet (ja det er plass med 1mm klarering eller noe slikt når jeg har satt på skruer og med sidepanelet med 3mm vindu (som byttes til 2mm)). Den ene Titan viften vil bli satt helt opp til tanken`s underside for å gjøre plass til en 80mm Titan Alu under (ellers blir det stekt HDD tenker jeg). HDD blokkene for vente til jeg har en alternativ plassering til pumpen.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for linken, men jeg håpte det var høyere andel sølv. Slikt tinn har jeg brukt mye (var en hifi tulling ;))

 

Edit: leker også litt med tanken på å kjøre to seperate systemer, med ett eget system til chipset og GPU. En Black Ice Micro burde holde til det og hydor L20II`n kan stå der den sto før.... Men men vi for se med tid og stunder.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Går endel tregere enn jeg hadde trodd dette her, da sporene skal være bølget og hver enkelt rille må være nøyaktig 3mm høy med plane kanter og alle 8 må være helt like. Mao pirkearbeid 2k. Prøver å lage en "klemme form" i plexi som vil sørge for at bølgene er like på alle 8 finnene. Denne blir laget i 3mm plexi og vil forenkle jobben endel da det bare blir å sette platen i klem (etter grov-kutting) og kutte vekk alle kanter som kommer utenfor plexi`n.

 

Sporene i seg selv byr på egne utfordringer med dremel`n. Oppdateringer kommer så snart jeg har fått det til.

 

:dremel:`ing on

Lenke til kommentar

*puh* da har jeg lest gjennom hele rev1, og så langt du harkommen på rev2 (den andre tråden også, som du stoppa)... må si det sånn at det er nesten sånn at jeg heller vil sitte å trykke F5 enn å gå å legge meg selv om klokka er snart stå opp tid... (snart i den form at 4-5 timer FLYGER fårran datamaskina :p )

 

Hvertfall, du har min oppmerksomhet fra nå av, spennende prosjekt dette :thumbup:

 

anngående hw, RIP... måtte dets etterkommere leve lengre :w00t:

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg nytt hovedkort i maskinen (og lite penger til mat en mnd fremover...). Har prioritert å få maskinen opp å gå fremfor å leke med dette nå. Det viser seg at Radeon kortet har overlevd :D mens raid kontrolleren min har tatt kvelden sammen med hovedkortet.... Ergo... har jeg nå reinstallert OS :p Og Raid0 blir det ikke på en stund (må finne den fordømrade PATA-SATA konverteren fra første NF7 kort ;)).

Lenke til kommentar

Satt opp maskinen med orginalkjølingen for å lese av temperaturene, har ikke fått montert temp sensorene enda, men det ser ut til å kunne la seg gjøre i løpet av en times tid. Deretter står Danger Den Maze4, Z-chip og Magnum-GPU oppsettet for tur. Vil kjøre det oppsettet først av alt uansett da det da blir lettere å sjekke for eventuelle lekkasjer på pumpe, radiator mm.

 

Mitt Raidmax alu kabinett ligner mer og mer på ett Aero S20x

 

Har gjort plass til 4stk 80mm vifter i fronten, eller rettere sagt jeg har gjort plass til den viftekombinasjonen jeg måtte ønske (1x120mm 4x92mm (uten floppy tanken) eller 4x80mm) da viftene monteres på en alu plate som da enkelt kan byttes. Over IO-portene vil det bli plass til 2x80mm vifter mot den ene som sitter orginalt. MAO samme som Aero serien. På sikt er det nok ingen vifter hverken i front eller over IO-portene men men, det ser dere når det kommer :)

 

Problemet med Raidmax alu kabinettet er at det ikke lever opp til navnet. For det første; de 2 nederste diskene har mildt sagt dårlig kjøling da de to orginale viftene sitter for langt opp, og for det andre er det plass til 5 stk HDD :dontgetit: (Raid med 5HDD? :p). Men ved "enkle" inngrep er det plass til 6HDD + 2xfloppy eller 8x HDD. Jaja nok om det, det kommer når det kommer :green:

Lenke til kommentar

Takker :)

 

.....Er ikke 3 i meste laget??

 

Nei, jeg kjører heller tre vifter på lavt turtall (som også blåser over hele flaten som skal kjøles) enn å kjøre en som da må kjøre på høyt turtall og da ikke dekker hele flaten som skal kjøles.

 

Dersom du ser på bildene i post #461 ser du at de to 80mm viftene ikke dekker den nederste delen. Dette har ført til at de nederste HDD brønnene er "ubrukelige" mht kjøling av varme disker.

 

Bak de to 80mm viftene blir det plass til 6xHDD som da er grundig kjølt.

 

Hadde jeg hatt en 120mm Titan alu hadde jeg nok valgt den, men jeg tok det jeg hadde. Men det er også det jeg har lagt opp til ved å lage en alu plate som viftene er festet i som igjen festes i kabinettet. Jeg kan som sagt før enkelt bytte til andre viftekombinasjoner dersom jeg skulle ønske det. Det er plass til en 120mm, 4x92mm (da med 8 interne 3.1/2" brønner), 4stk 80mm (6 interne 3.1/2" + 2 eksterne) eller slik jeg har gjort her 1x92 + 2x80mm (da det var det jeg hadde for hånden).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Det står litt stille om dagen. Må få gjort ferdig kabinettet det hele skal inn i som sagt. Slik ser det ut for øyeblikket:

 

AluMidi-naked3_thumb.jpg

 

Har gjort det slik at jeg kan ta ut hovedkortbrettet med IO så jeg kan montere alle blokkene i friluft (CPU-GPU-NB) for deretter å sette opp resten. Har også borret hull gjennom hovedkortbrettet så fjørene og mutterene kommer bak hovedkortbrettet.

 

Edit: og slik det ser ut nå er jeg usikker på om jeg gidder å fortsette workloggen.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Det står litt stille om dagen. Må få gjort ferdig kabinettet det hele skal inn i som sagt. Slik ser det ut for øyeblikket:

 

AluMidi-naked3_thumb.jpg

 

Har gjort det slik at jeg kan ta ut hovedkortbrettet med IO så jeg kan montere alle blokkene i friluft (CPU-GPU-NB) for deretter å sette opp resten. Har også borret hull gjennom hovedkortbrettet så fjørene og mutterene kommer bak hovedkortbrettet.

 

Edit: og slik det ser ut nå er jeg usikker på om jeg gidder å fortsette workloggen.

Hvorfor det? du har jo gjort det så bra hittil!!! Jeg er imponert over det du har gjort.. STÅ PÅ :thumbup:

 

(må si at den bunnen var en anelse tynn)

Lenke til kommentar

Takker, vi får se hva det blir til. For øyeblikket går det sakte men sikkert fremover med kabinettet. Jeg har laget brønner i plexi som jeg fikler med om dagen. Det blir ikke mye igjen av det orginale kabinettet. Men nå blir det hvertfall slik jeg vil ha det :)

 

Noen bilder:

 

Brønnene

 

pleximania2_thumb.jpg

 

Fronten og brønnene

 

pleximania3_thumb.jpg

 

Planen er å ha en alu plate til under en plexi plate som da danner fronten hvor jeg legger neoprene mellom på noen steder for å dempe vibrasjoner.

 

I 5.1/4" brønnene er det plass til 2mm neoprene mellom brønnene og drevene og jeg vil legge neoprene-strimler mellom CD`rom og 0.5mm alu-strimler som da vil dempe vibrasjonene før de når kabinettet. Samme vil bli gjort med harddiskene, men da på en måte som ikke hindrer luftstrømmen over diskene.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Planen er å ha radiator i de to øverste 5.1/4" brønnene (nermeste/øverste delen av plexi-brønnene på bildene over) med en trakt som trekker luft fra fronten og sidene av kabinettet via duct og ut gjennom toppen.

 

pleximania5_thumb.jpg

 

Radiatoren må trolig vendes 90grader og slangene må gå på baksiden av veggen i brønnene. Noe som egentlig passer bra med tanke på at Pumpen står rett under brønnene ved siden av/under floppy (der hvor tanken er montert) og da har utgangsnippelen rett i radiator.

 

Om det er mer forklarende?

 

Edit: spesifisering

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...