Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Øhm :blink:

 

Steike, det kan man kalle resultater. 7.5 grader over vanntemp er absolutt ikke ille på idle,riktignok med en m- prossesor da.. Gleder meg til å få differansen mellom idle og load, da først vi får se hva det duger til.

Men som så det ser ut nå, så må jeg nok laget eget.

Godt jobbet :thumbup:

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kanskje. Men husk dette er _veldig_ tidlige resultater samt CPU`n avgir bare 35W ;)

 

Når systemet får kjørt seg inn regner jeg med å se stigning på tempene all over, da sensorene jeg måler med har AS5 på tuppen (tar nok endel tid før den blir kjørt inn) samt vannet jeg helte i har ikke blitt varmet opp enda (holdt romtemp da jeg helte det i i natt).

 

Som sagt, med forbehold.

 

Men jeg har fått bekreftet noe jeg har hatt mistanke om lenge; at temp fra bios blir altfor høy, grunnet tideligere bruk i Vapochill (så socket er dekket med ikke ledende gugge).

 

Er _rimelig_ sikker på at temperaturene er så reelle som mulig, da jeg har vært svært nøye med montering av sensorene, og sensorene på chip og GPU har også neoprene som presser de mot det de skal måle.

 

Anyways, bilder on the way (må bare få satt inn HDD`s først ;)).

Lenke til kommentar

Har lest alt nå først, godt jobba, fine tempraturer :thumbup:

 

Du var tydeligvis plaget med endel lekarsjer på blokkene. Mattet du Plexi rammen og kobber platen der rammen kom til å ligge, så sillikonen fikk skikkelig feste?

 

Tror du det hadde funket bedre med noen "lange" skruer med mutter som hadde klemt sammen hele blokken? Gjelder å ha tunga rett i munnen når man skal borre gjennom bunn ramme og topp samtidig da men... 8 Skruer med mutter plassert rundt tror jeg ville hjulpet ihvertfall.

 

(Skrue no offence :p )

Lenke til kommentar
Forløpige temp`s (mens maskinen står i bios)

 

CPU: 27.5

GPU: 26

Chip: 25

Vann: 20

 

Dette er med en XP-M2400+ @ 1800mhz 1.35V (133x13.5)

 

Edit: Den virker  :wow:  hadde jeg nesten ikke regnet med etter alt tullet i natt :p

 

Jaja, jeg installerer det som skal installeres, så for vi se hvordan det duger når det klokkes omtrent likt som i mitt ferdigkjøpte vannkjølingssystem.  :w00t:

Gratulerer!! :thumbs:

Fine temperaturer fikk du jo også! Er nesten mest imponert over GPU-temp jeg, på bare 6grader over vanntemp!

Absolutt bra CPU-temp også, men der kommer du nok til å oppleve en litt større forskjell vil jeg tro, når du begynner å klokke. 1,35v er jo ikke rare greiene, det er først når du nærmer deg 2v at det virkelig begynner å røyne på.

Fant som snarest frem mine egne temps i et tidligere innlegg i tråden, og sammenlignet med dem ligger du jo ganske bra an.

For det er jo viktig å huske på at du "konkurrerer" med fabrikkfremstilt utstyr, og på den bakgrunn kan du jo si deg fornøyd med resultatet, så langt!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne dele en lignende erfaring. Sølte om du husker vann på hovedkortet mitt, og det gikk gaiken.

Vel, tok det opp av eska for et par uker siden og tror du ikke at det fungerte som nytt. Tok riktignok bare 2 uker før det var tørt da ;)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Takker Bamsefar, hjelper med litt tro, håp (og forviklinger :p). Får se på kortet igjen om en uke eller to.

 

Prøver å få gjort test av utstyret nå som jeg vet at alt er tett med ett GF4mx (om jeg bare hadde testet med det først....).

 

Har ikke mulighet til å laste opp bilder fra denne maskinen (låner en laptop), med slenger opp bilder så snart jeg har mulighet.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Vel, det kan jo ha vært tørt før den tid, men jeg gadd ikke teste med en gang. Men ville ikke ha testet det på et par dager uansett. Vann på komponenter er aldri et gode, og de krever like lang om ikke lengre helbredelsestid som oss mennesker ;)

 

Krysser fingrene på at alt er 200% tett nå!

Lenke til kommentar

Tror dere en Eheim 1046 klarer 2-3 kjøleblokker? Har bare på CPU nå, men vil ha på NB og/eller 3D-kort også.

 

Tenker på å lage blokker selv, de har jo plexi plater i forskjellig tykkelse og nipler på Clas Ohlson (Kanskje små tynne kobberplater også)

 

Er det fordel at blokken rommer lite vann, hvis jeg bruker samme design som AveMORphine holder det kanskje med 3mm plate i midten?

 

Tenkte å kjøpe Kobber plate 1mm, plexi til "rammen" 3mm, lokk Plexi 3mm eller bør den være tykkere?

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Tror dere en Eheim 1046 klarer 2-3 kjøleblokker? Har bare på CPU nå, men vil ha på NB og/eller 3D-kort også.

 

Tenker på å lage blokker selv, de har jo plexi plater i forskjellig tykkelse og nipler på Clas Ohlson (Kanskje små tynne kobberplater også)

Kommer helt an på blokkene og, slanger etc :) Men den klarer det meste gret. Tempen blir bare ikke alltid like god.

Lenke til kommentar

Ser jo nydelig ut, men ser du har litt "angst" for slanger og nipler! :p

Men det er jo greit å helgardere m 3xstrips, for sikkerhets skyld.

 

Får håpe du kommer tilbake med flere temp-resultater i løpet av kvelden?

 

Responsive er de nok ja, med så liten masse og så høy(?) flow! Hvor stor er tempstigningen fra 0 last til 100% last da, på CPU? Og hvor lang tid tar det før du er nede på "idle-temp" igjen?

Lenke til kommentar
Det er helt tydelig at blokkene tar til seg varmen godt, makan til responsive blokker har jeg aldri sett!

Da kan jeg vel trekke den konklusjonen at det ikke er en enorm forskjell mellom idle og load temperaturene?

Hadde egentlig tenkt meg ut å spille basket, men er så spent at jeg sitter her med fingern på F5 :D

Lenke til kommentar

Forskjellen på idle og load ved 35W CPU last ligger på 2-2.5c :cool:

 

Skal kjøre full pine her litt nå for å få kjørt inn pasta`n

 

Denne blokken er tom gjort litt fort og gale, da bunnen knapt nok er behandlet.

 

GPU blokken er den som yter best av disse ser det ut som, den er også mest og best behandlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...