Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går sakte men sikkert fremover, men jeg trenger litt søvn av og til ;)

 

Henta pakke på posten med Arctic Silver 5, Arctic Ceramique og Arctic silver thermal adhasive.

 

Regner med å bruke det slik:

 

CPU: AS5

GPU: AS5

Chip: Ceramique

 

CPU temp sensor: limt fast med Thermal adhasive

Chip temp sensor: i klemme mellom Neopren (med plexi over) og hovedkort på baksiden, med AS5 mellom.

GPU temp sensor: i klemme mellom neoprene (med plexi over) og skjermkortet/GPU`s bakside

Lenke til kommentar

Første hinder ble socket på NF7-S V2 kortet mitt. Kanten var høyere enn på 8rda+ kortet mitt så jeg måtte slipe den ned litt med pussepapir.

 

Det går fremover :)

 

Edit: kanten er nå omtrent like høy som CPU`n (lavere enn core mao).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Jeg har valgt å gjøre det på hovedkortet da det ikke er mye som skal til og jeg vil ikke risikere at blokken går lekk ved å slipe vekk ca 1mm av de 0.5mm jeg har til rådighet ;)

 

Jeg har nå sjekket at det ikke er gjort noen skade på socket, og det ser ut som det har gått bra.

 

Sitter nå på huseier sin maskin, huseier henger over skulderene mine og følger med med haukeblikk :)

Lenke til kommentar

Lever farlig når en lager vannkjøling med lim anyways :p

 

Neida, jeg ser ut til å komme i mål. Men det blir sent i natt engang. Holder på med tilpasning av platen mellom hovedkort og hovedkortbrett nå. Det som er gjort er

  • CPU har fått en sensor (flat type) limt inntil core
  • socket er blitt slipt ned så den ikke kommer i konflikt med cpublokken
  • gpublokken er blitt tilpasset ATI GPU`n
  • CPUblokken er blitt planslipt

Det gjenstår endel, men som sagt det nermer seg :)

Lenke til kommentar

Jau, det ble sent gitt. Holder fremdeles på. Har dukket opp endel i løpet av installasjonen.

 

Men men, tør ikke gi noen antatt ferdig tid. Har bl.a. vært for sen med å oppdage en lekkasje over PC9800pro kortet mitt, så det gjenstår å se om det starter igjen.... (har stått til tørk en stund :p).

 

Edit: ting som er gjort:

  • Radeon kortet har fått en sensor på baksiden, mellom neoprene og plexi
  • Radiator er montert i kabinettet
  • slanger er kuttet til og festet
  • hovedkortet er satt skikkelig på plass, med tilhørende sensor bak chipset
  • inline temp proben er testet og festet på plass (urk det var ikke så lett å få tett gitt)
  • mm

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Takker :)

 

Vurderer å gå over 9800pro kortet`s bakside (den som var i kontakt med vann) med isopropanol (slik blå en får kjøpt på bl.a. esso) for å sikre at det ikke er noen restpartikler fra vannet som kan lage krøll.

 

Anyways, dersom alt fungerer, nå som alt er på plass mer eller mindre, kommer det endel bilder i løpet av kort tid. Temperaturer kommer også, men må da tas med en "ørliten" klype grunnet innkjøring (gjelder både sensorene og komponentene).

 

Krysser fingra :yes:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Forløpige temp`s (mens maskinen står i bios)

 

CPU: 27.5

GPU: 26

Chip: 25

Vann: 20

 

Dette er med en XP-M2400+ @ 1800mhz 1.35V (133x13.5)

 

Edit: Den virker :wow: hadde jeg nesten ikke regnet med etter alt tullet i natt :p

 

Jaja, jeg installerer det som skal installeres, så for vi se hvordan det duger når det klokkes omtrent likt som i mitt ferdigkjøpte vannkjølingssystem. :w00t:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...