Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En annen ting, noen som vet hvor man får kjøpt 925s støpesølv? Jeg kunne godt tenke meg å lage blokker utav det en gang i tiden også (som en av våre andre talentfulle forumgjengere gjorde).

Hvis du vil ha tak i støpesølv, ta deg en tur til Nogusra (Norsk Gull / Sølv Raffineri) - www.nogusra.no. Hadde du tenkt å støpe eller frese det til en vannblokk? Send gjerne en PM, prøver ikke å kapre tråden her.. ;)

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar

Har nå begynt klargjøring av kabinettet.

 

Kabinettet er ett RaidMax Alu med noen gode løsninger andre dårlige.

Jeg har flyttet HDD brønnene til den ene siden for å slippe dette:

 

AluMidiRevised5_thumb.JPG

 

Og da gjøre dette mulig:

 

AluMidi-pumpe_thumb.JPG

 

Lar blokkene stå å trykke seg litt, da det har sivet ut litt vann i løpet av dagen på forskjellige tidspunkt. Ser nå endelig ut som jeg har fått det tett, men jeg vil være 120% sikker før jeg starter plansliping og deretter installerer.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Ja som sagt jeg var ikke så nøye med slangene nå, det må tilpasses uansett til NF7 kortet mitt.

 

Ser ut til at det kan bli aktuelt med test snart ja :D

 

Edit: slangen som går fra Chipset til CPU skal via radiator (i toppen av kabinettet).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Ja som sagt jeg var ikke så nøye med slangene nå, det må tilpasses uansett til NF7 kortet mitt.

Ser ut til at det kan bli aktuelt med test snart ja :D

Edit: slangen som går fra Chipset til CPU skal via radiator (i toppen av kabinettet).

Ok, bare en prøvemontering altså.

Men forskjellen mellom Epox- og Abit-kortet er jo ikke så stor da. (Har begge typer sjøl) De har jo langt på vei samme layout, i alle fall hva de aktuelle komponentene angår.

 

Btw; Har du to like kabbiser, eller må du rive ut Epox-kortet først? Venter meg nesten sjuk her! :p

Lenke til kommentar

Må nok skuffe deg å si at snart ikke betyr i dag/natt men en gang i morgen. Jeg vil som sagt være 120% sikker på at det er tett overalt.

 

Nå er også CPU kjøleren montert med 2mm neoprene mellom cpu (ikke core nei) og blokk, for å teste om det blir tilstrekkelig kontakt til at jeg kan bruke det som avstivning for de problemene jeg har hatt grunnet bulingen. Så det er fremdeles endel steg igjen før jeg kan med en god magefølelse montere det i maskinen min (jeg har atm ikke råd til at det går galt).

 

Edit: jeg har enda plansliping igjen på CPU blokken og kantsliping for socket kanten.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Takker :)

 

Er spent på morgendagen ja :yes:

 

Men er er enda en ting jeg har glemt litt i forbifarten, som jeg tror kan gi vesentlig bedre ytelse enn å ikke ha det uansett hva slags kjøling en har som er festet så langt fra midten på kjøleobjektet.

 

plexi-neoprene_thumb.JPG

 

Det er en 4mm plexi plate som er kuttet så den dekker området mellom de fire øverste ATX hullene fra og med AGP slot til og med toppen (min er litt smalere så den dekker ikke helt bak). Pluss da 2mm neoprene mellom (kuttet mindre biter neoprene som da vil gi etter og utvide seg. Den neoprene biten som er under chipset vil også være der jeg vil måle temp, da med sensor liggende inntil baksiden av chipset med litt kjølepasta mellom).

 

Som dere kan se på bildet er det ikke rent lite trykk jeg legger på hovedkortet her, men det gir ikke etter. Ergo holder CPU seg plan mot kjøleflaten og midten på CPU får fortsatt god kjøling.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Skjønte ikke heelt hva du mente, men løsningen er jo uansett helt knall! Det som evnt vil kunne gi seg der, er kanskje kobberbunnen i blokka.

Men du passer vel på å ikke stramme så voldsomt? Ingen fjærer å se, så en 1/4 tørn på en av vingemutterne vil jo gi en ganske stor økning i press mot core.

Lenke til kommentar

Core tar ikke hele støyten alene som jeg sa i sta. Der ligger to strimler med 2mm neoprene mellom cpu og bunnen på blokken, disse sørger for at trykket ikke blir skjevt. Men jeg skal eksperimentere litt med tykkelsen på disse (ved å klippe de på langs til 1.5mm strimler og 1mm strimler grunnet Barton CPU tykkelsen som er på mellom 0,88mm og 0.81mm).

 

Edit: fjørene er der, men er ikke optimale i styrke :p

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Joda, jeg forstår det. Men neoprenen avlaster jo ikke trykket mot core / kobberbunn, uansett. Det du oppnår, er at du i større grad stabiliserer blokka i forhold til CPU, og reduserer derved muligheten for et skjevt trykk mot core, samtidig som at du i noen grad vil fordele trykket mot kobberbunnen.

Som sagt; Jeg skjønner tanken din, men er litt i tvil om resultatet. For (det ideelle min. 7kg) trykket mot core bør du jo søke å oppnå, men jeg ville som tidligere nevnt gått litt pent ut med tilstramminga.

Neoprenen vil ganske sikkert bli "paddeflat" med 7kg trykk, og vil nok klemmes sammen lenge før det.

 

Ta nå ikke dette som kritikk da, for jeg ønsker jo bare å se deg i mål med prosjektet ditt, uten uhell av noe slag! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jo, men en må jo også ta med kobberet`s evne til å holde seg i den formen det er. Dersom det hele hadde hvilt på neoprenet ville det ikke vært mye igjen nei, men de to tingene sammen tror jeg vil gjøre nytten.

 

Tar det ikke som kritikk, bare inspill (noe jeg alltid setter pris på så lenge de er saklige ;)).

 

Vil nå benytte sjansen til å takke alle som har bidratt mer eller mindre aktivt. Flott å drive med slik støtte rundt seg :yes::thumbs:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Har tenkt å kanskje våtslipe kanten rundt for å få vekk slipekanten. Noen som vet om det hjelper å våtslipe mht det?

Forskjellen mellom tørr- og våtsliping er jo stort sett at papiret ikke klogger seg så fort, og våtsliping eliminerer slipestøv.

Finishen blir også noe bedre ved våtsliping, i den grad det måtte bety noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...