Gå til innhold

AveMORphine`s H.M.W.C. (Sketch av Rev1.1)


Anbefalte innlegg

Flow gjennom:

 

Chipset blokk

GPU blokk

Tank

2m 12mm slange

Hydor L20II

 

http://www.home.no/gwikse/Chip-GPU_flow_thumb.JPG

Jøss, hvor det strøymar på der! :green:

 

Men ellers: Dette er vel et skoleeksempel på hvordan tanken IKKE skal se ut!

Feilen med den, er at returnippelen er plassert alt for høyt i tanken. Derved kan luft lett piskes inn i vannet, og problemet blir jo da at det praktisk talt aldri går an å få systemet fritt for luft.

Jeg ser jo samtidig at ulempen elimineres når tanken fylles helt opp, men hvorfor ikke plassere returnippelen NEDERST i tanken? Da blir marginene desto større, mht luftinnblanding fra returstrømmen.

Så når du lager din egen tank, så sørg for å plassere returnippelen lavt.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mumle noe om at tanken står på høykant og er ferdigkjøpt....

 

Det er vegg mellom inngang og utgang ;)

Jeg registrerte at den er ferdigkjøpt ja. Nettopp av den grunn skrev jeg "Når du lager din egen tank" osv.

 

En vegg mellom inngang og utgang eliminerer ikke problemet, slik den nå står. Den fallende vannstrålen drar uansett med seg luft ned i vannet.

 

Skrev ikke dette for å pirke på noe, men snarere på det grunnlag at jeg tør påberope meg en viss erfaring med sånt, etter 3-4 år med vannkjøling.

 

Men si for all del ifra, om jeg hinter for mye, jeg synes å ane en viss irritasjon over det........

Lenke til kommentar

nå har jeg lest alle de 15 sidene her og jeg kan bare si en ting. Det var verdt det.

 

Kan nok ikke bidra med hjelp av konstruktiv form. Men litt oppmuntring skal jeg nok klare.

 

Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på :w00t:

Lenke til kommentar

Tok opp det med bare plexi med Skrue, og det skulle gå greit.

 

Jeg har 2mm neoprene jeg skal ha mellom plexi`n og HK, men det kommer jeg tilbake til snart.

 

Ang poleringen: bruk så høy grit du kan (jeg brukte først 600 deretter avsluttet jeg med 1200 og polerte til slutt med stålull (Swint kan brukes til så mangt ;)).

Lenke til kommentar

Hmmmm, sliten i armen jeg. Må få vekk de gropene, koste hva det koste vil. Håper bunnen er tykk nok (bulingen er fra undersiden -> det er ikke innsiden`s groper jeg har pusset meg frem til).

 

gpu-bunn_thumb.JPG

 

Gleder meg til å finne ut om det duger selv også ja :)

 

Det ser ikke ut til at det er så lenge til jeg er klar nå¨ :green:

 

Edit: glemte bilde :blush:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...