Skrue Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Flow gjennom: Chipset blokk GPU blokk Tank 2m 12mm slange Hydor L20II http://www.home.no/gwikse/Chip-GPU_flow_thumb.JPG Jøss, hvor det strøymar på der! Men ellers: Dette er vel et skoleeksempel på hvordan tanken IKKE skal se ut! Feilen med den, er at returnippelen er plassert alt for høyt i tanken. Derved kan luft lett piskes inn i vannet, og problemet blir jo da at det praktisk talt aldri går an å få systemet fritt for luft. Jeg ser jo samtidig at ulempen elimineres når tanken fylles helt opp, men hvorfor ikke plassere returnippelen NEDERST i tanken? Da blir marginene desto større, mht luftinnblanding fra returstrømmen. Så når du lager din egen tank, så sørg for å plassere returnippelen lavt. Endret 7. mai 2004 av Gef Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Mumle noe om at tanken står på høykant og er ferdigkjøpt.... Det er vegg mellom inngang og utgang Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Mumle noe om at tanken står på høykant og er ferdigkjøpt.... Det er vegg mellom inngang og utgang Jeg registrerte at den er ferdigkjøpt ja. Nettopp av den grunn skrev jeg "Når du lager din egen tank" osv. En vegg mellom inngang og utgang eliminerer ikke problemet, slik den nå står. Den fallende vannstrålen drar uansett med seg luft ned i vannet. Skrev ikke dette for å pirke på noe, men snarere på det grunnlag at jeg tør påberope meg en viss erfaring med sånt, etter 3-4 år med vannkjøling. Men si for all del ifra, om jeg hinter for mye, jeg synes å ane en viss irritasjon over det........ Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Har ikke blitt irritert av svar her hittils. Men har hatt en litt dårlig fremgang de siste dagene. Beklager hvis jeg har latt det gå ut over dere Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Her er hva jeg gjør på sene kvelder når jeg ikke kan drive med Dremelen Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Meget bra, forsett slik! =) Lenke til kommentar
jokki Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 nå har jeg lest alle de 15 sidene her og jeg kan bare si en ting. Det var verdt det. Kan nok ikke bidra med hjelp av konstruktiv form. Men litt oppmuntring skal jeg nok klare. Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på ,Stå på, Stå på Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Ny topp Før noen sier noe; ja den er formet likt som Waterchill SocketA lid Edit: Takker takker takker ....... Endret 1. mai 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Hva er det hullet i midten for? Veldig bra uansett Lenke til kommentar
Luv Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Vannet skal komme inn der? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Det er der den siste nippelen skal inn (vannet kommer inn rett over/rett på core). Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Oversiktsbilde før liming. Endret 1. mai 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Går det greit å bruke bare plexi i mellom hk og hk plate? For det har jeg skjært ut... Hvordan har du fått den bunnen så blank???? Hvor høy grit osv? Jeg har pussa med 1200 og den er ikke så fin... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Tok opp det med bare plexi med Skrue, og det skulle gå greit. Jeg har 2mm neoprene jeg skal ha mellom plexi`n og HK, men det kommer jeg tilbake til snart. Ang poleringen: bruk så høy grit du kan (jeg brukte først 600 deretter avsluttet jeg med 1200 og polerte til slutt med stålull (Swint kan brukes til så mangt ). Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 nippelene er nå limt. Avstanden fra nippel til bunn: Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Knall!, noen ca temp i forhold til waterchill blokken enda? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Blokken er ikke heelt ferdig enda, så det er vanskelig å si Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) bra arbeid sålangt. gleder meg virkelig til å se om du får gode temps med disse blokkene, eller om du får ufrivilig on-die kjøling grunnet tynt kobber Endret 1. mai 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Hmmmm, sliten i armen jeg. Må få vekk de gropene, koste hva det koste vil. Håper bunnen er tykk nok (bulingen er fra undersiden -> det er ikke innsiden`s groper jeg har pusset meg frem til). Gleder meg til å finne ut om det duger selv også ja Det ser ikke ut til at det er så lenge til jeg er klar nå¨ Edit: glemte bilde Endret 1. mai 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2004 Etter _endel_ timer med 600grit papir Går over til 1200grit for å ta siste biten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå