Gå til innhold

Jeg har virus/trojaner, trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden testen mange forskjellige programmer nedlastet fra nettet, og har blitt hardt angrepet av trojanere.

Forleden dag fant Norton 8 stk, men har ikke klart å rydde opp. Mitt problem er at startsiden forandres når pc`n restartes. Denne siden kommer hver gang pc`n restartes: http://search-town.net/. Dette kommer opp i feltet der startsiden skal skrives inn i kontrollpanel: http://%72%69%76%69%65%72%61%2E%63%63.

Logg slettes også heletiden. Føler jeg har mistet litt kontroll her. Jeg har nå testet ca 5 forskjellige prog for å slette trojanere, bla ad-aware, spywareblaster, trojanhunter, spybuddy osv..

Går dette i rettning av formatering, eller kan dere dyktige mennesker hjelpe?

Hva er best måte å sikre seg mot trojanere? Bortsett fra å slutte å teste forskjellige programmer da....

Hilsen Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

En formatering i ny og ne er bare bra :) Det rydder opp.

1. har du antivirus-programvare installert?

Scan gjennom alle filer.

2. kjør ad-aware eller A2 en gang til.

For å unngå slikt i fremtiden, er ZoneAlarm et bra program, og seff aldri akseptere dialers eller annet crap som pushes på deg på enkelte sites.

Last ned A2 gratis her.

Et lite tips for fremtiden vil være å lage en komplett installasjon, og deretter lage et image med Symantec Ghost eller PowerQuest Drive Image som du raskt kan legge tilbake fra en CD når installasjonen din har blitt ustabil eller infisert :) De programmene koster ikke all verden og er utrolig kjekke å ha!

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Hei :)

Regner med at du bruker IE? Har du prøvd å gå inn på: verktøy-alternativer for internett- og forandret startsiden der?

Det hjelper ikke, det settes tilbake til URL`en fra hell når du rebooter :(

Lenke til kommentar
Hei, har prøvd meg på den noen ganger , den er vanskelig, så her er verktøyet formatering .

Nja,, syns du den er vanskelig? Det er bare å ta litt tid å gå gjennom listene og tenke litt før man merker de tingene man vil slette så går det greit. Tror de fleste ville kunne bruke det programmet hvis man er litt tålmodig :)

Men du har rett i at formatering er det beste. Da får man kvittet seg med alt rasket som legger seg på HD, og systemet føles smooth :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...