Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme 2004 VW Golf GTI 1.8t


Anbefalte innlegg

Hvis det var så viktig å følge "topic" så burde vel heller ikke halvparten av postene gjelde fyrens sannferdighet,

Såvidt jeg vet var ikke topic "har jeg bil eller ikke"

 

At barne sykdommer eksisterer vet jeg, men at VW lot dette pågå i flere år (vannpumpene) uten å revidere konstruksjonen vitner om liten interesse for hva som skjer med bilene etter at pusherne har fått skiten ut av salgshallen.

 

På det aktulle tidspunkt hadde VW 2 år eller 100k km nybil garanti. (hva som en intraff først) ingen av de nevnte motorhavariene skjedde innen for garanti tiden.

 

Sjel er det ingen poeng å diskutere, siden vi neppe kan enes der. :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det var så viktig å følge "topic" så burde vel heller ikke halvparten av postene gjelde fyrens sannferdighet,

Såvidt jeg vet var ikke topic "har jeg bil eller ikke"

 

Grunnen til at denne tråden har fått lov til å leve, er at moderator var enig i at "noe" var muffes, og ville la andre brukere gjøre trådstarter klar over det.

"Forumtrolling" som det heter, har vært et stort problem på foraene til hw-nettverket og er en pest og plage for oss som er seriøse brukere.

 

Nå lurer du sikkert på hva et forumtroll er?

Les hele denne tråde, så vet du svaret.

 

Håper dette ga deg litt klarhet i sakene. :)

 

*Flere editer*

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Grunnen til at denne tråden har fått lov til å leve, er at moderator var enig i at "noe" var muffes, og ville la andre brukere gjøre trådstarter klar over det.

"Forumtrolling" som det heter, har vært et stort problem på foraene til hw-nettverket og er en pest og plage for oss som er seriøse brukere.

Amen

Lenke til kommentar

Ble kanskje litt uklart i min forrige post hva et forumtroll er.

 

Forumtroll:

En ny bruker som dukker opp i et forum og poster spektakulære eller uvanlige problemstillinger.

Brukeren gjør dette kun for å hause opp brukere med erfaring om det aktuelle emnet(i dette tilfellet trimming av Golf).

"Troll" har til hensikt å få forumbrukerne til å "dumme" seg ut, ved å si f.eks.:"Ha ha, dere er bra dumme som trodde på meg"...etc...

Trollene er ofte, om ikke alltid, brukere fra andre fora, som oppretter en bruker her kun for å bryte ned seriøsiteten og integriteten til foraene.

Om dette er tillfellet her, skal være usagt.

Men...Jeg ser ingen feil ved at f.eks. drkaos tar en integritetssjekk av brukeren.

Det var/er tross alt mye som minner om det jeg har nevnt over.

 

Dette var moderator enig i, -og syntes det var vært å la trådstarter bli klar over mistanken andre brukere hadde.

 

Kan derimot et "mistenkt troll" bekrefte spørsmålet/påstanden, sin er jo saken grei.

 

Edit: Nye formuleringer.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
er jo en ide å ha ic på turbo biler da.  e3r sjo så og si avhengig av det hvis du skal få kald luft inn

Det er jo IC på golf gti orginalt, den sitter i hjulbuen foran på ene siden, og er ganske liten, så så fort man skal over på noe mer enn 210-215hk chip trimming, så "må" ic'n byttes ut med noe større. Egentlig mener jeg at den bør byttes så fort man i det hele tatt skal trimme men.

 

Det 340kitet til Roy Hansen skal visstnok være ganske bra, selv om jeg er litt skeptisk til det, pga prisen. Er vel 65000 han skal ha for det, og skjønner strengt talt ikke hvordan han får prisen så lav. Med mindre han har veldig gode kontakter. Delene i seg selv er jo ikke akkurat på billigsalg hele veien. Men klarer han 340hk kit til den prisen og det holder, så er jo det bare fint det :)

 

Magnus

 

EDIT: Litt småpirk bare

Endret av RaZoR_
Lenke til kommentar

En sak jeg er litt skeptisk til i forhold til kitet til Roy, er vel at han ikke bytter stempler og råder. Både Flissundet og karen som monterte effektanlegget påstår dette vil være nødvendig ved så stor effektøkning, men Roy påstår dette ikke er nødvendig.

 

I tillegg sies det at de nyere 1.8T-motorene ikke tåler så mye effekt som eldre modeller, men igjen sier Roy at dette ikke er tilfelle..

 

Noen som har noen formeninger om dette?

 

Kitet høres ellers helt rått ut :yes:

Lenke til kommentar
Roy gjør mesteparten selv, og bestiller også delene selv.

 

Send mail til han da, og hør. :) Du får helt sikkert bremsepapirer hvis du vil. :thumbup:

Da tjener han FINT LITE på det iallefall. Men det vet jeg ikke noe om. Synes bare det høres for godt ut til å være sant at han bygger 340kit med minimalt i fortjeneste. Tviler ikke på effekten, stiller meg bare tvilende til lønnsomheten for hans del i det. - Og hvem liker vel å jobbe "gratis" :p

 

Vet du forresten noe om han gir noe garantier mot motorras etc? Tror deler av prisen hos f.eks TS racing ligger for å kunne "demme opp" en slik garanti.

 

 

@HansMarius:

Har en kompis som kjører Bora 1.8T (den jeg har som avatar forøvrig) fra 2001, som nå mater ut 340hk, og råder og veiv holder helt fint der iallefall.

Men har hørt noe mumling om at de nyere utgavene skal tåle mindre jeg også. Men det skal jeg prøve å få sjekket ut med en kompis av meg som har greie på det der, så skal jeg skrive han sier.

 

Magnus

Lenke til kommentar

@HansMarius:

 

Det jeg har fått ristet ut så langt, er at 95 og 96modellene ble levert med smidd veiv, og derfor muligens skulle tåle litt mer, ellers skal ikke årsmodell ha noe å si.

 

Det var det jeg fikk høre når jeg spurte rundt iallefall, så ikke heng meg om det er feil :p

 

 

@Opus:

 

Knapt nok entusiaster vil jobbe gratis for andre tror jeg. :p Men er en mulighet sikkert ja.

 

 

 

Har forøvrig info om hva kitet hans består av her for de som er interessert i det.

Dessuten er ikke prisen helt reel, pga clutch er ikke med i prisen bl.a, så må regne med mer enn 65k.

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Som nevnt hadde de to første årsmodellene smidd veiv, etter det gikk de over til støpt veiv.

 

Når det gjelder råder, stempler og veiv er det bare en ting som tar knekken på de, og det er feil. Tenningsbank, dårlig toppakning og evt alt for mye nm. Iogmed at han har laget flere av disse kit'ene vet han også hva de forskjellige motorene koster.

 

Razor_: hva han tjener på det, vet hverken jeg eller du, så det diskuterer vi ikke her.

Lenke til kommentar

@HansMarius:

 

Det som er likt på begge motorer er:

 

Garrett GT Turbo

Dyser

bensintrykksregulator

downpipe

eksosanlegg

luftfilter

frontmontert intercooler

alle trykkrør

innsugsrør

splitpuls grenrør

omprogrammering/map

boost kontroller

større maf-hus

NGK Platinum plugger

 

i tillegg kommer følgende på tverrstilt:

 

Bensinpumpe

nedre motorfeste

 

Dette kommer på 65.000,- ferdig montert.

 

Generellt sett vil du aldri få noen garanti på et trimkit, men jeg kan

forsikre deg at ingenting på motoren vil ryke pga. monteringen av

turbokitet.

 

Utover selve turbokitet vil jeg på det sterkeste anbefale deg clutchbytte.

Der finnes det mange forskjellige muligheter fra en ca. 3000,- for en

sinterlamell opp til en 20-30.000,- for Tilton race-clutch. Det jeg har

anbefalt, og byttet på de bilene jeg har trimmet er et Sachs racing

clutchsett. Dette holder mer enn godt nok for den effekten kitet gir og

koster 7000,- + montering. Det som er spesiellt bra med denne pakka er at

den vil oppføre seg veldig likt som originalclutchen din, mens de fleste

andre løsninger vil gi deg litt problemer i køkjøring med litt rykkete

igangkjøring.

 

 

Det er sakset rett fra mailen jeg fikk fra Roy Hansen når jeg spurte. :)

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...