Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme 2004 VW Golf GTI 1.8t


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Va er alt dette tulle om at jeg lyver om at jeg eier den og den bilen :angry:

jeg eier en 86mod volvo 360 (den gamle bilen min)

og en 04mob golf gti (den nye bilen min)

og en 96 yamaha yz80(leken min)

og det med nicket mitt så skrev æ 88 fordi 77 gikk ikke...

jeg er 26år ikke 15 eller 16 kan ikke dere få ett liv utenom å kritisere folk :angry:

jeg lyver ikke vettu jævla sopere

Lenke til kommentar

Er det dette som kalles "hotel cæsar" tråd? Er det ikke normalt å tro Dominator88 helt til det motsatte er bevist? Dominator88: Du får legge ut bilder av bilene og legge denne diskusjonen død en gang for alle.

 

Uansett. Noen som kan gi meg tips om hvike chip jeg kan bruke i min GolfV 1,9 TDI. Har null peiling på bil, men det hadde vært kjekt å sett hva det kostet å "oppgradere" litt. Kan bli litt tamt med 105 HK ;)

 

Edit: Skrivefeil

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Dom; Du har åpenbart så liten viten om den nye bilen din, selv om du ikke har hatt den så lenge, at jeg tviler på at du forteller oss sannheten. Har du bestilt chip fra bahnbrenner? Da kan du kanskje fortelle oss hva det kostet å få sendt den hit da? Jeg har nemlig handlet derfra før.. Du snakker også om å kjøpe deg 2.5" eksos, vet du eksos diameteren på bilen "din" nå??

 

Når du i tillegg planlegger å bruke 50-100k på å trimme en bil så all garanti forsvinner, øker det min tvil.

 

Eskimobob; Se linkene jeg postet tidligere i tråden. Det er firma som tar for seg alle vag's motorer.

Lenke til kommentar

Litt samme problemstilling jeg også, kan vel putte spørsmålet her..

Har en 2002 Audi A4 med samme motoren (1.8T) som jeg gjerne skulle hatt litt mer sprut i. Har per i dag rundt 215hk / 370nm, gjort på Flissundet (www.tuningspesialisten.no), men de er rimelig dyre, kunne godt tenkt meg 280hk kittet til TS-Racing :yes:

 

Noen som vet hva dette inneholder? Hvilken turbo de bruker og sånt? Vil helst ikke miste bunndraget jeg har, som er rimelig bra per idag.. Har originalturboen, K03-saken, pluss komplett Ferrita effektanlegg med racekat og KN-filter, samt forsterket trykkplate/klutsj. Lurte på å oppgradere til K04, men denne vil ikke gi noen vesentlig effektøkning så vidt jeg har forstått. Tåler vel 230-240 ellerno?

 

Noen som har tips på hva jeg kan gjøre videre?

 

Alle forslag mottas med takk :)

 

(Tror jeg ringer dem i morgen og hører, men alltids kult med forslag allikevel)

Endret av HansMarius
Lenke til kommentar
haha artig tror jeg ikke ville ha skrytet på meg en Golf haha

Drittkasting om bilmerker er helt unødvendig.

Det fører kun til provokasjon blandt brukere...Og hva er hensikten med det?

Du nevner Golf...Ja, jeg har Golf, men tennte ikke av den grunn, men pga. at innlegget tydelig er ment for å provosere.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

HansMarius;

 

Et komplett k04 oppgraderingskit koster endel. Iogmed at du har gjort det meste allerede, er det ikke så mye du trenger.

 

Men det er rett som du sier, k04 tåler mere enn k03, men det er ikke store forskjellen. Som nevnt så er det en kar i sarpsborg som bygger 340hk kit til 1.8t Han har det samme på sin egen bil, en rs3 ;)

 

Dersom du kommer til han med en orginal bil, tar han 65k for alt. Du har allerede gjort en hel masse, så det blir mye billigere.

 

Når det gjelder innlegget til NirD er det i samme klasse som de fleste innleggene fra den kanten allerede, og er ikke verdt å kommentere ytterligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
haha artig tror jeg ikke ville ha skrytet på meg en Golf haha

Drittkasting om bilmerker er helt unødvendig.

Det fører kun til provokasjon blandt brukere...Og hva er hensikten med det?

Du nevner Golf...Ja, jeg har Golf, men tennte ikke av den grunn, men pga. at innlegget tydelig er ment for å provosere.

 

Takk! :)

i alle dager... det er da lov og ha personlige meninger om et bilmerke!

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte at dere tror fyren juger,

INGEN juger vel på seg en VW

Det blir jo nesten som å juge på seg Aids

 

Må bare si beklager til VW elskerne på forumet

men etter at jeg kom meg vekk fra VW verkstedet jeg jobbet på

sliter jeg fremdeles med mareritt om gråtende kvinnfolk som fortvilet ville vite hvordan det kunne ha seg at de måtte koste på Caravelle`n sin 60k kr når bilen ennå ikke hadde passert 70k km.

 

Hadde 3 slike tilfeller innen for en 14 dagers periode

(problemet var forårsaket av VW`s vannpumper som slet av kamremmen når lagrene ble utslitt, noe som ofte hendte allerede ved 60-80K km.

reseltated var som oftest knekte kamaksler,krokete ventiler og i værste fall krokete eller knekte råder) :no:

 

Andre typiske feil var def tennings låser, temp sensorer og bære armer i forstilling på Passat/A4/A6 (Vi skiftet containervis av disse på garantin da de ble utslitt i løpet av de første 25k km)

Endret av FE3T
Lenke til kommentar

HansMarius;

 

Holdbarheten er meeget bra. Han har selv kjørt med det kittet i en sesong. Masse drag og banekjøring. Han har selv uttalt at han har prøvd det så hardt som mulig for å se om han greide å ta livet av girkassa. Det har han da ikke greid. :) Så det holder nok. Nå lurer jeg på om ikke bytte av råder og stempler inngår i den pakken da.. Mener å huske det.

 

Han heter Roy og nåes pr mail på; [email protected]

 

Han kjører denne bilen...

469131_1_full.jpg

 

Og siden hans hos Cardomain er HER!

Lenke til kommentar
Må bare si beklager til VW elskerne på forumet

men etter at jeg kom meg vekk fra VW verkstedet jeg jobbet på

sliter jeg fremdeles med mareritt om bla bla bla...

Og hva har dette med topic? Feil er det på alle biler. Du kan enten kjøre kjedelig og sikkert i en traust japse, eller kjøpe en bil med litt mer sjel og ha det morsomt. Slik som du definerer feilene på bilene i innlegget ditt, er det helt klart en feil som dekkes på nybilgarantien. Men den diskusjonen kan vi ta en annen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...