Gå til innhold

Ny PC med ny skjerm....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke særlig mye vits i å kjøpe en CRT-skjerm nå til dags? Bortsett fra hvis du er en kakse som bor i et hus på 500 Kvm, da.. :roll: Hadde jeg vært deg, ville jeg ha spart litt mer penger så jeg hadde fått meg en 17" LCD-skjerm. Foreslår at du sjekker ut vinneren i "Den Store LCD-Testen, Del 1" som tok plass her på hw.no..

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Er vel ikke særlig mye vits i å kjøpe en CRT-skjerm nå til dags? Bortsett fra hvis du er en kakse som bor i et hus på 500 Kvm, da.. :roll: Hadde jeg vært deg, ville jeg ha spart litt mer penger så jeg hadde fått meg en 17" LCD-skjerm. Foreslår at du sjekker ut vinneren i "Den Store LCD-Testen, Del 1" som tok plass her på hw.no..

Komplett tull. LCD er utelukket for mange, (fargegjengivelse, oppløsning) og koster betydelig mer, god 19" CRT, 2000,- god 17" LCD 4000-5000,-

CRT er veldig mye bedre for spilling, min mening anyway :)

Lenke til kommentar

I den prisklassen så kan jeg bare anbefale en skjerm, Fujitsu-Siemens Monitor 19" - Monitor 19P4 som koster kr. 2126,- hos MPX

En helt grei flatskjerm (no footballvision please) med forholdsvis gode specs.

19p4_premium_lrg.gif

(max. 75 Hz) 1600 x 1200

(max. 85 Hz) 1280 x 1024

(max. 100 Hz) 1152 x 864

(max. 110 Hz) 1024 x 768

(max. 140 Hz) 800 x 600

(max. 160 Hz) 640 x 480

Endret av norrick
Lenke til kommentar
STOR minus med lcd er PRIS  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

+ fargegjengivelse, oppløsning, kalibrering, sortnyanser samt stor sjangse for at skjermen har pixelfeil (pixeler som er ødelagt og lyser i alle regnbuens farger!).

For min del så er ikke LCD en opsjon før det innføres en nullgrense på pixelfeil.

Driver man med mye fotokorrektur så kan man nesten ikke bruke LCD pga. fargegengivelsen stemmer ikke overens med det som blir printet (fargegengivelsen er sterk men for all del meget uekte).

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...