tintin77 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Jeg som sikkert også mange andre lurer på hvilket nytt kvalitetslydkort man skal investere en tusenlapp eller mer på... Creative Audigy 2 ZS til ca 1100 kr er jo en klassiker og bra på det meste... - Best på spill med blandt annet EAX 4 osv - Bra til musikk og dvd - Enkel å få tak i En veldig bra utfordrer, som faktisk har fått veldig bra kritikk og går for å være det beste kortet basert på VIA Envy 24HT er Audiotrak Prodigy 7.1 som desverre ikke selges i Europa, men forbehold markedene i USA og Asia. Men en 5.1 utgave av kortet vil bli tilgjengelig i europa innen sommeren... Fordelene er kortet er maange... - quality converters of the Wolfson WM8770 codec; - excellent sound in music; - no distortions at 16 bits 44 kHz; - advanced Sensaura algorithms; - ASIO support; - coaxial digital connectors. Ulempene er: - Kun EAX 2 - Noe annet småtteri Mer info på www.audiotrak.net Selv om bor i Norge, så kan man bestille dette kortet direkte fra Audiotrak i Sør Korea på www.csound.com Gratis frakt med UPS Express Service Hadde vært utrolig gøy og prøve dette kortet, og det er vel ikke umulig at jeg kommer til å bestille det... Endret 16. april 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har ikke det der Auditrak-kortet samme chipen som Chaintech-kortet diskutert her da? Envy 24, Wolfson-Codec også videre? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Ikke helt nei Chaintech sitt billig kort er basert på Envy 24PT mens blandt annet Terratec Aureon Sky 5.1/Space 7.1, M-Audio Revolution 7.1 og Audiotrak 7.1 er basert på Envy 24HT. Så man får selvsagt det man betaler for... Men også med Chaintech kortet så får man valuta for pengene, men kan ikke sammenlignes med kortene som er basert på Envy24HT. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ikke helt nei Chaintech sitt billig kort er basert på Envy 24PT mens blandt annet Terratec Aureon Sky 5.1/Space 7.1, M-Audio Revolution 7.1 og Audiotrak 7.1 er basert på Envy 24HT. Ok, my bad. Jaja, har du prøvd det derre M-audio-kortet da? Det koster jo rundt en tusenlapp... Selv kjøpte jeg meg nylig et M-Audio Delta66, men siden jeg for tiden bare har et helt vanlig Koss headset så blir det ikke akkurat så lett å få høre noe fra kortet. Der har man igjen for ikke å sjekke. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) M-Audio Revolution 7.1 kortet er slett ikke noe dårlig valg det heller nei Generelt meget bra på lyd og dvd, men mindre bra på spill og liknende grunnet at også dette kun har EAX 2.0 I mange tester så får det skryt for meget bra DAC (AKM) mange tester er dette kortet fra M-Audio sammenlignet med blandt annet Audiotrak Prodigy 7.1, Terratec Aureon 7.1 og delvis mot Creative Audigy 2 Creative er vel best på spill, bra på musikk og dvd M-Audio Revolution 7.1 er muligens best på lyd, altså musikk osv Audiotrak Prodigy 7.1 er definitivt det beste allround kortet i følge flere tester, pga veldig god utnyttelse av alle finessene og solide drivere. Har forøvrig nye Sensaura algoritmer og beste spillytelse for alle Via Envy24HT kortene Terratec Aureon 7.1 Space er også er et bra lydkort til sitt bruk, men er vel dårligere enn både Audiotrak og M-Audio men forskjellen er ikke så stor.. Men dette kortet har toslink/optisk inn og utgang i stedet for coax Endret 17. april 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 M-Audio Revolution 7.1 kortet er slett ikke noe dårlig valg det heller nei Generelt meget bra på lyd og dvd, men mindre bra på spill og liknende grunnet at også dette kun har EAX 2.0 Bare en ting jeg lurer på, åssen får en bruke midi-egenskapene (og latencyen) til dette kortet (M-audio rev. 7.1). Det er jo ikke utgang for dette. Blir det da via USB-basert midikontroller eller? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Midiegenskapene til M-Audio Rev 7.1vet jeg ikke særlig mye om, men jeg tviler kansje på om det er deres sterkeste side ja Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Nå har vel creative laget lydkort siden nitenhundre og glemtav. Personlig har de aldri skuffet meg. Gå for creative Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Midiegenskapene til M-Audio Rev 7.1vet jeg ikke særlig mye om, men jeg tviler kansje på om det er deres sterkeste side ja Nja, en av de testene jeg fant på m-audio skrev at det var god midilyd, men ingen tilkoblinger. Personlig så forbinder jeg sånn pinglete tidlig SB16 med Midi jeg da, og det skal det ikke så veldig mye for å toppe. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Nå er mitt Audiotrak Prodigy 7.1 kort på vei til Norge fra Sør Korea Gleder meg.... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Nå er mitt Audiotrak Prodigy 7.1 kort på vei til Norge fra Sør Korea Gleder meg.... Hehe, det blir nok bra. Hvor mye kostet det? Og det blir vel noe inn i helskote med toll og dill på den? Lykke til i alle fall, og post gjerne en brukertest... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) 149 USD inkludert frakt med UPS - Express 20 April 06.44 - Seoul Sør Korea 22 April 11.45 - Oslo Norge Toll og moms gebyrer blir kansje ca 500 kr Brukertest kommer sannsynligvis meget sannsynligvis onsdag 28.04.04.. Alle hjerter gleder seg Endret 27. april 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva med M-audio duo USB? Da får du asio-støtte, 2 balanserte utganger, 2 balanserte innganger, 2 mikrofonforforsterkere, RCA stereo S/pdif ut, og best av alt, kortet fungerer som a/d-konverter når det er koblet fra PCen. genialt :-) (men koster ca 2500,-) Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvor ble det av den brukertesten? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Hvor ble det av den brukertesten? Ja si det du Har testet det en god del ja, og det funker upåklagelig ja, vesentlig bedre enn det innebygde lydkortet på Asus P4C800 E-Deluxe... Men mange andre tester finnes på nettet da... Jeg brukt forøvrig kun digital utgangen sålangt, men den funker veldig bra både til musikk og dvd.. Digitalt hele vegen funker meget bra Bilde - overføres fra skjermkortet og til min lcd skjerm (Samsung 172W) via DVI Fra dvdspilleren så overføres lyden via digitale utgangen på dvdspillen i pcen og inn på digitale cd inngangen på lydkortet og selvsagt ut på digitale utgangen på lydkortet og inn på min Klipsch digitaldekoder og videre til mine Klipsch Promedia 5.1. Foretrukket lydsystem er DTS. Og det var meget bra resultat ja. Har ikke rukket teste det i noe spill enda, men det er vel som andre EAX 2 basert kort da. Men jeg bruker lydkortet mest til musikk og dvdfilm da vel å merke.. Kortet støtter det aller meste, stabile drivere (ASIO), directwire, advanced NSP osv. Har både digital innganger og utganger. Veldig enkelt å bruke. Forøvrig glimrende service fra ESI, Ego Systems Inc i Sør Korea som står bak Audiotrak Ibsen Studio i Molde er vel importør i Norge, men ettersom kortet er basert på det ameikanske og det asiatiske markedet så bestilte jeg det direkte fra www.csound.com Endret 7. mai 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Har selv nettop fått M-Audio Rev 7.1. Super lyd, men knot med musikk gjennom s/pdif. Hvordan er Audiotrak'en mtp. resampling av digital-out.. kjører den 44100KHz rett gjennom til ekstern dekoder/forsterker eller resampler den lyden først? Og hva ble sluttprisen? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Uten at jeg skal si det 100%, så tror jeg lyden går direkte ut ja, uten å bli resamplet... Advanced Resolution , 24-bit / 192 kHz Audio Prodigy 7.1 is the ultimate PCI audio upgrade for those who are ready to achieve the highest fidelity digital playback and maximum surround sound experience in today's multimedia environment. Prodigy 7.1's 2 analog inputs and 8 (4 x stereo) outputs feature 24-bit 192 kHz D/A converters and 24-bit 96 kHz A/D converters for analog I/O with 106 dB dynamic range plus 24-bit 96 kHz coaxial input and output connectors. I forhold til M-Audio Rev 7.1 som er hakket bedre på musikk, hovedsaklig pga AKM dac, men alt er jo relativt.. Men som allround kort så har Audiotrak kortet flere finesser og bedre utstyrt enn både M-Audio Rev 7.1 og Terratec Aureon 7.1 Anbefales på det sterkeste ja, hittil har jeg kun betalt 1055.17 kr, så hva den endelige sluttprisen blir er uvisst... Men sannsynlig skal også UPS ha penger for fortolling, moms osv Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har et Audiotrak kort selv (i tillegg til andre). Anbefales over alt som heter Creative. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Fikk forøvrig 3 brev fra UPS med fotollingspapirer osv 348 kr for moms osv dvs totalt blir det ca 1403 kr inkludert frakt, fortolling, moms osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå