_Mag_ Skrevet 17. april 2004 Rapporter Del Skrevet 17. april 2004 hmm. rart ringte først til sovner trafikkskole og de hadde ikke nok påmeldte til å starte et kurs enda og så ringte jeg tveita trafikk skole og de hadde et kurs ca en måned etter at jeg meldte meg på (ringte) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 umh, har bare en kommentar til det med å ta lappen:Takk gud og politikere for at det endelig skal bli litt vanskeligere å ta lappen for alle de totalt inkompetente menneskene som ALDRI bør få sitte bak rattet. Hadde det bare hatt tilbakevirkende kraft og... Når det gjelder å slippe nynorsk så er dette synd. Mottar man et brev på nynorsk i en offisiell sammenheng så er man forpliktet til å svare på samme målføre. Gleder meg til å se dette nå... Nei, ned med bokmål og lenge leve ekte norsk ikke d att nynorsk e "ekte norsk" d ehll da... men men Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Faan , så glad jeg er for at jeg er ferdig med både nynorsk og oppkjøring for en stund siden.... Ikke at jeg har kjør noe som helst ipå et halvt år nå eller har brukt nynorsk til noe anna enn å irritere hardbarka bokmål folk... Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Nynorsk er mer ekte enn bokmål/dansk Lenke til kommentar
ratata Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 eg orde deg på den Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Nynorsk er mer ekte enn bokmål/dansk tja, det spørs hva man mener med "ekte". For meg virker det sånn at verken bokmåø eller nynorsk kan skryte av å være noe særlig ekte. Bokmål har formet seg under ytterst sterk påvirkning fra dansk, mens nynork er så godt som kunstig framstilt på bakgrunn av språkforskning. (Eller reanimert om du vil, uannsett et språk som gikk glipp av 500 års utvikling vil jeg på ingen måte kalle ekte) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Jeg er 87-modell selv, og synes at vi ikke har det helt topp alltid men 88 har det vel verre har de ikke? Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Nynorsk er mer ekte enn bokmål/dansk tja, det spørs hva man mener med "ekte". For meg virker det sånn at verken bokmåø eller nynorsk kan skryte av å være noe særlig ekte. Bokmål har formet seg under ytterst sterk påvirkning fra dansk, mens nynork er så godt som kunstig framstilt på bakgrunn av språkforskning. (Eller reanimert om du vil, uannsett et språk som gikk glipp av 500 års utvikling vil jeg på ingen måte kalle ekte) mjo, på en måte har du rett. Men jeg vil fortsatt si at nynorsk er mer ekte rett og slett fordi det er derivert av målfører som tilhører majoriteten av norges befolkning. Du kan i alle fall ikke si at bokmål er mer ekte enn nynorsk heller. Og der forsvinner argumentet for å droppe nynorskundervisningen Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Skjønner ikke hvorfor folk syter så sinnsykt over nynorsk?! Går videregående nå, og kan ikke si at vi har hatt så mye nynorsk.. Fakta er at den nynorsken vi har er utrolig lett og nynorsk i seg selv er jo utrolig lett.. Er ikke noe nytt språk ,akkurat.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Rapporter Del Skrevet 18. april 2004 Enig med Ingardj, det er ikke så vanskelig. Spesielet ikke for oss på vestlandet som skriver bokmål. I den grad det går ann å snakke skriftspråk så snakker vi mer nynorsk enn vi snakker bokmål... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå