Gå til innhold

Diskriminering av 87-ere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
umh, har bare en kommentar til det med å ta lappen:

Takk gud og politikere for at det endelig skal bli litt vanskeligere å ta lappen for alle de totalt inkompetente menneskene som ALDRI bør få sitte bak rattet. Hadde det bare hatt tilbakevirkende kraft og...

 

Når det gjelder å slippe nynorsk så er dette synd. Mottar man et brev på nynorsk i en offisiell sammenheng så er man forpliktet til å svare på samme målføre. Gleder meg til å se dette nå... Nei, ned med bokmål og lenge leve ekte norsk :w00t:

ikke d att nynorsk e "ekte norsk" d ehll da... men men :cry:

Lenke til kommentar
Nynorsk er mer ekte enn bokmål/dansk

tja, det spørs hva man mener med "ekte".

For meg virker det sånn at verken bokmåø eller nynorsk kan skryte av å være noe særlig ekte. Bokmål har formet seg under ytterst sterk påvirkning fra dansk, mens nynork er så godt som kunstig framstilt på bakgrunn av språkforskning. (Eller reanimert om du vil, uannsett et språk som gikk glipp av 500 års utvikling vil jeg på ingen måte kalle ekte)

Lenke til kommentar
Nynorsk er mer ekte enn bokmål/dansk

tja, det spørs hva man mener med "ekte".

For meg virker det sånn at verken bokmåø eller nynorsk kan skryte av å være noe særlig ekte. Bokmål har formet seg under ytterst sterk påvirkning fra dansk, mens nynork er så godt som kunstig framstilt på bakgrunn av språkforskning. (Eller reanimert om du vil, uannsett et språk som gikk glipp av 500 års utvikling vil jeg på ingen måte kalle ekte)

mjo, på en måte har du rett. Men jeg vil fortsatt si at nynorsk er mer ekte rett og slett fordi det er derivert av målfører som tilhører majoriteten av norges befolkning. Du kan i alle fall ikke si at bokmål er mer ekte enn nynorsk heller. Og der forsvinner argumentet for å droppe nynorskundervisningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...